دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / انواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانه

انواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانه

چانه یکی از بخش‌های مهم و تعیین‌کننده در زیبایی چهره افراد به حساب می‌آید و با وجود این که در قسمت پایین صورت قرار گرفته است، تأثیر زیادی روی زیبایی دارد. در بعضی مواقع چانه با سایر اجزای صورت متناسب نبوده و یا نسبت به حالت و موقعیت طبیعی عقب‌تر قرار می‌گیرد، به همین دلیل افراد به فکر فرم دهی چانه خود می‌افتند. فرم دهی چانه در واقع روشی می‌باشد تا با استفاده از آن، چانه را در حالت و موقعیت مناسبی قرار داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پیشرفت‌های علمی و پزشکی در زمینه‌های زیبایی‌شناسی پزشکی این امکان را به وجود آورده است که بتوانید شکل و طول چانه خود را اصلاح کنید. هر فردی که به بهبود شکل و چانه خود تمایل داشته باشد می‌تواند با استفاده از این روش‌ها به فرم چانه مورد نظر خود دست یابند.

مشکلات ظاهری چانه

مشکلات ظاهری چانه شامل عدم تقارن، فرورفتگی، عدم هماهنگی با سایر اجزای صورت، عقب رفتگی چانه، چانه تیز و... است.

اصلاح فرم چانه با تزریق فیلر

تزریق فیلر برای اصلاح فرم چانه یکی از روش های بدون جراحی فرم دهی چانه می باشد. تزریق فیلر هیالورونیک اسید به چانه یک روش سریع برای اصلاح پروفیل های جانبی و قسمت جلویی چانه است. در این روش با استفاده از سوزن یا کانول، ژل به نواحی مورد نظر در چانه تزریق می شود و به دلیل اینکه چانه یک ناحیه عضلانی است سوزن بدون مشکل و به راحتی در آن وارد می شود.

انواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانه

رفع خطوط چانه با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چانه چین و چروک را برطرف می کند. این دارو عضلات را شل کرده بنابراین چینهای پوستی جدیدی ایجاد نمی شود. برای این کار پزشک ناحیه تزریق را استریل کرده و در صورت لزوم از ماده بی‌حسی استفاده نموده و بعد از آن با کمک سرنگ‌های ظریف، ماده بوتاکس را از زاویه‌های مناسب تزریق می‌کند.

فرم دهی چانه با تزریق چربی

تزریق چربی را می‌توان گفت طبیعی‌ترین، مطمئن‌ترین و سالم‌ترین روش برجسته‌سازی و فرم دهی چانه می‌باشد که به نسبت سایر روش‌ها نتایج حاصل از آن دارای دوام بیشتری است. چربی‌ها از برخی قسمت‌های بدن با استفاده از یک سری تجهیزات مخصوص برداشته شده و بدون به جای گذاشتن اسکاری در محل‌های مورد نظر تزریق می‌شوند. این فرایند بدون نیاز به بستری شدن تحت بیهوشی موضعی انجام شده و نتیجه کاملاً طبیعی به بار می‌آورد.

لیفت با نخ

کشیدگی و لیفتینگ صورت در ناحیه چانه، باعث برجسته‌تر شدن آن می‌شود و اعتماد به‌ نفس فرد را تقویت می‌کند. هنگامی که پزشک از بی‌حسی صورت اطمینان پیدا کرد، نخ به‌طور کامل وارد پوست ناحیه مورد نظر می‌شود و با تبحر پزشک به سویی کشیده می‌شود که فرم آن را بهبود دهد. یکی از مزایای بزرگ انجام جراحی چانه با نخ، این است که نیازی به بخیه نخواهد بود و نخ‌های کاملاً جذبی، پس از سه ماه در پوست حل می‌شوند.

عمل جراحی برای فرم دهی چانه

این جراحی با بیهوشی کلی و یا بی حسی موضعی انجام می گیرد. با توجه به مهارت جراح این جراحی با برش داخل دهان یا زیر چانه انجام می گیرد. در صورت نیاز به گذاشتن پروتز چانه ابتدا بافت چانه از روی استخوان آزاد می شود. سپس در فضای ایجاد شده پروتز قرار داده شده و محل برش با بخیه های معمولاً جذبی بسته می شود. معمولاً بهترین و بی خطر ترین و رایج ترین نوع پروتز جهت چانه از جنس سیلیکون می باشد که نیاز به پیچ جهت ثابت نگه داشتن نیز ندارد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

ماندگاری فرم دهی چانه در کدام روش بیشتر است؟

  1. ماندگاری تزریق فیلر چانه حدود 9 الی 18 ماه ماندگاری دارد.
  2. میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به مدت ۴ تا ۶ ماه است.
  3. مدت ماندگاری تزریق چربی تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصور هستند.
  4. به طور میانگین، مدت زمان دوام نخ، می تواند از 2 تا 5 سال و یا حتی بیشتر نیز باشد.
  5. در جراحی فرم دهی چانه، می توان اذعان داشت که پروتزهای چانه می توانند دارای ماندگاری دائمی باشند.

بهترین روش فرم دهی چانه کدام است؟

با توجه به تغییر مدام استانداردهای زیبایی، بهترین روش برای اصلاح فرم فک و تغییر شکل چانه، روشی است که قابل اصلاح و برگشت‌پذیر باشد. انتخاب مناسب‌ترین و بهترین روش بر اساس شرایط فرد، نوع پوست و نظر پزشک تعیین می‌شود.

عوارض فرم دهی چانه

فرایند‌های برجسته‌سازی چانه که به روش‌های غیر جراحی صورت می‌گیرد معایب و یا عوارض جانبی جدی و خطرناکی را به همراه ندارند، خصوصاً اگر به واسطه یک پزشک مجرب صورت بگیرد. از معایب این روش می‌توان به بروز تورم، قرمزی و حساسیت به لمس پس از تزریق اشاره کرد که ممکن است چند روز طول کشیده و پس از آن از بین می‌رود.

برای آگاهی از مدت زمان رشد مو بعد از کاشت ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

فرم دهی و برجسته سازی طبیعی چانه با ژل



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشمتزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

روش‌ های زیباسازی زیادی وجود دارد که کمک می کنند با این علائم پیری پوست خداحافظی کنید. در این میان تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یک روش بس ... ادامه مطلب

لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواستهلیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. ... ادامه مطلب

هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

هیالورونیک اسید جزء آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است. به‌ دلیل مزایای متعدد این روش جوانسازی، تزریق اسید هیالورونیک انتخابی مناسب برای بازگرداندن جوانی پوست صورت، کاهش خطوط صورت و علائم زخم‌ ها است. ... ادامه مطلب

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

تراکم کاشت مو، ظاهر طبیعی موهای کاشته شده را نشان می‌دهد که بدون شک بهترین نتیجه کاشت مو با تراکم بالا را نشان خواهد داد. موها طبیعی‌تر، پر تر به نظر می‌رسند و بهترین نتیجه را برای بیمار پس از کاشت مشاهده می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465