دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / هایفوتراپی روشی غیرجراحی برای از بین بردن غبغب

هایفوتراپی روشی غیرجراحی برای از بین بردن غبغب

پوست با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود. همچنین در برخی افراد ممکن است تجمع چربی در چند نقطه خاص از بدن افزایش پیدا کند که زیبایی ظاهر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. تجمع چربی و افتادگی پوست در زیر چانه که با نام غبغب شناخته می شود یکی از این شرایط است که نه تنها با افزایش سن بیشتر می شود که گاه در افراد جوان نیز به صورت ژنتیکی مسئله ساز است. تکنیک‌های درمانی مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد؛ اما بسیاری از این روش‌ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفوتراپی را می‌توان امن‌ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. برخلاف بسیاری از روش‌های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند. در هایفوتراپی با امواجی که با دستگاه به لایه‌های زیرین پوست فرستاده می‌شود، در واقع گرمای ایجاد شده از طریق این امواج سلول‌ها را دوباره تحریک به کلاژن سازی می‌کند که به این ترتیب باعث جوانسازی، لیفت و درمان قطعی افتادگی صورت می‌شود.

مزایای هایفوتراپی غبغب

روش درمانی هایفوتراپی یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آنها عبارتند از:

نحوه انجام هایفوتراپی غبغب

پزشک قبل از هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می‌شود. نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می‌شود که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد. سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می‌شود.

مراقبت های قبل از هایفو غبغب

هایفوتراپی غبغب

مراقبت های پس از هایفو

  1. به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به استخر، حمام، سونا و حمام آفتاب خودداری کنید.
  2. از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید و از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  3. از لایه بردارهای پوست به مدت یک هفته استفاده ننمایید تا سبب ایجاد التهاب در پوست نشوند.
  4. از فعالیت هایی که سبب تعریق زیاد می شوند مثل فعالیت های شدید بدنی خودداری نمایید.
  5. از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.

کاندید نامناسب هایفوتراپی

ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژنپوست می‌ توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه هایفوتراپی غبغب

هزینه هایفو به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای مؤثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز، میزان چین و چروک در پوست و … می‌‎باشد.

عوارض هایفوتراپی

در ابتدا پوست قدری برافروخته و قرمز می‌شود که معمولاً محدود به طول درمان است، هرچند رفع شدن آن گاهی بیشتر طول می‌کشد. قرمزی در اکثر موارد پس از چند ساعت برطرف می‌شود. برخی بیماران با ورم، سوزش یا حساسیت به لمس مختصری روبرو می‌شوند که موقتی است. کبودی یا بی‌حسی موقتی ناحیه‌های کوچک پوست نیز از عوارض هایفوتراپی است که چندان شایع نیست.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :ایزدی [ 1402-08-27 ]
سلام من یه هفته است هایفو صورت غبغب انجام دادم فعلا چیزی که تغییر نکرده وخیلی درد داشت با اینکه گفتن یه کم زمان میبره و هنوز در ناحیه غبغب درد دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت موبهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌ شود. برخی از شیوه‌ های تقویت مو مانند مصرف مصرف ماینوکسیدیل توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ ها پیشنهاد میشود. بیمار می‌ تواند پنج روز پس از جراحی، مصرف ماینوکسیدیل را شروع کند یا ادامه دهد. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یکی از ماندگارترین روش‌ های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است. ... ادامه مطلب

بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

در هر شیوه درمانی عوامل زیادی برای موفقیت یا عدم موفقیت آن وجود دارد که عمل تهاجمی کاشت مو نیز از آن مستثنا نیست. در این عمل عواملی همچون انتخاب روش مناسب درمان، داشتن یا عدم داشتن بانک مو قوی، رعایت کامل مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل نکاتی است که همه‌ در موفقیت یا عدم موفقیت عمل کاشت مو موثر است ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465