دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / بوتاکس برای بالا بردن ابرو مؤثرتر است یا فیلر؟

بوتاکس برای بالا بردن ابرو مؤثرتر است یا فیلر؟

با افزایش سن و کاهش کلاژن موجود در زیر پوست، عضلات صورت از جمله عضلات دور چشم ضعیف شده و به سمت پایین کشیده می شوند. بدین صورت، فرد دارای چهره ای بی حال و خسته شده و در برخی موارد حتی در بینایی فرد نیز اثرات منفی می گذارد. روش های مختلفی برای بالا بردن ابرو وجود دارد که از جمله آنها می توان به روش های غیر جراحی نظیر بوتاکس و تزریق فیلر اشاره نمود. مهم‌ترین مزیت این روش‌ها این است که کمتر تهاجمی بوده و برای انجام آنها نیاز به ایجاد برش در پوست نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

همین مسئله باعث می‌شود تا زمان بهبود پس از تزریق بوتاکس یا فیلر بسیار کمتر از روش‌های تهاجمی (جراحی) باشد. بوتاکس، سم بوتولونیوم نوع A می باشد که توانایی فلج کردن یا ریلکس نمودن موقت ناحیه تزریق را دارد. با توجه به موضع تزریق، اعصاب حرکتی آن ناحیه تا مدتی از کار می افتد. بوتاکس برای لیفت ابرو روش درمانی است که ابروها را به سمت بالا می‌برد و به آسانی با چند تزریق به اطراف ابرو صورت می‌گیرد. نحوه عمل این تزریق‌ به این صورت است که ماهیچه‌های زیر پوست را آرام می‌کند تا پوست کشیده و صاف شود. این کار به پیشانی اجازه می‌دهد که ماهیچه در حال استراحت بین دو ابرو را بالا بکشد و در نتیجه ابرو به سمت بالا کشیده شود.

فیلرهای پوستی، محلول‌های قابل تزریقی هستند که از مواد مختلفی تولید می‌شوند. برخی از این مواد عبارتند از اسید هیالورونیک ، هیدروکسی لاپات کلسیم، اسید پلی لاکتیک و کلاژن . فیلر‌های پوستی باعث افزایش حجم و رفع افتادگی پوست در ناحیه ابرو شده و آنها را به سمت بالا لیفت می‌دهند. فیلرهای پوستی باعث افزایش حجم لایه درمیس پوست (زیر سطح یا لایه کوتیکل و لایه اپیدرمیس) می‌شوند. این حجم افزایش یافته، جایگزین حجم از دست رفته پوست شده و افتادگی آن را جبران کرده و به کاهش ظاهر چین و چروک‌ها، خطوط و افتادگی‌های پوست کمک می‌کند.

فیلرهای پوستی اثر طولانی‌تری در مقایسه با بوتاکس دارند. با این حال، میزان تأثیرگذاری آن بسته به نوع خاص فیلر انتخابی شما متغیر است. به طور کلی هر دو روش مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و با توجه به خواسته ی هر شخص و نظر پزشک، یک نوع آن انجام می شود.

فواید بالا بردن ابرو با بوتاکس

بیشتر بدانید : لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟

نحوه بالا بردن ابرو با بوتاکس

درمان به صورت سرپایی و سریع انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد. برای بالا بردن یا لیفت ابرو باید در دو ناحیه بوتاکس تزریق شود:

  1. عضلات پایین آورنده ابرو در ناحیه‌ی بین دو ابرو : این تزریق باعث محو شدن خطوط اخم و بالا رفتن ابروها می‌شود. فلج کردن عضلات این بخش بیشترین تأثیر را در لیفت ابرو دارد.
  2. بخش دمی (انتهای طرفی) ابرو :این تزریق باعث می‌شود که دم ابرو به سمت خارج و بالا حرکت کند. معمولاً تزریق در بخش دمی ابرو باعث ۱ تا ۲ میلی‌متر لیفت بیشتر می‌شود.

اقدامات قبل از بالا بردن ابرو با بوتاکس

پیش از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو نکات زیر را در نظر داشته باشید:

بوتاکس برای بالا بردن ابرو مؤثرتر است یا فیلر

مراقبت‌های پس از بالا بردن ابرو با بوتاکس

پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت این موارد را رعایت نمایید:

ماندگاری بالا بردن ابرو با بوتاکس

طبق تحقیقی که در آکادمی پوست آمریکا (AAD) انجام شده ماندگاری لیفت ابرو با بوتاکس معمولاً بین ۳ الی ۴ ماه و در برخی افراد تا ۶ ماه متغیر است.

عوارض بالا بردن ابرو با بوتاکس

در بیشتر مواقع تزریق بوتاکس برای حداکثر افراد کمترین خطر را دارد. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. اگر پوست حساسی دارید بروز کبودی در ناحیه سوزن‌ها، قرمزی خفیف و تورم می‌تواند از عوارض جانبی پس از تزریق لیفت ابرو با بوتاکس باشد. عوارض جانبی خفیف ناشی از تزریق مواد بوتاکس عبارت است از:

هزینه بالا بردن ابرو با بوتاکس

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس ثابت نیست و با توجه به فاکتورهای خاصی تعیین می­شود. برخی از مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار روی هزینه بوتاکس عبارتند از:

  1. برند بوتاکس
  2. میزان تزریق بوتاکس
  3. هزینه های مربوط به کلینیک و دستمزد خود پزشک

مزایای تزریق فیلر ابرو

نحوه تزریق فیلر ابرو

در ابتدا باید ناحیه مورد نظر تمیز شود. سپس ممکن است از برخی داروها یا پمادها به جهت بیحسی نواحی قابل تزریق استفاده شود. بعد از گذشت چند دقیقه و بیحس شدن ناحیه مورد نظر، پزشک، عمل تزریق فیلر جهت بالا بردن ابرو را انجام می‌دهد.

مراقبتهای قبل از تزریق فیلر ابرو

قبل از تزریق فیلر از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن به مدت 5 روز پرهیز کنید؛ زیرا این داروها، می‌توانند باعث خونریزی بیش از حد شوند. از مصرف مکمل هایی مانند ویتامین E، جینسینگ، سیر، روغن ماهی، جینکو بیلوبا و خار مریم به مدت 7 تا 10 روز قبل از درمان خودداری نمایید؛ زیرا این مکمل ها، می‌توانند باعث کبودی یا خونریزی بیش از حد شوند.

مراقبت بعد از تزریق فیلر ابرو

کاندید نامناسب تزریق فیلر ابرو

میزان ماندگاری فیلر ابرو

در بیشتر اوقات این نوع پرکننده پوستی تنها در مدت زمان محدودی بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض تزریق فیلر ابرو

هزینه تزریق فیلر ابرو

هزینه تزریق فیلر، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد.

درباره دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن چه می دانید. برای آگاهی بیشتر کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تزریق فیلر زیر چشم چه مزایایی دارد؟

تزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیق

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟

تزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشم

فیلر چانه چیست و چه تاثیری بر زیبایی صورت دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :صدف علیزاده [ 1402-08-15 ]
من برای بار اول انجام دادم و برای بالا بردن ابرو و حتی نوک بینی از تزریق بوتاکس استفاده کردم و وروش خیلی خوبی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو، اولین قدم ازروند کاشت مو است. کاشت مو به دلیل حساسیت بالایی که در مراحل انجام دارد باید در یک کلینیک معتبر و توسط پزشکی متخصص انجام شود. قبل از هر کاری باید از معتبر بودن کلینیک و دارا بودن آن به دستگاه‌ها و امکانات استاندارد اطمینان حاصل کرد ... ادامه مطلب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش موتأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

یکی از بهترین روشها برای درمان ریزش مو، مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ مو، روشی مشابه مزوتراپی مو، غیر تهاجمی و فاقد درد در رفع ریزش مو است که با تزریق سطحی ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها به لایه مزودرم پوست همراه است. ... ادامه مطلب

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی است که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465