دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟

لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟

با افزایش سن، پوست شروع به شل شدن می‌کند و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خود را از دست می‌دهد. پوست در ناحیه اطراف ابروها نیز حالت افتادگی پیدا میکند. پوست شل‌شده باعث شکل‌گیری چین و چروک در پیشانی شده و افتادگی ابروها هم باعث می‌شود تا شما پیر، خسته و حتی عصبانی و خشمگین به نظر برسید و به علت افتادگی و سنگینی ابرو و پیشانی بر روی پلک ها باعث کاهش میدان بینایی می شود. لیفت ابرو با نخ و بوتاکس از روش‌های جدید برای زیباتر شدن چهره است.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس سم بوتولونیوم نوع A می باشد که توانایی فلج کردن یا اصطلاحاً ریلکس نمودن موقت ناحیه تزریق را دارد. با توجه به موضع تزریق، اعصاب حرکتی آن ناحیه تا مدتی از کار می افتد که در نتیجه چین و چروک های ناحیه مد نظر باز شده وعضلات بی حرکت باقی خواهند ماند و از ایجاد چروک های جدید نیز جلوگیری می شود. بوتاکس برای لیفت ابرو روش درمانی است که ابروها را به سمت بالا می‌برد و به آسانی با چند تزریق به اطراف ابرو صورت می‌گیرد. در روش لیفت ابرو با نخ، نخ های مخصوص و قابل جذب با استفاده از سوزن داخل پوست جاگذاری می شود که نهایتاً سبب رفع افتادگی پوست و کشیدن پوست به سمت بالا، جوانسازی و سفت شدن پوست، افزایش ضخامت و رفع چین و چروک پوست می گردد. افزایش کلاژن سازی از جمله مزیت نخ نسبت به بوتاکس می باشد که در حفظ الاستیسیته و استحکام پوست بسیار مؤثر می باشد. از جمله معایب نخ نسبت به بوتاکس هم می توان به تهاجمی تر بودن نوع درمان و همچنین طولانی تر بودن زمان نقاهت اشاره نمود. انتخاب روش درمانی مناسب طبق نظر پزشک متخصص با بررسی مواردی نظیر عمق و اهداف درمان انجام می شود.

مزایای لیفت ابرو با بوتاکس

نحوه لیفت ابرو با بوتاکس

درمان به صورت سرپایی و سریع انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد. برای بالا بردن یا لیفت ابرو باید در دو ناحیه بوتاکس تزریق شود:

لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس

مراقبت‌های قبل از لیفت ابرو با بوتاکس

مراقبت‌های پس از لیفت ابرو با بوتاکس

پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت این موارد را رعایت نمایید:

ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس تا 6 ماه می باشد.

عوارض لیفت ابرو با بوتاکس

عارضه خطرناک در تزریق بوتاکس شامل تزریق اشتباه در ناحیه ممنوع می باشد که این عارضه تنها می تواند توسط فرد غیرمتخصصی ایجاد گردد که آشنایی درستی با نواحی عضلات مجاز تزریق نداشته باشد. دیگر عوارض بوتاکس شامل:

هزینه بوتاکس ابرو

تمام عواملی که در محاسبه تزریق بوتاکس در ابرو تأثیرگذار است میتواند شامل این موارد باشد:

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مزایای لیفت ابرو با نخ

نحوه لیفت ابرو با نخ

نحوه انجام لیفت ابرو با نخ به این شکل است که ابتدا از شما خواسته می‌شود که به پشت دراز بکشید، طوری که صورتتان رو به بالا قرار بگیرد. سپس متخصص، ناحیه‌ای که باید درمان شود را علامتگذاری کرده و آن را بی‌حس می‌کند تا در طول انجام درمان هیچگونه ناراحتی و دردی را حس نکنید. در مرحله بعد با استفاده از یک سوزن یا کانولا، نخ لیفت را وارد لایه‌های پوست اطراف ابروها می‌کند. نخ‌ها بعد از اینکه جای مناسبی قرار گرفته و ثابت شدند، بالا کشیده می‌شوند تا همراه خود، ابروها را بالا برده و پوست را سفت کنند. سپس سوزن‌ها یا کانولا خارج شده و اضافه‌ی نخ‌ها بریده می‌شود.

اقدامات لازم قبل از لیفت ابرو با نخ

  1. حداقل تا یک هفته قبل از عمل از مصرف سیگار و هرگونه الکل خودداری کنید؛ چراکه این مواد می‌توانند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و حتی روی بیهوشی هم تأثیر منفی بگذارند. اجتناب از این دو مورد به بهبودی سریع‌تر و دستیابی به بهترین نتیجه درمان کمک می‌کند.
  2. حداقل تا دو روز قبل از درمان از خوردن روغن‌های ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ تند، سیر، کریل (یا روغن آن) و سایر مکمل‌های مشابه اجتناب کنید. همچنین بهتر است از نوشیدن چای سبز و چای زنجبیل هم خودداری کنید.
  3. از مصرف محصولات حاوی آسپرین، مانند ناپروکسن/ ناپروژسیک، نوروفن و ایبوپروفن اجتناب کنید؛ چراکه آنها می‌توانند باعث خونریزی و سایر عوارض جانبی ناخواسته شوند.
  4. از انجام تمرینات فیزیکی شدید و رفتن به سونا و اتاق بخار خودداری کنید.
  5. پزشک ممکن است نکات دیگری را نیز به موارد فوق اضافه کند.

مراقبت‌های بعد از لیفت ابرو با نخ

ماندگاری لیفت ابرو با نخ

نخ لیفت به مرور زمان حل شده و از بین می‌رود. این نخ معمولاً از طریق یک هیدرولیز ساده در طول 3 تا 6 ماه حل می‌شود. البته، بعد از حل شدن، لیفت انجام شده و اثر جوانسازی آن روی پوست باقی می‌ماند. بسته به انعطاف‌پذیری پوست و همچنین مهارت متخصص پوست و زیبایی، مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو با نخ می‌تواند چیزی بین 1 تا 3 سال باشد.

عوارض لیفت ابرو با نخ

این عمل یک درمان کم تهاجمی بوده و خصوصاً اگر توسط یک متخصص مجرب انجام شود، با ریسک بسیار کمی همراه خواهد بود.اگرچه این عمل ریسک کمی دارد؛ اما با این حال، مانند هر عمل زیبایی دیگری احتمال بروز عوارض جانبی آن وجود دارد که عبارتند از:

هزینه لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ در مقایسه با روش‌های سنتی لیفت مانند جراحی، هزینه کمتری دارد؛ اما این هزینه بسته به تعداد نخ‌های استفاده شده، برند نخ لیفت، میزان افتادگی پوست، تجربه و مهارت پزشک، دفعات تکرار لیفت و موقعیت جغرافیای کلینیک می‌تواند متفاوت باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درمان خط اخم با بوتاکس چگونه است؟

مزایا و معایب لیفت ابرو با نخ

چگونه بوتاکس اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

عوارض بوتاکس چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :حاجی مهوار [ 1403-01-16 ]
سلام من دوست دارم چشم و آبروم کشیده بشه بوتاکس بهتره یا لیفت با نخ

کریمیان [ 1402-08-27 ]
من لیفت ابرو با نخ انجام دادم اولش یه کم مصنوعی به نظر میایید ولی بعد خیلی خوب میشه چهره مخصوصا کسایی که چشم و ابروشون فاصله کمی داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشمتزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشم

چروک های پوستی یکی از رایجترین مشکلاتی هستند که باعث میشوند زیبایی چهره تا حد زیادی کاهش پیدا کند و اعتماد به نفس فرد کاهش یابد. ... ادامه مطلب

انواع روشهای کاشت مو کدام است؟انواع روشهای کاشت مو کدام است؟

هدف از کاشت مو ایجاد تراکم مو در نواحی کم پشت یا خالی از مو به منظور حفظ زیبایی ، افزایش اعتماد به نفس و ظاهر جوانتر میباشد ... ادامه مطلب

ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو روشی است که بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به داروی خاص و یا بیهوشی و بدون نیاز به درد و خونریزی موهای طبیعی را به محل ریزش موها انتقال می‌دهد. ... ادامه مطلب

ماینوکسیدیل چیست؟ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و هم مردان و هم زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465