دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

کلاژن و الاستین از پروتئین های ساختاری هستند که به‌طور طبیعی در لایه های پوست وجود دارند. این دو پروتئین برای حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است. بدن به طور طبیعی این پروتئین را تولید می کند و افراد جوان معمولاً میزان بالایی از این پروتئین را در پوست خود دارند؛ اما تولید آن درون بدن با افزایش سن کم شده و به علاوه کیفیت این پروتئین نیز تغییر پیدا می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست درست مانند زمانی که غنی از کلاژن است صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت. امروزه پرکننده ها یا فیلرهای کلاژن نه تنها باعث تقویت و استحکام پوست می شود بلکه قادر به نگهداری آب تا هزار برابر وزن خود است و هنگام نیاز پوست به رطوبت، آب رسانی به آن را انجام می دهد. اثرگذاری سریع و بهبود بافت پوست از مزایای این روش است.

عوامل کاهش کلاژن پوست

فاکتور هایی که در کاهش و یا از بین رفتن کلاژن پوست نقش دارند:

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن

کاربرد تزریق کلاژن

مزایای تزریق کلاژن

مراحل تزریق کلاژن

قبل از درمان می توان از بی حس کننده موضعی و یا بی حس کننده موضعی تزریقی استفاده کرد. محل‌های درمان استریل می‌شوند و کلاژن با استفاده از کانول‌ها و یا سوزن‌های ظریف به نواحی درمان تزریق می‌شود. ناحیه تزریق معمولاً پس از آن ماساژ داده می شود تا فیلر به طور یکنواخت پراکنده شود.

توصیه های قبل از تزریق کلاژن

قبل از تزریق به مدت ۲۴ ساعت از مصرف الکل و نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید. مصرف داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی مثل آسپیرین و … را دو روز قبل از درمان قطع کنید و در صورت داشتن هرگونه آلرژی، بیماری و موارد خاص حتماً به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از تزریق کلاژن

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاندید نامناسب تزریق کلاژن

اگر حامله هستید یا به محصولات کلاژنی یا لیدوکایین حساسیت دارید، یا بیماری های خود ایمنی دارید تزریق کلاژن برای شما مناسب نیست.

ماندگاری تزریق کلاژن

ماندگاری اثر تزریق کلاژن، با توجه به سن مراجعه کننده، نوع پوست و میزان تحرک ناحیه مورد تزریق و فعالیت روزانه از ۶ ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود. به دلیل جذب کلاژن توسط بدن، شما باید جهت ماندگاری طولانی مدت، برای تزریق مجدد کلاژن اقدام نماید.

عوارض تزریق کلاژن به صورت

تزریق کلاژن معمولاً عوارض محدودی دارد البته اگر شرایط بیمار به درستی بررسی شده باشد. از عوارض آن می‌توان به ایجاد ایجاد آلرژی پوستی و تورم اشاره کرد که بهتر است قبل از انجام تزریق کلاژن، تست حساسیت از بیمار گرفته شود تا اطمینان لازم از بی خطر بودن آن برای بیمار حاصل شود.

قیمت و هزینه تزریق کلاژن به صورت

در رابطه با قیمت تزریق کلاژن به صورت باید گفت که قیمت تزریق این نوع فیلر با توجه به نوع کلاژن، کشور سازنده، برند کلاژن، ناحیه مورد تزریق، میزان تزریق کلاژن و دستمزد پزشک متخصص تعیین می گردد.

برای آگاهی از عوارض کاشت مژه کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست

درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :سیمین جهانی [ 1402-08-15 ]
سلام آقای دکتر آیا نیاز هست که بعد از تزریق کلاژن از روشهای جوانسازی دیگر مانند هایفوتراپی به صورت ترکیبی استفاده کرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض بوتاکس چیست؟عوارض بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

بازگرداندن موی ریش و سبیل با روشهای پیوند موبازگرداندن موی ریش و سبیل با روشهای پیوند مو

کاشت ریش و سبیل یک خط پیوسته روی صورت شما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود تا ظاهر شما منظم‌تر به نظر برسد. ریزش موهای صورت ممکن است برای هر مردی اتفاق بیفتد حتی برای آنهایی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و دارای رژیم غذایی سالم هستند. ... ادامه مطلب

درمان جوش صورت با دارودرمان جوش صورت با دارو

جوش صورت در واقع شایعترین مشکل پوستی است. شروع آن به شکل جوش زیر پوستی همرنگ پوست و گاهی جوش برجسته و سرسیاه یا سرسفید می باشد. معمولاً برای درمان جوش صورت نیاز به اقدامات متعددی می باشد که یکی از این روشها مصرف دارو است. ... ادامه مطلب

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش هایی که امروزه برای بازسازی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک و خطوط سطحی مورد استفاده قرار می گیرد تزریق ژل است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465