دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست
مضرات و مزایای استفاده از وازلین برای پوست

وازلین از بقایای نفتی ساخته شده است که به دلیل توانایی بالا برای مرطوب کنندگی و درمان مشکلات پوست، مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد.

لایه برداری پوست با میکرودرم

یکی از روشهای پاکسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است . میکرودم یک روش درمانی غیر تهاجمی برای لایه برداری پوست است .

پیلینگ پوست چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

پیلینگ صورت یا لایه‌ برداری به معنی جوانسازی پوست است به منظور از بین بردن تغییر رنگ پوست، زبری سطح پوست و چین و چروک های ظریف، طراحی شده است.

فیشیال پوست چیست؟

از آنجایی که سلول‌ های مرده بر روی سطح پوست جمع می‌ شوند، از میزان درخشندگی و شادابی پوست کاسته خواهد شد. فیشیال پوست، درمان پوستی چند منظوره است که با هدف بهبود ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می شود

اگر نمیخواهید پوستتان خراب شود این مطلب را بخوانید

پوست، نوعی سپر دفاعی است که ما را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر وظایف متعدد، پوست باعث کنترل دمای بدن و بهبود گردش خون می شود.لذا مراقبت پوست، ضرورت فراوانی یافته است و برای حفظ سلامت پوست یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم که در این بخش به آنها پرداخته ایم.

چگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتاب

یکی از عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می باشد.کرم ضد آفتاب در اصل سدی است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. در این بخش به معرفی فواید ضد آفتاب برای پوست پرداخته ایم.

کلاژن چه فوایدی برای پوست دارد؟

کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست شماست که در استحکام، انعطاف‌پذیری و آبرسانی به پوست نقش دارد. با افزایش سن، بدن میزان کلاژن کمتری تولید می‌کند که موجب خشکی پوست و ایجاد چین و‌ چروک صورت می‌شود. پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های حاوی کلاژن با کاهش چین‌وچروک و خشکی، می‌توانند سرعت پیری پوست را کم کنند.

اختلال عملکرد طبیعی پوست با کرم پودر های آرایشی

کرم پودر های آرایشی با ایجاد یک لایه بسیار ضخیم روی پوست مانع عملکرد طبیعی منافذ پوست می شود. متاسفانه امروزه در بعضی از جوامع آرایش به صورت افراطی انجام می شود.مهم ترین مسئله در مراقبت از پوست مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از کاهش رطوبت پوست و از طرفی استفاده از ضد آفتاب هاست

چرا پوست پیر میشود؟

با گذشت زمان ، خطوط و چروکهای روی پوست ما نمایان گشته ، پوست سفتی خود را از دست داده و صورت کم کم از حالت بیضی خارج می گردد. بر اثر افزایش سن فعالیت کراتینوسیت ها کاهش یافته و مکانیسم تنظیم طبیعی ضد افتادگی پوست ازبین می رود

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465