دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست

تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست

پوست از جمله ساختارهای بدن است که با افزایش سن از میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین آن کاسته می شود، لذا زیبایی و استحکام پوست تأثیر قرار می گیرد و چین و چروک ها و خطوط پوستی نمایان می شوند. علاوه بر این، عواملی از قبیل استعمال دخانیات، تماس با نور خورشید، سبک زندگی ناسالم و تماس پوست با آلاینده ها می توانند باعث تخریب سلول های پوستی و ظاهر شدن چین و چروک ها شوند. بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوژل (Mesogel) که به عنوان مزوفیلر نیز نامیده می شود، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. جالپرو از جمله محصولات مزوژل، ساخت شرکت Professional Derma SA محصول مشترک میان کشورهای ایتالیا و سوئیس می‌باشد که مواد تشکیل دهنده آن از هیالورونیک اسید، آمینواسیدها، گلیسین و پرولین ها و …ساخته‌ شده است. اسید هیالورونیک، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان های به کار رفته در مزوژل با تزریق به پوست میتوانند چین و چروک های عمقی پوست را رفع کنند. غلظت بالای اسید هیالورونیک موجود در مزوژل ها باعث می شود تا آب و رطوبت، مدت بیشتر در بافت سلول ها باقی بماند و به این ترتیب پوست شفاف تر و باطراوت تر به نظر به رسد. پس از تزریق این ماده، فعالیت سلول‌هایی موسوم به فیبروبلاست‌ها که وظیفه کلاژن سازی و تولید الاستین و… را بر عهده دارند افزایش می‌یابد. این فعالیت باعث افزایش میزان هیالورونیک اسید ، الاستین و… پوست که نقش مهمی در جوانسازی و افزایش قوام پوست دارند می‌گردد. مجموع این عوامل باعث آبرسانی قوی پوست، کاهش چین و چروک‌های ریز پوست و افزایش قوام پوست و در نتیجه معکوس شدن روند پیری پوست می‌گردد.

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

جالپرو (Jalupro) یک محلول قابل تزریق و استریل با قابلیت جذب بالا است که عملکردی شبیه سایر انواع محصولات جوان کننده پوست دارد و به بهبود بافت پوست، روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک و خطوط پوستی کمک می‌کند. جالپرو یک محصول ایمن و با اثرگذاری بالا است. این محصول منحصر به فرد که نتایج بی نظیری را به وجود می‌آورد حاوی ترکیبات ارزشمندی است که به جوانسازی پوست و افزایش شادابی آن کمک می‌کند و توانایی بسیار بالایی در افزایش حجم پوست و آبرسانی دارد.

کاربرد های مزوژل جالپرو

  1. رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز در زیر صورت و چین و چروک اطراف چشم ها (قسمت بیرونی چشم‌ها)
  2. رفع چین و چروک‌های صورت به خصوص در گونه‌ها و اطراف دهان
  3. از بین بردن جای جوش
  4. رفع خستگی و بی‌روحی پوست
  5. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  6. افزایش کیفیت عمومی پوست
  7. افزایش درخشندگی پوست

سایر کاربرد ها

  1. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست گردن و کاهش خطوط آن
  2. رفع غبغب
  3. بهبود وضعیت پوست پشت دست
  4. از بین بردن رگ های بیرون زده و فرو رفتگی های موجود در قسمت بیرونی دست ها
  5. از بین بردن ترک های پوستی
  6. از بین بردن سلولیت های پوستی
  7. رفع لک های سیاه موجود در برخی قسمت های پوست بدن
  8. جلوگیری از ریزش مو
  9. اهداف زیبایی بینی مانند از بین بردن قوز (مناسب افرادی است که تمایل به انجام درمان های تهاجمی ندارند).
مزوژل جالپرو

انواع مزوژل جالپرو

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. آن دسته از افراد جوانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آنهایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.

نحوه تزریق مزوژل جالپرو

برای تزریق جالپرو، پزشک پوست ابتدا نواحی دارای آسیب بافت را مشخص و نشانه گذاری می کند. سپس با استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی، نواحی نشانه گذاری شده را بی حس خواهد کرد. به دلیل همین بی حسی، در زمان تزریق هیچگونه درد یا ناراحتی نخواهید داشت. بعد از بی حسی کامل، پزشک تزریق را شروع می کند. تزریق مدت زیادی طول نمی کشد. بعد از اتمام، پزشک ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ می دهد. میزان ماده تزریق بستگی به وضعیت پوست شما و میزان مشکلات آن دارد و این مقدار را پزشک تعیین می کند. این تزریق هم می تواند به صورت عمقی و هم سطحی انجام شود. بعد از تزریق بلافاصله نتایج قابل مشاهده است؛ اما حدود 1 تا 6 ماه بعد از تزریق می توان نتیجه کامل تزریق را مشاهده کرد.

اقدامات قبل از تزریق مزو ژل جالپرو

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل جالپرو

برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و دلخواه در این روش باید برای مراقبت های بعد از تزریق اهمیت قائل شد و نکات زیر را رعایت کرد:

تأثیر جالپرو از چه زمانی مشخص میشود؟

تأثیر تزریق مزوژل جالپرو بعد از ۳ هفته مشخص می‌شود.

ماندگاری ژل جالپرو

مدت زمان و دوام و پایداری و طول عمر مزوژل تقریباً شش ماه می باشد.

افراد منع از تزریق مزوژل جالپرو

در نظر داشته باشید که این اقدام برای کسانی که در دوره بارداری یا شیردهی هستند، افراد داری پف و افتادگی پلک بالا، بیماران دیابت (کنترل نشده یا کنترل شده با نامه کتبی از پزشک معالج)، بیماری کلوئید و کسانی که سابقه تزریق پاژ دارند، نباید انجام شود.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جالپرو

استفاده از مزوژل جالپرو عوارض خطرناکی نداشته است و صرفاً برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت مشاهده شده است که در گذر زمان برطرف شدند. به طور کلی تزریق مزوژل ممکن است موجب کبودی، ورم، قرمزی، آلرژی و شاید عفونت خفیف شود. با این حال اگر تزریق توسط پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت.

قیمت و هزینه جالپرو

عوامل متعددی در تعیین هزینه کلی تزریق این محصول نقش دارند. این محاسبه قیمت تزریق جالپرو توسط پزشکان زیبایی انجام می پذیرد. پزشکان با معاینه و شرایط پوست افراد و شدت مشکلات و نواقص پوست، می توانند میزان هزینه‌ای که باید برای تزریق مزوژل جالپرو پرداخته شود را تعیین کنند.

در کلینیک بهین اصفهان علاوه بر دارو درمانی جوش ، از تکنیک های متعددی برای درمان جوش استفاده میشود. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از این روشها، با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

درباره کانتورینگ صورت با ژل چه میدانید؟

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :سمیه رحمانیذن [ 1402-12-05 ]
سلام ببخشید دو هفته پیش تزریق فول فیس داشتم چند روز بعدش می توانم جالپرو هیدرو تزریق کنم

فروغ [ 1402-04-28 ]
سلام وقت بخیر چند ساعت بعداز تزریق جالپرو حمام کنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افزایش تراکم مو با پی آر پیافزایش تراکم مو با پی آر پی

پی آر پی مو یک روش مؤثر در افزایش تراکم مو است. پی آر پی مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که این روش جدید کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می‌ شود و به افزایش حجم مو نیز کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟

لیفت شقیقه از عمل های زیبایی تقریباً کم تهاجمی است که هم حالت کشیده و جذابی برای چشم ها دارد و هم تأثیر بسزایی هم در لیفت و بالا کشیدن گونه ها دارد ... ادامه مطلب

آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟

خیلی از افراد اعتقاد دارند که رنگ کردن ابرو باعث سفید شدن ابروها می‌ شود؛ اما این عقیده، غلط است. استفاده از رنگ ابرو ممکن است شامل عوارضی چون خشکی و شکنندگی ابروها بشود؛ ولی استفاده از آن به هیچ عنوان موجب سفیدی آن نمیشود. ... ادامه مطلب

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در افراد دیابتی مانند افراد سالم نیست. چالش‌ ها و مشکلات زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شود تا عمل کاشت مو قابل انجام باشد. چالش مهم اول، کنترل قند خون و سطح انسولین در بدن فرد می‌ باشد. مشکل دوم نیز پایین بودن سرعت بهبود زخم و طولانی بودن دوره بهبود در پوست سر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465