دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / اسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپی

واریس یک نوع بیماری در رگ‌ها است که از گردش صحیح خون جلوگیری می‌‌کند. برخی از آنها به شکل آبی یا سبز، برجسته و پیچ خورده یا به شکل طناب از زیر سطح پوست دیده می‌‌شوند؛ اما برخی دیگر خیلی از سطح پوست فاصله دارند و با چشم دیده نمی‌شوند. اسکلروتراپی ضایعات عروقی واریس یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در اسکلروتراپی ضایعات عروقی، پزشک با تزریق دارو به رگ‌های خونی یا عروق لنفاوی باعث کوچک شدن آنها می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در اسکلروتراپی از محلول تحریک کننده‌ای به نام اسکلروزانت استفاده می‌شود که مستقیماً به داخل رگ یا رگ لنفاوی تزریق می‌شود. این محلول باعث تحریک رگ و تورم آن می‌شود. این تورم جریان خون یا مایع لنفاوی را قطع می‌کند و رگ جمع می‌شود. این محلول به طور مستقیم به درون رگ‌ها و وریدها توسط متخصص درمان واریس تزریق می‌شود.

علل ایجاد واریس

از دلایل ایجاد رگ‌های واریسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان واریس با اسکلروتراپی

علائم واریس

مزایای اسکلروتراپی

روش انجام اسکلروتراپی

اسکلروتراپی در مطب پزشک انجام می‌‌شود و پزشک قسمتی که قرار است درمان شود را تمیز می‌کند و با استفاده از تعدادی سوزن بسیار نازک به طور مستقیم به تزریق محلول به درون رگ می‌پردازد. تعداد رگ‌هایی که در هر جلسه درمان می‌شوند بر اساس سایز، موقعیت رگ و سطح کلی سلامت بیمار تعیین می‌گردد. هنگامی‌ که دارو به درون رگ تزریق می‌شود ممکن است شما دچار مقداری درد و ناراحتی شوید و هنگامی ‌که تزریق درون رگ‌های بزرگ بدن انجام می‌شود شما به مدت یک تا دو دقیقه گرفتگی و درد را احساس خواهید کرد. فرآیند اسکلروتراپی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

مراقبت قبل از اسکلروتراپی صورت

مراقبت بعد از اسکلروتراپی صورت

موارد منع انجام اسکلروتراپی صورت

اسکلروتراپی برای کسانی که مشکلات زیر را دارند درمان خوبی محسوب نمی شود:

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی اسکلروتراپی

  1. چند ماه قبل از آنکه عروق واریسی بزرگی که تحت درمان قرار گرفته اند از بین بروند سفت و توده مانند خواهند شد.
  2. نقاط برجسته و قرمزی که در محل تزریق به وجود می‌‌آید باید طی مدت چند روز از بین بروند.
  3. خطوط قهوه ‌ای یا نقاط روی پوست در محل تزریق جلب توجه می‌‌کند که به علت نشت خون از رگ‌هایی که درمان شده اند به وجود می‌‌آیند. در اکثر موارد این رگ‌ها طی مدت ۳ تا ۶ ماه از بین می‌روند اما در پنج درصد از موارد دائمی هستند.
  4. احتمال بروز کبودی در اطراف محل تزریق وجود دارد که ممکن است چند روز تا چند هفته باقی بماند.
  5. احتمال به وجود آمدن عروق خونی کوچک در محل درمان وجود دارد که به این وضعیت شعله ور شدگی گفته می‌شود و ممکن است از چند روز تا چند هفته باقی بماند اما به طور کلی باید طی مدت چند ماه از بین برود و معمولاً پس از آن شما به درمان بیشتری نیاز نخواهید داشت.
  6. در برخی موارد احتمال بروز واکنش آلرژیک به ماده اسکلروسان وجود دارد؛ ولی به ندرت یک مشکل جدی و حاد است. واکنش آلرژیک با علائم و نشانه‌هایی از قبیل تورم و خارش همراه است.

هزینه اسکلروتراپی واریس

هزینه ی اسکلروتراپی واریس به عوامل مختلفی وابسته است از جمله:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :رادمنش [ 1402-08-27 ]
سلام چجوری باید نوبت بگیرم حضوری یا تلفنی پاهای من مبتلا به واریس عنکبوتیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلال عملکرد طبیعی پوست با کرم پودر های آرایشیاختلال عملکرد طبیعی پوست با کرم پودر های آرایشی

کرم پودر های آرایشی با ایجاد یک لایه بسیار ضخیم روی پوست مانع عملکرد طبیعی منافذ پوست می شود. متاسفانه امروزه در بعضی از جوامع آرایش به صورت افراطی انجام می شود.مهم ترین مسئله در مراقبت از پوست مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از کاهش رطوبت پوست و از طرفی استفاده از ضد آفتاب هاست ... ادامه مطلب

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژلزاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با استفاده از روش‌ هایی مانند تزریق ژل از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا فرم دهی صورت است. این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌ های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی ‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌ تر و خوش ‌فرم ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

از آنجایی که ریزش مو و کم پشت شدن موهای سر سبب بالاتر دیده شدن سن و نیز کاهش اعتماد به نفس افراد میشود، ترمیم و پیوند مو امروزه در تمام نقاط دنیا رونق بیشتری یافته است. اکثر افراد برای جایگزینی موهای از دست رفته خود از پیوند مو استفاده می‌ کنند. در واقع یکی از روش‌ های افزایش حجم موها، پیوند مو است ... ادامه مطلب

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبیاقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم ظاسی آنها بسیار بالا است استفاده میشود. اگر میزان ریزش مو زیاد باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مدنظر شماست برای کاشت مو را انجام داد از این روش برای کاشت مو استفاده میکنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465