دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / لایه برداری پوست با میکرودرم

لایه برداری پوست با میکرودرم

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل بسیار تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک، جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی ناراحت کننده است. لایه برداری پوست گزینه پیشنهادی مطلوبی می باشد که در این زمینه توسط پزشکان به شما توصیه می شود. در علم پزشکی، لایه برداری به عمل برداشتن بخش سطحی پوست گفته می شود که در آن، لایه ای از سلولهای مرده پوست که دارای چربیها، آلاینده های شیمیایی موجود در هوا، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست است، به صورت سطحی لایه برداری می شود. این عمل سبب رفع و بهبود مشکلات پوستی نظیر کدری، زبری، منافذ باز و چروک ها شده که در جوانسازی و نشاط پوست تأثیر بسزایی دارد. یکی از روشهای پاکسازی صورت روش میکرودرم است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌های خارجی ضخیم‌ تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. هنگامی که این روش درمانی توسط یک پزشک انجام شود، می‌تواند به طور قابل توجه ظاهر پوست شما را بدون تأثیرگذاری بر لایه‌های عمیق‌ تر پوست بهبود بخشد. میکرودرم ابریژن در حال حاضر به یکی از روش‌های درمانی غیرتهاجمی و مؤثر تبدیل شده است که باعث لایه برداری پوست می‌شود.

آیا شما به جوانسازی پوست با روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و با کمترین میزان درد نیاز دارید؟! اگر پاسخ شما مثبت است؛ ما به شما میکرودرم را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای انجام میکرودرم به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای میکرودرم ابریژن

با انجام میکرودرم ابریژن از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

لایه برداری پوست با میکرودرم

انواع روش میکرودرم ابریژن

هندپیس نوک الماس

هندپیس نوک الماس در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز به خارج کردن سلول‌ های مرده پوست باشد. با استفاده از این دستگاه، سلول‌ ها به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش می‌شوند. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول‌ های مرده، به فشاری و مدت زمان اعمال دستگاه روی پوست، بستگی دارد. با توجه به دقت و ظرافت این دستگاه، از آن برای مناطق حساس پوست، مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم جدیدترین روش میکرودرم ابریژن است. در این روش همزمان با جدا کردن سلول‌ های مرده، مواد مخصوص برای جوانسازی پوست و ترمیم بافت‌ های آسیب دیده وارد پوست می‌شود. در نتیجه میزان اثربخشی درمان چندین برابر افزایش پیدا کرده و بافت پوست بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

میکرودرم کریستالی

میکرودرم کریستالی رایجترین شیوه برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست است. در این روش، ماده‌ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با استفاده از یک وسیله دستی لایه رویی پوست تراشیده شده و با دستگاه مکش، جمع می‌شود.

نحوه انجام میکرودرم

در ابتدا موضع پوستی موردنظر باید عاری از هرگونه آرایش و چربی باشد و بعد با توجه به نوع پوست و مشکلات آن‌ که از سوی پزشک تعیین می‌شود میکرودرم در قسمت‌های متعدد و در جهات مختلف انجام می‌شود. البته تعداد جلسات توسط پزشک و با توجه به جواب دهی پوست مشخص می‌شود. بعد از پایان کار، موضع شسته شده و کرم مناسبی توسط پزشک تجویز می‌شود (مثلاً اکسید دو زنگ یا کالامین) به محل مالیده می‌شود.

مراقبت های قبل از میکرودرم

  1. در صورتی که در صورت خود زخم و یا تبخال داشته باشید، باید تا زمان درمان آنها انجام میکرودرم ابریژن را به تعویق بیندازید.
  2. در صورتی که در 2 ماه گذشته جراحی زیبایی روی صورت انجام داده اید، بهتر است برای انجام میکرودرم ابریژن کمی صبور باشید.
  3. قبل از انجام میکرودرم ابریژن باید پرونده پزشکی کامل خود را به پزشک معالج ارائه دهید؛ زیرا میکرودرم در زمان مصرف داروهایی همچون ایزوترتینوئین خوراکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  4. در صورتی که انجام میکرودرم توسط پزشک تأیید شد، باید تا سه روز قبل از کرم های لابه بردار و ضد لک استفاده نکنید.
  5. بهتر است از چند روز قبل از سولاریوم استفاده نکنید.
  6. بهتر است روز قبل حمام کنید.
  7. اقداماتی از قبیل بند انداختن، استفاده از کرم های موبر و استفاده از موم را 48 ساعت قبل از میکرودرم ابریژن انجام دهید. این اقدامات پوست را تخریب می کنند و ممکن است در روند میکرودرم اخلال ایجاد شود.
  8. آقایان می توانند چند ساعت قبل از انجام میکرودرم صورت خود را اصلاح نمایند.

مراقبت‌های بعد از میکرودرم

موارد منع استفاده از میکرودرم

ماندگاری میکرودرم

نتایج میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه دوام دارند. هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود. همچنین نیاز است که جلسات ترمیمی را ۳ تا ۶ ماه یک‌بار انجام دهید. حفظ رطوبت، پاکیزه نگه داشتن پوست و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب باعث افزایش ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن می‌شوند.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض میکرودرم

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل حساسيت خفيف، تورم و قرمزی است. این عوارض معمولاً در چند ساعت پس از درمان برطرف می شوند. ممکن است توصیه شود از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خشک و پوسته پوسته نشود. کبودی کوچکی نیز ممکن است رخ دهد. این مسئله عمدتاً ناشی از مکش در طول درمان است.

هزینه میکردرم

برای تعیین قیمت میکرودرم صورت پارامترهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز، نوع و میزان آسیب وارد شده به پوست و کلینیک خدمات دهنده از جمله این پارامترها هستند، به همین سبب نمی‌توان قیمت معینی را برای میکرودرم در نظر گرفت.

توصیه می شود برای تشخیص و رفع مشکلات و بیماری های پوستی، همچنین روشهای مراقبت تخصصی از پوست ، به پزشکان پوست و مو مراجعه نمایید. دکتر محسن سلیمانی در اصفهان می توانند در این زمینه به شما مشاوره داده و کمک نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه و رزرو نوبت، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پیلینگ پوست چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ایعلت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود. ... ادامه مطلب

بهترین روشهای جوانسازی دستبهترین روشهای جوانسازی دست

راهکار های مختلفی برای جوانسازی پوست دست وجود دارد. با مراجعه به متخصص و بررسی دقیق، راهکارهای مناسبی برای جوانسازی دست ها به افراد پیشنهاد میشود ... ادامه مطلب

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. ... ادامه مطلب

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465