دکتر محسن سلیمانی
علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود.

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

یکی از علل ریزش مو که از اهمیت ویژه ای برخوردار است ریزش مو در اثر تغییرات هورمون ها می باشد. هورمون ها نقش بسیار تعیین کننده ای در رشد موها دارند

ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟

ریزش سکه ای ریش آقایان یا آلوپسی باربا یا آلوپسی ریش یک بیماری خود ایمنی است که روی موی صورت تأثیر میگذارد.

ریزش مو سکه ای چگونه است و چه علتی دارد؟

ریزش موی سکه ای در موی سر و ریش پدید می آید . این نوع بیماری دستگاه ایمنی بدن را تهدید می کند، که سلول ها به اشتباه به فولیکول مو حمله می کنند.

انواع بیماری آلوپسی

آلوپسی یا طاسی انواع مختلفی دارد و از ریزش موی سکه ای تا طاسی کامل را شامل می شود. این ریزش مو الگوهای متفاوتی دارد که در ادامه بیان میشود.

مضرات نور آفتاب برای مو را جدی بگیرید

مطالعات جدید نشان داده است که گرمای خورشید و اشعه UV است که به مو آسیب می رساند و حتی منجر به تغییر رنگ مو نیز می شود، به همین دلیل بسیاری از پزشکان ب

آیا نرم کننده های مو باعث ریزش میشوند؟

مواد فعال موجود در نرم کننده فقط بر سطح مو تأثیر دارند، به بخش داخلی مو نمی‌ رسند و تأثیری هم روی فولیکول مو ندارند.موهایی که در حمام می ریزند معمولاً موهایی هستند که ریشه سستی دارند و در فاز استراحت قرار گرفته اند و به هر حال قرار است به زودی از روی سرتان بریزید

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

یکی از بهترین روشها برای درمان ریزش مو، مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ مو، روشی مشابه مزوتراپی مو، غیر تهاجمی و فاقد درد در رفع ریزش مو است که با تزریق سطحی ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها به لایه مزودرم پوست همراه است.

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود.

عوامل مؤثر در ریزش موی مردان

با افزایش سن به دلایل فیزیولوژیکی و ژنتیکی، تعادل بین ریزش و رویش مو به هم خورده و افراد دچار طاسی‌ کم تا شدید می شوند. اکثر طاسی ها از نوع آلوپسی آندروژنی هستند. با آگاهی از دلایل این مشکل می توانید هر چه سریعتر از ریزش موی خود مطلع شده و جهت درمان آن گام بردارید.

دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن

نازک شدن موی سر نشان دهنده یک مشکل جدی است. موهای نازک، بسیار ضعیف و شکننده هستند و استحکام خوبی ندارند این پدیده می تواند مربوط به سبک زندگی و یا ژنتیک باشد. در این مطلب به دلایل نازک شدن مو و مواردی چون نکات مراقبت از مو که منجر به ضخیم تر شدن ریشه مو می شود، اشاره شده است.

تقویت مو با لیزر تراپی

لیزر درمانی با لیزر کم‌ توان یکی از پیشرفته ‌ترین روشهای موجود برای درمان ریزش مو می‌ باشد که می‌ تواند به افرادی که از عارضه ریزش مو رنج می‌ برند، در دستیابی به موی پرپشت‌ تر و ضخیم‌ تر کمک کند.

روشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است.

آیا تیغ زدن موی سر باعث پرپشت شدن آن میشود؟

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌ آید و با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، کم پشتی و ریزش مو می‌ باشد. این اتفاق، سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌ شود که بسیار ناخوشایند است. تراشیدن مو با تیغ، هیچ تأثیری بر قوام، تراکم یا سرعت رشد مو ندارد.

علت ریزش مو در جوانی

در برخی شرایط جایگزینی تارهای موی ریخته شده به شکل طبیعی انجام نمی گیرد. در نتیجه تعادل بین تارهای موی ریخته شده و تارهای موی جایگزین شده از بین رفته و کچلی یا طاسی اتفاق می افتد. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش مو در جوانی خواهیم پرداخت.

علائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

دلیل ریزش مو بعد از کرونا به چندین عامل بستگی دارد و ممکن است برخی افراد در اثر چندین عامل به صورت همزمان دچار ریزش مو شده باشند. بررسی ریشه و علت ریزش موها بعد از ابتلا به کرونا از درمان آن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا شناسایی علت ریزش مو می‌تواند پزشکان را برای پیدا کردن راه درمان هدایت کند.

تقویت مو با خوراکی ها

سرعت رشد و تقویت مو به عواملی مانند سن، سلامتی، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. اگرچه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید؛ اما رژیم غذایی موردی است که شما بر آن اشراف و کنترل لازم را دارید. مو برای رشد به مواد مغذی مفید موجود در خوراکی ها نیاز دارد.

علت سفید شدن موها چیست

سفید شدن موها با افزایش سن امری طبیعی است و در حقیقت نشانه آن است که بدن در حال فرسوده شدن و پیری است؛ اما این تغییر رنگ در هر زمانی می‌تواند موها را درگیر کند. ممکن است حتی نوجوانان و یا افرادی که در دهه 20 زندگی هستند نیز متوجه این تارهای سفید در بین موهایشان بشوند.

راهکارهای درمان ریزش مو بعد از کرونا

پس از بیماری‌ هایی مثل کرونا و بیماری‌ هایی که موجب تب می‌ شوند، موها شروع به ریزش می‌ کنند و این ریزش حدود 5 تا 6 ماه طول می کشد و با مصرف مکمل‌ ها بهبود می‌ یابد.

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن

ریزش مو در اثر عوامل گوناگونی ایجاد می‌شود و پزشک با توجه به نوع و میزان ریزش مو، راه درمان را توصیه می‌کند. لیکن پلان، یکی از علل شایع ریزش موی افراد، در سنین مختلف می‌باشد.

علت اصلی ریزش مو در جلوی سر

این روز ها افراد بسیار زیادی در دنیا درگیر مشکل ریزش مو و کم‌ پشتی مو های سر هستند. این مشکل در نواحی جلو سر بیشتر از سایر بخش‌ ها ایجاد می‌ شود، بنابراین تأثیر بالایی در زیبایی چهره افراد و کاهش اعتماد به نفس آنها خواهد داشت.

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

افرادی که دچار ریزش مو می‌ شوند و ناحیه وسیعی از مو های خود را از دست می‌ دهند، همیشه به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل به وجود آمده می‌ باشند. یکی از بهترین راه‌ های درمان ریزش مو، انجام عمل کاشت مو می‌ باشد.

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است که همه ساله افراد زیادی را در سطح جهان درگیر می‌کند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد.

افزایش تراکم یا پر پشت شدن موی سر

ریزش مو شایع‌ ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر دنیا و در طول تاریخ است. این مشکل فقط مختص آقایان نیست و زنان بسیاری نیز از آن رنج می‌ برند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد.

کربوکسی تراپی مو روش موثر درمان ریزش

کربوکسی تراپی یکی از روش‌ های درمانی غیرتهاجمی (بدون جراحی) است که با استفاده از تزریق گاز دی‌اکسید کربن به لایه‌ های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می‌ پردازد.

درباره ساختار مو بیشتر بدانید

مو بخشی از پوست است و در قسمت بیرونی قرار دارد. ضخامت و رنگ هر مو در هرکس متفاوت است. به طور متوسط بدن هر انسان دارای 5 میلیون تار مو است که حدود 150 تا 200 هزار تار مو در روی سر انسان قرار دارد. باید به این نکته توجه کرد که مو دارای دو بخش مرده و زنده می‌باشد.

ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو روشی است که بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به داروی خاص و یا بیهوشی و بدون نیاز به درد و خونریزی موهای طبیعی را به محل ریزش موها انتقال می‌دهد.

ترمیم مو به روش HRT چکونه است؟

ترمیم مو بهترین روش برای افرادی می‌باشد که فاقد کلی مو در سطح سر می‌باشد که این اتفاق بر اثر ارثی بودن، بیماری‌های خاص و یا درمان‌ها و داروهای مختلف به وجود می‌آید.

توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

عوارض رنگ کردن مو و این آسیب‌ها ممکن است همان اول خود را نشان ندهند و اثرات آن بعد از روزها یا هفته‌ها بروز کند. در ادامه به عوارض رنگ مو که از چند عارضه‌ای که ممکن است در صورت رنگ کردن مو آن به صورت مکرر ایجاد شود، می‌پردازیم.

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

لیزر تراپی روشی است که با بکارگیری لیزرهای کم توان به درمان و رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو می‌پردازد. لازم به ذکر است لیزرتراپی بطور قابل ملاحظه‌ای باعث افزایش رشد مو می‌شود

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد . یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود

داروهای موضعی برای درمان طاسی

تولید هورمون های آندروژنیک مانند دی‌هیدروتستوسترون از عواملی است که باعث طاسی الگوی مردانه می‌شود.کلینیک بهین اصفهان یکی از مراکز تخصصی درمان ریزش مو به روشهای دارویی، لیزری و کاشت مو است که با سالها تجربه در این زمینه قادر به ارائه بهترین و موثرترین خدمات به مراجعین گرامی می‌باشد

روشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موها

آلوپسي آره آتايك بيماري التهـابي مـزمن و شـكل شايعي از ريزش موي بدون اسكارگذاري و عـودكننـده است كه با درگيري فوليكول و گـاهي اوقـات نـاخنهـا همراه است. تظاهر اصـلي بيمـاري معمـولاً بـه صـورت شروع سـريع ريـزش مـو در يـك ناحيـه ي مـشخص و معمولا گرد ميباشد

علائم طاسی مو با الگوی مردانه

اگر به دلیل طاسی الگوی مردانه دچار اضطراب ، اعتماد به نفس پایین ، افسردگی یا سایر مشکلات عاطفی شدید، باید به دنبال مشاوره درست و درمانش باشید که کاشت مو میتواند راه حل مناسبی باشد

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

یک روش غیرجراحی برای درمان ریزش مو و کم پشت شدن مو‌ها لیزرتراپی مو می‌باشد، این تکنولوژی پیشرفته در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد متقاضی بر طبق نیازشان پس از بررسی و مشاوره توسط پزشک، انجام می‌شود. اثربخشی و ایمنی لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است

برخی از روشهای درمانی ریزش مو

آلوپسی آندروژنتیک نوعی ریزش مو در زنان و مردان است. در مردان ، این وضعیت به عنوان طاسی الگوی مردانه نیز شناخته می‌شود. مو با الگویی کاملاً مشخص از بالای هر دو معبد از بین می رود. با گذشت زمان ، خط مو عقب می رود و یک شکل مشخص (M) را تشکیل می دهد

آنچه موجب سفیدی موهای شما میشود

از عوامل اصلی سفیدی زودرس مو میتوان به ژنتیک اشاره کرد

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

لیزرتراپی مو یک روش درمانی نوین و انقلابی برای درمان ریزش مو به روش غیرجراحی است که هم برای زنان و هم مردانی که از مشکل آزاردهنده‌ی ریزش مو رنج می‌برند؛ می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر داشته باشید

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465