دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / تیکسل درمان چروک و خطوط پوست

تیکسل درمان چروک و خطوط پوست

داشتن پوستی شاداب و جوان برای هر فردی حائز اهمیت است و از مهم ترین ویژگی های زیبایی و شاخصه زیبایی شناختی به شمار می رود. تیکسل روش درمانی جدیدی برای سفت و یکنواخت کردن پوست صورت، دست، گردن و ناحیه دکولته است و به گونه‌ای طراحی شده تا چروک‌های پوست را بدون درد و با کمترین دوران نقاهت، با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی برطرف کند. در این روش از فناوری ابلیتیو ترمومکانیک یا Thermo-Mechanical Ablation استفاده می شود. به عبارت ساده مخروط های کوچک داغ با عمق و زمان تنظیم شده توسط پزشک در تماس با پوست قرار میگیرد و به این ترتیب بازسازی و ترمیم در بخش هایی از پوست که موردنظر است، تحریک می شود. علاوه بر بازسازی سلول های پوست، تولید کلاژن نیز افزایش چشمگیری پیدا می کند که باعث افزایش سفتی و استحکام پوست می شود. همچنین تیکسل به ورود دارو و ویتامین های مورد نظر به عمق پوست کمک می کند و می تواند جایگزین خوبی برای روش های تزریقی مانند مزوتراپی و مزونیدلینگ باشد. یک تحقیق علمی جدید نشان داده که تیکسل درمقایسه با سایر روشهای جوانسازی نتایج بهتر و نسبت به آنها درد کمتر و دوران نقاهت کوتاهتر و ریکاوری سریعتری دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تیکسل

این دستگاه یک سیستم همه کاره و انعطاف پذیر است. از این روش می توان برای درمان هایی از جمله موارد زیر استفاده شود:

تیکسل درمان چروک و خطوط پوست

دستگاه تیکسل چیست؟

دستگاه تیکسل یک دستگاه توسعه یافته و نوآورانه ی فرکشنال برای زیبایی و جوانسازی پوست است که با فن آوری جدید، ثبت اختراع جهانی کمپانی نووکسل در آلمان ساخته شده است. کاربردهای بالینی به گستردگی لیزر ولی بدون درد و آسیب های ناخواسته برای درمانگر و بیمار که درمان با آن تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می برد. این دستگاه جوانسازی پوست از فن آوری نوینی برخوردار است که ترمومکانیکال ابلیشن نام دارد و یک شیوه نوآورانه است.

تیکسل برای لک صورت

تیکسل پوست (اپیدرم) را بازسازی می کند و رنگ پوست را یکنواخت می کند، رنگدانه ها و سایر لک های پوستی را کاهش می دهد تا درخشندگی ایجاد کند. آکنه فعال نیز به خوبی به Tixel پاسخ می دهد.

تیکسل جای جوش

تیکسل بر روی لایه درم، یعنی لایه پایین‌تر اپیدرم، نیز تأثیر خواهد گذاشت. گرما در لایه درم نفوذ کرده و موجب انعقاد ناحیه‌های کوچکی می‌شود. این انعقاد فیبروبلاست‌ها را وادار به تولید کلاژن می‌کند، این کلاژن‌سازی سه ماه یا بیشتر طول می‌کشد. با افزایش کلاژن در لایه درم چین و چروک‌ها از بین می‌روند، باعث کشیدگی پوست، درمان افتادگی پوست، جوانسازی پوست و از بین رفتن جای زخم و جوش نیز می‌شود.

مزایای تیکسل

نحوه انجام تیکسل صورت

درمان با این دستگاه، بسته به بزرگی ناحیه مورد نظر، چیزی بین سی تا نود دقیقه در نظر گرفته می شود. معمولاً پزشک متخصص ۲۰ دقیقه قبل از شروع کار از کرم بی حسی استفاده می کند. پس از بی‌حس شدن پوست، درمان آغاز می گردد. چند شات که هر یک فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد، پشت سر هم روی پوست قرار می گیرد تا ناحیه درمان به طور یکنواخت پوشیده شود. تنها چیزی که بیمار هنگام تماس پیدا کردن هرم‌ها با پوست حس می‌کند، سوزشی کم و با مدت زمان کوتاه است.

مراقبت های لازم قبل از درمان با تیکسل

قبل از شروع جلسات درمانی با این دستگاه توصیه ای نیاز نیست؛ اما بهتر است از دو هفته قبل از درمان از تابش مستقیم آفتاب به پوست، برنزه شدن و تغییر رنگ پوست خودداری شود.

مراقبت های لازم بعد از درمان با تیکسل

موارد منع درمان با تیکسل

ماندگاری تیکسل

در این درمان مطالعات اخیر نشان می دهد که تیکسل نتایج بسیار عالی بدون دردی خواهد داشت و زمان ریکاوری آن بسیار کوتاه است، این زمان آنقدر کوتاه است که می توانید بعد از این درمان همان لحظه به خانه برگردید و نتایج بلند مدت آن حدود 12 تا 24 ماه باقی خواهد ماند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه تیکسل

هزینه هر جلسه تیکسل به ناحیه مورد استفاده و تعداد شات های مصرف شده بستگی دارد.

عوارض تیکسل

این روش یک درمان ایمن و مؤثر است. با این وجود تعدادی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که شامل:

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با کلینیک بهین ، به عنوان یکی از مراکز باسابقه کاشت مو در اصفهان کلیک کنید و جهت تماس و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درمان جوش صورت با لیزر

درمان اسکار جوش با چه روشهایی انجام میشود؟

درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

سابسیژن روشی مؤثر برای درمان جای جوش عمیق

درمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادی



نظرات کاربران درباره این مطلب :سولماز [ 1402-08-27 ]
سلام آقا یدکتر سوالم اینه که نسبت به روش های دیگر جوانسازی در چه مرحله ایی قرار داره و اینکه در ماه باید چند بار انجام بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مدت بیحسی سر بعد از کاشت مومدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

کاشت مو نوعی جراحی کم تهاجم است که برای بازگرداندن مو به مناطقی از پوست سر که دچار طاسی و یا کم پشتی است انجام می شود. کاشت مو شامل برداشتن گرافت ها (دسته های کوچکی از فولیکول های مو) از ناحیه اهدا کننده و استفاده از آنها به عنوان پیوند در یک منطقه طاس یا دچار ریزش می باشد. ... ادامه مطلب

روشهای تقویت فولیکولهای موروشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

آنچه موجب سفیدی موهای شما میشودآنچه موجب سفیدی موهای شما میشود

از عوامل اصلی سفیدی زودرس مو میتوان به ژنتیک اشاره کرد ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

مناطق اسکار روی ابرو که ناشی از سوختگی، تروما، آسیب دیدگی، تصادف، بریدگی، جراحی، پرتودرمانی و دلایل دیگر باشند را می توان با کاشت ابرو پوشاند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465