دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / درمان تعریق کف دست با بوتاکس

درمان تعریق کف دست با بوتاکس

زمانی که عرق کف دست زیاد می شود و عرق آن قابل کنترل نیست، فرد به هیپروهیدروز (Hyperhidrosis) کف دست مبتلا شده است. تزریق بوتاکس، درمانی جدید برای افرادی است که با تعریق بیش از حد کف دست ها روبه رو هستند، به خصوص زمانی که سایر روش های درمانی مانند داروهای ضد تعریق، مؤثر واقع نشده باشد. بوتاکس که از سم بوتولینوم نوع A به دست می آید، جلوی ارسال سیگنال های عصبی به عضله را می گیرد و مانع هرگونه انقباض و حرکتی در عضله هدف می شود. در حالت طبیعی، زمانی که دمای بدن بالا می رود، غدد عرق توسط سیستم عصبی فعال می شوند. در افراد مبتلا به هایپرهیدروز، اعصابی که سیگنال هایی را به غدد عرق ارسال می کنند، بیشتر از حالت طبیعی فعال هستند. مکانیسم عمل بوتاکس این گونه است که اعصابی را که مسئول فعال کردن غدد عرق هستند را مسدود می کند. زمانی که بوتاکس به کف دست تزریق می شود، اعصاب ناحیه به طور موقت فلج می شوند، در نتیجه، قادر به ارسال سیگنال به غدد عرق نخواهند بود و دست ها عرق نمی کنند.

تزریق بوتاکس یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست مانند کلینیک بهین در اصفهان است؛ که با کمترین عوارض و هزینه مناسب ؛ لبخند لثه ای را اصلاح می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت عرق کف دست

عارضه تعریق کف دست به دلیل فعالیت بیش‌ازحد غدد عرق پدید می‌آید و دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. این معضل در بعضی خانواده‌ها رایج‌تر است که نشانه ارثی و ژنتیکی بودن هیپرهیدروز کف دست است. مشکلات و عوامل زمینه‌ای که عرق کف دست را تشدید می‌کنند، عبارتند از:

تعریق کف دست در مردان و زنان به یک نسبت شیوع دارد؛ اما زنان بیشتر به دنبال درمان آن هستند.

درمان تعریق کف دست با بوتاکس

مزایای تزریق بوتاکس کف دست

از جمله مهم‌ترین مزیت آن نحوه تزریق بوتاکس کف دست است که بدون نیاز به عملیات سنگین و سخت و تنها با تزریق ماده بوتاکس توسط سرنگ انجام می‌گیرد. جلسه تزریق بوتاکس کف دست معمولاً به حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از آن بیمار می‌تواند در روزهای آینده شاهد کاهش میزان تعریق در دست‌های خود باشد. طبق تمامی این گفته‌ها می‌توان مزیت‌های تزریق بوتاکس کف دست را در موارد زیر خلاصه کرد:

نحوه تزریق بوتاکس کف دست

در این روش، ابتدا پزشک، ناحیه تحت درمان را بیحس می‌کند تا بیمار دردی حین تزریق احساس نکند. سپس ناحیه مورد نظر را بر اساس غدد تعرق، تقسیم ‌بندی می‌کند و با استفاده از سوزن‌های ظریف، فرآیند تزریق بوتاکس را آغاز می‌کند. بعد از تزریق بوتاکس کف دست، تعریق دست‌ها به مدت یک سال کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که برای افزایش ماندگاری نتایج نهایی بوتاکس باید هر چند وقت یک‌بار، فرآیند تزریق را تمدید کنید.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس کف دست

قبل و بعد از تزریق بوتاکس کف دست، باید یک سری اقدامات به خصوصی انجام دهید تا از این روش درمانی، نتیجه مطلوب و رضایت بخش بگیرید. مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس کف دست که باید رعایت شود شامل:

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس کف دست

معایب بوتاکس کف دست

موارد منع تزریق بوتاکس کف دست

توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس برای تمامی افراد مناسب نیست. برای مثال افراد زیر کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نخواهند بود:

مدت ماندگاری بوتاکس کف دست

این روش درمانی، نتایج موقتی را به همراه دارد و میزان ماندگاری آن در هر فردی و با توجه به کیفیت ماده تزریقی و انجام صحیح آن توسط پزشک، متغیر است و می تواند در حدود ۴ تا ۹ ماه ماندگاری داشته باشد. بعد از این بازه زمانی، می توانید با مشورت پزشک، تزریق و درمان مجددی را انجام دهید که معمولاً توصیه می شود این روش درمانی هر شش ماه یک بار مجدد انجام شود تا نتایج ایده آل تری حاصل گردد.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

قیمت بوتاکس برای تعریق کف دست

عوامل زیر در تعیین هزینه قطعی تزریق بوتاکس به کف دست تأثیر می گذارند:

  1. میزان ماده ی بوتاکس مورد نیاز
  2. نوع ماده ی مصرفی
  3. دستمزد پزشک

هزینه ی نهایی این روش در طی جلسات مشاوره و معاینه ی حضوری تعیین و به اطلاع بیمار رسانده خواهد شد.

عوارض تزریق بوتاکس کف دست

بیشتر افراد، پس از درمان به وسیله‌ی بوتاکس تجربه‌ی عوارض ناخواسته‌ی شدید را نخواهند داشت. با این حال، در برخی افراد درد موضعی و کبودی‌های خفیف در محل تزریق ممکن است به وجود آید. با وجود نادر بودن، احتمال اینکه تزریق بوتاکس کف دست باعث افزایش تعریق در دیگر نقاط بدن شود نیز وجود دارد. واکنش‌های آلرژیك به بوتاكس گزارش شده كه بسیار نادر است.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزر تراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی مو و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درمان تعریق بیش از حد زیر بغل با بوتاکس



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آندلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن

نازک شدن موی سر نشان دهنده یک مشکل جدی است. موهای نازک، بسیار ضعیف و شکننده هستند و استحکام خوبی ندارند این پدیده می تواند مربوط به سبک زندگی و یا ژنتیک باشد. در این مطلب به دلایل نازک شدن مو و مواردی چون نکات مراقبت از مو که منجر به ضخیم تر شدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. ... ادامه مطلب

برداشتن خال چگونه انجام میشود؟برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

اصلی ترین روشهای برداشتن خال شامل سوزاندن خال، برداشتن خال با لیزر و جراحی خال میشوند ... ادامه مطلب

پس از کاشت مو از چه روشهایی برای حفظ فولیکولها استفاده میشود؟پس از کاشت مو از چه روشهایی برای حفظ فولیکولها استفاده میشود؟

پس از انتقال فولیکول ها به محل کاشت مو و اتمام عمل پیوند مو، پزشک جراح ممکن است روشهای مکمل کاشت مو را که به حفظ و بقاء فولیکولها کمک می‌کنند، مانند لیزر تراپی، مزوتراپی و پی آر پی را پیشنهاد نماید ... ادامه مطلب

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465