دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

چروک پیشانی جزء خطوطی است که روی پیری چهره تأثیر زیادی دارد. عوامل مختلفی باعث ایجاد چین و چروک صورت شده و می‌توان با روش‌های مختلف آن را درمان کرد. بالابردن ابروها یا اخم کردن باعث انقباض ماهیچه‌های پیشانی شده و به‌ مرور خطوطی روی پوست ظاهر می‌شود. در سنین جوانی با انجام مداوم این حرکات پوست به دلیل خاصیت ارتجاعی به‌ جای قبل خود بازمی‌گردد؛ اما در سنین بالاتر با کاهش کلاژن پوست و الاستین، پوست به‌ جای قبلی بازنگشته و چین و چروک ایجاد می‌شود. تزریق فیلر‌های حاوی اسید هیالورونیک می‌تواند به جوانسازی پوست پیشانی و رفع خطوط کمک کند. این نوع پرکننده‌ها چین‌ وچروک‌ها را پر کرده و باعث ازبین‌ رفتن خطوط می‌شوند. فیلرها از انواع مواد مختلف شامل پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA)، پرکننده‌های کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پرکننده‌های اسید پلیلاکتیک و پرکننده‌های کلاژن ساخته می‌شوند.

شما می‌توانید برای تزریق ژل به پیشانی به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل چروک پیشانی

حالات چهره

ارتباط با دیگران از طریق حالات چهره میسر می‌شود. اجتناب از آنها در زندگی روزمره ممکن نیست. این حرکات در ایجاد خطوط پیشانی نقش دارند.

نحوه خوابیدن

این علت در مورد چگونگی قرارگیری بدن هنگام خوابیدن است. خوابیدن روی کمر یا پهلو احتمال ابتلا به این نوع چروک‌ها روی صورت را به حداقل می‌رساند.

تابش خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث پیری زودرس پوست می‌گردد. تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید فیبر کلاژن و الاستین را پیش از موعد از بین می‌برد. این کار باعث کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و عدم توانایی برای تولید کلاژن می‌گردد.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن ارتباط زیادی با پیری زودرس اندام‌ها و بافت‌های بدن دارد. پوست قادر به تولید فیبرهای کلاژن و الاستین نخواهد بود. این امر باعث ایجاد خطوطی روی پیشانی می‌گردد. سیگار کشیدن همچنین در کاهش رطوبت پوست نقش داشته و باعث انعطاف پذیری کمتر و شکل‌گیری آسان‌تر چین و چروک‌ها می‌شود.

ژنتیک

پوست پیشانی می‌تواند بخصوص در افراد جوان دچار خطوط و چروک‌هایی شود. این امر می‌تواند ناشی از به ارث بردن این حالت صورت و مورفولوژی از والدین باشد.

فیلر پیشانی

انواع چروک پیشانی

مزایای تزریق فیلر به پیشانی

  1. تزریق فیلر به جراحی یا بیهوشی نیازی ندارد.
  2. دوره نقاهت ندارد و بلافاصله می‌توانید کارهای روزانه را انجام دهید.
  3. نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است و ماندگاری زیادی دارد.
  4. در صورت نارضایتی امکان اصلاح آن وجود دارد.
  5. تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و باعث شادابی و پر شدن پوست می‌شود.
  6. ترکیبات اغلب فیلر‌ها کلاژن یا هیالورونیک اسید است که به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد و به آبرسانی و کشش پوست کمک می‌کند.

آموزش تزریق ژل پیشانی

برای این کار ابتدا پزشک جنس پوست شما را بررسی و مناطقی را که نیاز به تزریق ژل دارد را تعیین می‌کند. این عمل تحت بیهوشی نبوده و تنها قسمتی از پیشانی که نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک بی‌حسی موضعی می‌شود. برای بی‌حس کردن ناحیه پیشانی پزشک بسته به تشخیص خود یکی از ۳ روش مالیدن پماد بی‌حسی، تزریق ماده بی‌حسی و قراردادن کمپرس یخ را انتخاب می‌کند. سپس پزشک صبر می‌کند تا قسمت مورد نظر بی‌حس شود تا فرایند تزریق ژل را آغاز کند. میزان تزریق بی‌حسی بسیار مهم است و نباید بیش از حد نیاز به پوست وارد شود. در این مرحله، پزشک به وسیله سرنگ مخصوص که دارای سوزن‌های ظریف است، محل‌های از پیش تعیین شده را انتخاب و ژل را به آن تزریق می‌کند. این کار نیاز به دقت و سرعت عمل مناسبی دارد؛ چراکه اگر سوزن‌ها برای مدت زمان زیادی داخل منافذ پوست بمانند، موجب التهاب و آسیب پوست می‌شوند. تزریق صحیح با زاویه مناسب، یکی دیگر از نکاتی است که پزشک در این مرحله به آن توجه می‌کند.

مراقبت از تزریق ژل پیشانی

مراقبت بعد از تزریق ژل پیشانی

  1. داروها و پمادهای تجویز شده را حتماً مصرف نمایید.
  2. از مصرف دخانیات یا نوشیدنی‌های الکلی تا چند ماه پرهیز کنید.
  3. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و محافظت از پیشانی در برابر نور خورشید را جدی بگیرید.
  4. تا مدتی به پیشانی خود دست نزنید، به آن فشار وارد نکنید و حتی زیاد خم نشوید.

ورم بعد از تزریق ژل پیشانی

تورم، اولین مرحله از بهبود وضعیت پوست بعد از تزریق ژل است و رگ های خونی شروع به لخته شدن می کنند تا مانع از این بشوند که بدن شما خون زیادی را از دست بدهد. وقتی در این مرحله قرار بگیرید، مقداری قرمزی و تورم در پوست شما به چشم می آید که پزشک با انجام معاینه می تواند میزان نرمال بودن یا نبودن تورم را تشخیص بدهد. در شرایط عادی، این تورم به سرعت از بین می رود و درصد بسیار زیادی از افرادی که به صورت خود ژل تزریق می کنند، تنها برای چند ساعت یا نهایتاً چند روز با مشکل تورم روبرو هستند. اگر این ورم بیش از حد ادامه پیدا کرد فرد می تواند به پزشک مراجعه کرده و معاینه دیگری را نیز انجام بدهد.

ماندگاری ژل پیشانی

ماندگاری نتایج حاصل به موارد مختلفی مانند عملکرد بدن هر فرد، کیفیت فیلر، نوع فیلر، سبک زندگی فرد و محل ناحیه‌ای که تزریق انجام شده است بستگی دارد، بنابراین نمی‌تواند عدد دقیقی برای ماندگاری تزریق فیلر های پرکننده نمی‌توان گفت. طی تحقیقاتی که بر افراد انجام‌شده است مشخص شده که ماندگاری نتایج حاصل از تزریق پرکننده‌ها برای انواع فیلرها حداقل 6 ماه است؛ اما فیلر پرکننده‌ای هم وجود دارد که ماندگاری آن به 2 سال هم می‌رسد. البته بعد از انجام هر بار تزریق فیلرهای پرکننده در هر دفعه ماندگاری نتایج حاصل از انجام تزریق، بیشتر از دفعه قبل می‌شود.

کاندید نامناسب تزریق ژل پیشانی

هزینه تزریق ژل پیشانی

هزینه تزریق ژل با استفاده از فیلر یا پرکننده‌های پوست بستگی به نوع و برند فیلر استفاده شده، میزان تزریق، ناحیه درمان و تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق در افراد مختلف متفاوت است.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض تزریق ژل پیشانی

اگر سوزن‌ها با زاویه‌ای مناسب وارد بافت پوست نشوند، ممکن است موجب عفونت شدید پوست شوند. همچنین در برخی از موارد مشاهده شده است که میزان فیلر تزریق شده به پوست، بیش از حد نیاز بوده و موجب برجسته شدن پیشانی شده است. از دیگر عوارض این روش می‌توان به خونریزی شدید پس از تزریق فیلر در برخی از موارد اشاره کرد. همچنین، عوارضی نظیر تورم ایجاد اسکار پوستی و نامتقارن جلوه دادن پیشانی در برخی از موارد مشاهده شده است. توجه داشته باشید که این عوارض زمانی رخ می‌دهند که عمل تزریق فیلر به درستی انجام نشود.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژل

بوتاکس برای بالا بردن ابرو مؤثرتر است یا فیلر؟

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل



نظرات کاربران درباره این مطلب :عاطفه کیوانی [ 1402-11-15 ]
ممنون مطلب بسیار خوب و مفیدی بود

حسین کیا [ 1402-04-28 ]
سلام خط اخم خیلی عمیق بین دوابرودارم ایاباتزریق فیلر ازبين میرودیانه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دستبهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دست

روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله اسکلروتراپی، تزریق چربی و ژل بهترین روشها برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

رفع موهای زائد با لیزر مورفع موهای زائد با لیزر مو

برداشت مو به وسیله لیزر ، بر پایه جذب انتخابی نور به وسیله مواد بیولوژیکی بدن نهاده شده است که در آن انرژی به شیوه ای به فولیکول مو منتقل می شود که آسیب های بافتی در فولیکول مو در حداکثر میزان خود و در بافت های محیطی در حداقل باشد ... ادامه مطلب

تزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاهتزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاه

فیلرها، از انواع مواد مختلف شامل پرکننده‌ های اسید هیالورونیک ، پرکننده‌ های کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پرکننده‌ های اسید پلیلاکتیک و پرکننده‌ های کلاژن و تزریق فیلر ساخته می‌ شوند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک اغلب برای درمان چین و چروک و افزایش حجم پوست کاربرد دارند. ... ادامه مطلب

ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو روشی است که بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به داروی خاص و یا بیهوشی و بدون نیاز به درد و خونریزی موهای طبیعی را به محل ریزش موها انتقال می‌دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465