دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پوست شفاف و سالم، خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است.گذر زمان به‌ مرور شادابی چهره را می‌گیرد و چین‌ وچروک‌ها، خطوط ریز و حتی لکه‌هایی به پوست اضافه می‌کند. این موضوع ممکن است زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار دهد و حتی از اعتماد به‌ نفس فرد کم کند. از همین رو در روش‌های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و حتی برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. پی آر پی PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند. در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد میکنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع میشود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلولها تسریع پیدا میکند و در سنین بالاتر، باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی میشود.

یک از روشهای موثر برای جوانسازی پوست و رفع سیاهی اطراف چشم ، پی آر پی است که با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت خون ، توسط دکتر محسن سلیمانی در اصفهان انجام می شود. شما می توانید جهت آگاهی بیشتر در ارتباط با مزتراپی زیر چشم و هماهنگی با مطب دکتر سلیمانی از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

کاربرد پی آر پی

جوانسازی پوست با پی آر پی

مزایای روش پی آرپی در جوانسازی پوست

مراحل انجام پی آر پی صورت

طی فرآیند پی آر پی صورت، ابتدا پزشک از شما ۶۰-۳۰ میلی لیتر نمونه خون تهیه میکند. پلاکت موجود در نمونه خون شما به کمک دستگاهی به نام سانتریفیوژ (این دستگاه با استفاده از نیروی گریز از مرکز موجب جداسازی اجزای موجود در یک نمونه می شود). از سایر سلول های خونی مانند گلبول قرمز، جدا می شود و به همراه پلاسما و فاکتور های رشد موجود در خون در محلول رویی، باقی می ماند. قبل از تزریق می‌توان به محل، کرم بیحس‌کننده می زنند تا درد کمتر حس شود. تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی بنام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد. سوزن‌هایی که در این روش از آنها استفاده می‌شود، فوق‌ العاده ظریف هستند، به طوری که این کار با حداقل درد انجام می‌شود.

مراقبت پیش از درمان با پی آر پی

  1. بهتر است ۴۸ ساعت قبل از درمان آب بدنتان زیاد باشد، پس به مقدار زیاد مایعات بنوشید. توصیه می‌شود که تا حد امکان آب بنوشید.
  2. مصرف چربی را به مدت یک تا دو هفته قبل از درمان کاهش دهید.
  3. مصرف الکل و کافئین را کاهش دهید.
  4. مصرف امگا، چای سبز و سایر مکمل‌هایی که موجب افزایش کبودی می‌شوند را دو تا سه هفته قبل از درمان با پلاسمای غنی از پلاکت متوقف کنید.
  5. از آنجایی که این درمان تا حدودی موجب ایجاد تروما در پوست می‌شود، از درمان‌های دیگر صورت که پوست را حساس می‌کنند یک هفته قبل از درمان خودداری کنید.

مراقبت پس از درمان با پی آر پی

ماندگاری جوانسازی پوست با پی آر پی

نتیجه حاصل از پی آر پی صورت بین 18 تا 24 ماه ماندگار است.

کاندید نامناسب پی آر پی

با اینکه این روش برای بیشتر افراد قابل انجام است؛ اما به افرادی که دارای بیماری های زیر هستند، توصیه نمی شود:

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض پی آر پی صورت

بنا به این دلیل که در این روش، مواد تزریق شونده متشکل از خون شخص می‌باشد در نتیجه نمی‌تواند عوارض چندانی برای فرد داشته باشد؛ اما به هر حال باید دانست که در هر روشی احتمال عوارض جانبی حتی به صورت خیلی خفیف وجود دارد. برخی از این عوارض در روش پی آر پی به شرح زیر هستند:

هزینه پی آر پی صورت

به طور کلی هزینه پی آر پی به صورت به عوامل متعددی از جمله میزان مهارت و تجربه پزشک، محل انجام تزریق و تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان و … بستگی دارد.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

تزریق PRP برای حفظ فولیکول ها پس از کاشت مو

پی آر پی در چه مواردی کاربرد دارد؟

پی آر پی در درمان سیاهی و گودی دور چشم چه نقشی دارد؟

برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟

شما می توانید کاشت مو با تراکم بالا در اصفهان را با مراجعه به کلینیک تخصصی کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل دکتر سلیمانی تجربه نمایید ... ادامه مطلب

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟

یکی از بهترین و در دسترس ترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به آن استفاده از فیلرها و پر کننده ها می باشد. فیلرها نوعی پرکننده ی پوستی هس ... ادامه مطلب

روشهای غیر جراحی لیفت گونه کدامند؟روشهای غیر جراحی لیفت گونه کدامند؟

لیفت گونه یکی از جدیدترین روش‌ ها برای بازگرداندن فرم ایده‌آل به چهره می‌ باشد. لیفت گونه بدون جراحی جدیدترین پیشرفت در جوانسازی صورت است و ظاهر بسیار جوانتری به فرد می‌ بخشد.لیفت گونه بدون جراحی می‌ تواند حجم ازدست ‌رفته صورت را بازیابد، خط فک و استخوان گونه را بارزتر و افتادگی گونه را برطرف کند. ... ادامه مطلب

انواع روش کاشت ریش و سبیلانواع روش کاشت ریش و سبیل

در کاشت ریش و سبیل موهای اهدا کننده به طور معمول از ناحیه پس سری برداشته می‌شوند تا موهای درشت داشته و بلندتر از موهای سر اصلاح شوند. روند برداشت مو مشابه موهای سر است البته بستگی به میزان مطابقت ویژگی‌های مو با موهای صورت دارد، گاهی اوقات موهای پشت سر هماهنگی بیشتری دارد و گاهی هم موهای طرفین ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465