دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟

ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟

ریزش سکه ای ریش آقایان یا آلوپسی باربا یا آلوپسی ریش یک بیماری خود ایمنی است که روی موی صورت تأثیر میگذارد. آلوپسی باربا زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن، فولیکول مو را به عنوان عامل خارجی یا مهاجم می شناسد و به آن حمله میکند. حمله سیستم ایمنی به فولیکول مو ریش به تدریج باعث کوچک و ضعیف شدن فولیکولهای مو و ریزش موی صورت به صورت سکه ای می شود. آلوپسی باربارا شباهت زیادی به آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای در سر دارد با این تفاوت که سیستم ایمنی بدن به جای فولیکول موهای سر به فولیکول موهای ریش صورت حمله میکند.آلوپسی ریش در گونه ها، چانه، گردن یا اطراف لب بالایی مشاهده می شود. آلوپسی ریش میتواند باعث ریزش موی ریش به طور کامل شود که البته بسیار نادر است. برای درمان ریزش سکه ای ریش باید دلیل این ریزش تشخیص داده ‌شود. در خصوص درمان آلوپسی باربا در حال حاضر هیچ درمان به خصوصی وجود ندارد. تنها می‌توان علائم بیماری را درمان و مدیریت کرد. گاهی اوقات با روش‌های درمانی ممکن است آلوپسی باربا را موقتاً متوقف کرد تا موها مجدداً کمی رشد کنند. در آلوپسی باربا هدف از درمان، جلوگیری از حمله سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو و تحریک رشد موهای صورت است.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش سکه ای ریش مردان

متخصصان علت اصلی ریزش سکه ای ریش را نمی دانند؛ ولی عوامل زیر می تواند عامل تحریک ریزش سکه ای ریش صورت شود:

علائم ریزش سکه ای ریش

ریزش ریش ممکن است به شکل ناگهانی در طول چند روز بروز کند یا این اتفاق در طول چند هفته صورت گیرد. لکه‌های ریزش ریش به صورت اشکال مدور ظاهر می‌شوند. در هنگام از دست دادن موی صورت احتمال بروز خارش و درد در پوست وجود دارد. به طور معمول، پوست قابل مشاهده صیقلی می‌شود، اگرچه ممکن است در لمس، زبر احساس گردد. برخی از افراد دچار سرخی، آزردگی و التهاب در نقاط دچار ریزش می‌شوند. گاهی اوقات احتمال رویش موهای نازک در قسمت انتهایی محدوده دچار ریزش و اطراف آن وجود دارد.

ریزش سکه ای ریش آقایان

تشخیص ریزش سکه ای ریش

پزشک ممکن است بتواند به سادگی و با نگاه کردن به میزان ریزش موی شما و بررسی چند نمونه از تار مو در زیر میکروسکوپ این بیماری را تشخیص دهد. پزشک شما احتمالاً یک آزمایش نمونه برداری تجویز می کند تا امکان ابتلا به سایر بیماری هایی که باعث ریزش مو می شوند از جمله عفونت های قارچی مانند کینه کاپیتیس را رد کند. اگر پزشک به سایر بیماری های خودایمنی مشکوک باشد، آزمایش خون تجویز می کند. نوع آزمایش خون به اختلال خاصی مربوط است که پزشک به آن مشکوک شده است. پزشک احتمالاً آزمایش هایی برای بررسی وجود یک یا چند آنتی بادی غیرطبیعی تجویز می کند. اگر این آنتی بادی ها در خون شما یافت شوند، ممکن است به معنی ابتلا به یک بیماری خودایمنی باشد. بر اساس نتایج آزمایش، امکان دارد پزشک آزمایشات بیشتری برای رد سایر بیماری های احتمالی مثل اختلال تیروئید یا عدم تعادل هورمونی تجویز کند.

درمان ریزش سکه ای ریش

درمان با داروهای موضعی

داروها بخش مهمی از درمان ریزش موی صورت را تشکیل می‌دهند. چندین داروی مختلف را می‌توان برای درمان ریزش موی ریش استفاده کرد. از جمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوردرمانی

نوردرمانی، فتو‌شیمی‌درمانی یا فتوتراپی نامیده می‌شود. این یک نوع پرتودرمانی است که از ترکیبی از یک داروی خوراکی به نام پسورالن و نور UV برای درمان ریزش موی صورت استفاده می‌کند. تأثیر این درمان در کنار درمان‌های مکمل قابل‌توجه است.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مزوتراپی

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمان ریزش مو است که به رشد مجدد موها هم کمک می‌کند. اساساً این روش درمانی مؤثر برای کمک به رشد موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان از این روش برای درمان ریزش موی صورت هم کمک گرفت. درمان با مزوتراپی برای رویش مجدد ریش‌ها برای آقایان مدنظر قرار می‌گیرد. معمولاً درصورتی‌که موهای صورت به‌صورت نامنظم و پراکنده رشدکرده‌باشند یا این که رشد آنها بسیار کم و ضعیف‌باشد، از مزوتراپی ریش و سبیل استفاده می‌کنند. متدهای متفاوتی برای اجرای تکنیک درمانی مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس الگوی ریزش ریش و میزان این ریزش، از کوکتل‌های درمانی متفاوتی استفاده می‌شود. کوکتل‌های آلوپاتیک مورداستفاده در مزوتراپی موها، معمولاً حاوی ویتامین‌های مختلف، انواع مواد معدنی، الاستین، کلاژن، ترکیبات گشادکننده عروق و سایر اجزای فعال هستند.

پی آر پی

این نوع درمان در چند مرحله انجام می‌شود و در ابتدای آن نمونه خون از خود فرد متقاضی دریافت می‌شود و سپس گلبول ‌های قرمز و پلاکت‌ها توسط دستگاه سانترفیوژ از هم جدا میشوند. در مرحله نهایی پلاکت‌ها در محل‌ هایی که دچار ریزش مو شده‌اند، تزریق می‌شود. تزریق پی آر پی باعث تحریک فولیکولهای مو شده و مجدداً بازیابی می شوند. برای انجام پی آر پی نیازی به بیهوشی یا بیحسی وجود ندارد و در صورت تمایل میتوان از حداقل بیحسی استفاده کرد. این درمان دو سال طول خواهد کشید و نیاز است در دو یا سه جلسه تمدید شود. رشد موی جدید بعد از شش ماه از اولین تزریق قابل مشاهده می‌باشد.

کاشت مو

کاشت موی صورت همان روش کاشت موی سر معمولی است. پیوندها با برداشتن فولیکول‌های سالم از محل اهداکننده انجام می‌شود. به طور کلی جراحان ناحیه اهداکننده را از پشت سر بیمار انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فولیکول‌های موی جمع شده شبیه به موهای صورت خود بیمار است. سپس برش‌هایی در محل‌های گیرنده ایجاد می‌شود و فولیکول‌های سالم برداشت شده به صورت جداگانه وارد پوست می‌شوند. این فرایند بارها تکرار می‌شود تا نتیجه‌ای طبیعی و متناسب حاصل شود.

شما می‌توانید برای تزریق ژل برای رفع خطوط ماریونت یا غم به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ریزش مو سکه ای چگونه است و چه علتی دارد؟

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :مطهره صانعی [ 1402-08-27 ]
سلام من پسری 22 ساله هستم که در دوران خدمت ریزش سکه ایی ریش داشتم و وقتی دکتر منو معاینه کرد گفت که قارچ دارم و همین قارچ رو روی سرم هم داشتم البته استرس زیاد در دوران خدمت و بعد درگیری با خانواده خیلی داشتم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ایعلت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود. ... ادامه مطلب

اندولیفت؛کاربردها،مزایا،کاندیدای مناسب و ماندگاریاندولیفت؛کاربردها،مزایا،کاندیدای مناسب و ماندگاری

اندولیفت روشی است که جهت درمان و ترمیم افتادگی پوست با حداقل تهاجم بافتی صورت می گیرید.لیزر اندولیفت هم بر لایه های زیرین و هم لایه های سطحی پوست اثرگ ... ادامه مطلب

لیزر کم توان چیست؟لیزر کم توان چیست؟

لیزر درمانی یا لیزرتراپی از حدود دهه ۱۹۶۰ میلادی در پزشکی برای بیماران استفاده می‌شود. در این روش از نوعی لیزر به نام لیزر سرد یا کم توان استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

میزان ماندگاری کاشت مو از اصلی‌ ترین دغدغه های افرادی است که برای ترمیم و کاشت مو اقدام می‌ کنند . اگر چه کاشت مو یک روش ایمن و ماندگار است و روش‌ های مختلف کاشت مو موجب ایجاد تراکم پایدار می‌ شوند ، اما ماندگاری کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465