دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش هایی که امروزه برای ترمیم و بازسازی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک و خطوط سطحی مورد استفاده قرار می گیرد تزریق ژل می باشد. در این روش متقاضیان با هدف تغییر دادن فرم صورت و باز گرداندن زیبایی و جوانی خود به چهره اقدام می کنند. ژل های تزریقی در انواع متفاوتی وجود دارند که مرغوب ترین نوع آنها ژل های حاوی هیالورونیک اسید می باشد؛ زیرا با ماندگاری نسبتاً طولانی عوارض کمتری به همراه دارد و با بدن انسان سازگاری خواهد داشت. هیالورونیک اسید نوعی ماده طبیعی است که در بخش های مختلف پوست و بافت های بدن وجود دارد و وظیفه آن حفظ رطوبت و آب رسانی پوست می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تمامی خدمات زیبایی مانند تزریق ژل ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشند. این عوارض با توجه به شرایط مختلف در افراد ممکن است متفاوت باشد. تمام این عارضه‌ها نهایتاً تا یک هفته در ظاهر شما دوام می‌آورند و پس از آن، کاملاً محو می‌شوند. اگر به هر دلیلی این عوارض تزریق ژل در بدن شما بیشتر از یک هفته دوام آوردند، باید برای انجام معاینه‌های بعدی به پزشک مراجعه کنید. این اتفاق البته به ندرت دیده می‌شود و برای بسیاری از افراد اتفاق نمی‌افتد.

کاربردهای تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

ژل های تزریقی می تواند به شکل مطلوبی چین و چروک های سطحی و عمیق پوست را از بین ببرند و همچنین حجم از دست رفته بخش های مختلف صورت و بدن را جبران کند. از کاربردهای این فرایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

مزایای تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

نحوه تزریق ژل

در جلسه‌ی تزریق ژل ابتدا ناحیه مورد نظر کاملاً استریل و ضد عفونی و به شکل موضعی بیحس می‌شود. سپس ژل آماده، به مقدار مناسب در قسمت‌هایی مانند گونه‌ها، خط خنده و … تزریق میشود. پزشک شما می‌تواند قسمت‌هایی که ژل تزریق شده را ماساژ دهد تا ژل به شکل همواری توزیع شود. در صورت نیاز پس از عمل می‌توانید با کمپرس یخ ناحیه‌ی تزریق شده را آرام کنید.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل رعایت نکاتی لازم است. معمولاً نکاتی توسط پزشک با توجه به شرایط فرد، به شخص مراجعه کننده گفته می شود. در زیر به برخی از نکات کلی اشاره می شود:

اقدامات بعد از تزریق ژل

افراد نامناسب جهت تزریق ژل

در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق ژل، خودداری کنند:

  1. زنان باردار و شیرده
  2. افراد زیر ۱۸ سال
  3. افراد با بیماری‌های خودایمنی بدن
  4. بیماران دیابتی
  5. افراد با زمینه حساسیت‌های شدید

ماندگاری ژل

دوام نتایج به نوع محصول، ناحیه مورد نظر و خود بیمار بستگی دارد. به طور کلی، هرچه تراکم محصول بیشتر باشد و هرچه عمیق‌تر تزریق شود، دوام آن بیشتر است. البته این یک قانون همیشگی نیست. برای تثبیت نتایج، پزشک معمولاً عمل را تکرار می‌کند، روش‌ها و مقدار ژل را تغییر می‌دهد تا به نتایج مطلوب برسد. ژل های اسید هیالورونیک یک گزینه موقتی هستند و دوام آنها بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به محل مورد نظر، نوع ژل مورد استفاده، تعداد تزریقاتی که مورد نیاز است، بستگی دارد.

عوارض تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

روشهای افزایش ایمنی تزریق ژل

برای سپری کردن تزریق ژل با کمترین عوارض جانبی و بیشترین ایمنی، راهکار‌های ساده و مهمی وجود دارد که عمل کردن به آنها، برای شما بسیار مؤثر خواهد بود:

  1. تزریق ژل را تحت نظر یک پزشک متخصص، ماهر، باتجربه و معتبر انجام بدهید. در غیر این صورت، باید منتظر بروز عارضه‌های جانبی بسیار زیاد در ظاهر خود باشید.
  2. مطمئن شوید که این فعالیت برای شما در یک کلینیک تزریق ژل معتبر با تجهیزات کافی و به روز صورت می‌گیرد.
  3. قبل از انجام تزریق، اطمینان حاصل کنید که از یک فیلر باکیفیت برای شما استفاده خواهد شد.
  4. از پزشک بخواهید که قبل از تزریق فیلر ، یک تست آلرژی با همان فیلر برای شما انجام بدهد تا مطمئن شوید که خبری از واکنش‌های آلرژیک در بدن شما نخواهد بود.
  5. سوابق دارویی و درمانی مربوط به گذشته خود را به طور کامل با پزشک در میان بگذارید.

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

کاربرد تزریق ژل آبرسان پوست

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :سایه شریعت [ 1402-08-27 ]
من یادمه چند سال پیش تزریق ژل لب انجام دادم و بعد از اون روی لب هام جوش های زیادی ایجاد شد دیگه از اون سال ژل تزریق نکردم گویا حساسیت داشتم به ژل

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

شروع بالینی طاسی در مردان و زنان به طور کلی در حدود 30 تا 40 سالگی است. سابقه خانوادگی قوی یکی از بهترین شاخص های طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک است که شایع ترین علت ریزش مو است. اعتقاد بر این است که یک ارتباط ژنتیکی اتوزومال غالب باعث این ریزش مو میشود ... ادامه مطلب

چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ ها می شود. دستکاری جوش ها در مثلث خطر صورت عوارض دارد.در صورتی که در این منطقه جوش چرکی ایجاد شود، دستکاری کردن آن می ‎تواند عواقب جدی برای شما به دنبال داشته باشد. ... ادامه مطلب

مدت زمان رشد مو بعد از کاشتمدت زمان رشد مو بعد از کاشت

ریزش موی موقت پس از انجام کاشت مو شایع است و این یک عارضه جانبی موقت ناشی از کاشت مو می‌ باشد. به طور کلی ریزش موهای کاشته شده 2 الی 3 هفته بعد از عمل شروع می‌ شود و راه را برای رشد موهای جدید باز می‌ کند. رویش جدید موها در حدود 8 تا 12 ماه پس از کاشت موی طبیعی ادامه خواهد داشت. ... ادامه مطلب

نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنیدنکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه‌حل ممکن محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465