دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / آزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستند

آزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستند

ابرو یکی از اعضای اصلی صورت است که نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت فرد دارد. اگر دچار ریزش یا کم‌پشت شدن شود، بهترین راه درمان آن کاشت ابرو است. کاشت ابرو روش‌های مختلفی دارد که اگر در کلینیک‌های معتبر انجام شود نتیجه مثبت و رضایت بخشی برای فرد دارد. پیش از انجام کاشت ابرو باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهید. انجام آزمایش قبل از کاشت ابرو اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر فرد مبتلا به مشکلات انعقاد خون و لختگی خون و… باشد، پروسه کاشت ابرو با مشکلاتی همراه خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

به همین دلایل، حتماً قبل از اینکه تصمیم به کاشت ابرو بگیرید باید آزمایشات مختلف را انجام دهید. برخی از بیماران، بیماری خود را به دلایلی از پزشک مخفی می کنند که عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد. به همین دلیل، متخصص، انجام برخی از آزمایشات را برای فرد تجویز می کند. انجام آزمایش‌های قبل از کاشت ابر مشخص می‌کند که فرد در صورت قرار گرفتن زیر تیغ جراحی، چه ریسک‌هایی را متحمل می‌شود و یا باید انتظار تشدید چه عوارضی را داشته باشد. در این نوشتار به بررسی آزمایش‌های پزشکی لازم قبل از کاشت ابرو و موارد مرتبط با آن می‌پردازیم.

دلایل اهمیت آزمایشات قبل از کاشت ابرو

انجام آزمایش‌های قبل از کاشت ابرو در کلینیک‌های معتبر کشور انجام می‌شود و انجام آن باعث می‌شود تا نتیجه نهایی عمل، موفقیت‌آمیز باشد. انجام آزمایش‌های قبل از کاشت ابرو مطمئن ترین راه برای بررسی عوارضی است که احتمال دارد بعد از انجام کاشت ابرو برای افراد رخ دهد. از جمله هدف‌های مهم آزمایشات قبل از کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد آرامش خاطر در فرد قبل از انجام عمل
  2. بررسی سلامت جسمانی افراد و اطلاع آن به خود فرد
  3. کمک به پزشک برای انتخاب بهترین روش کاشت ابرو برای فرد
  4. مطلع شدن پزشک از عوارضی که ممکن است برای فرد رخ بدهد.
  5. کمک به پزشک برای تجویز بهتر دارو
  6. جوابگویی مناسب ابرو به فولیکول‌های پیوند شده

تست بیهوشی قبل از کاشت ابرو

در کاشت ابرو از بیهوشی عمومی استفاده می کنیم. برخی افراد نسبت به این سطح از بیهوشی حساس هستند، بنابراین باید تست‌های حساسیت دارویی و بیهوشی حتما انجام شود.

آزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو

آزمایش ادرار قبل از کاشت ابرو

قبل از عمل کاشت مو، انجام آزمایش ادرار یکی از مراحل مهم در ارزیابی سلامتی بیمار است. آزمایش ادرار اطلاعات مهمی ارائه می‌دهد که تا پزشک بتواند وضعیت سلامتی کلی بیمار را ارزیابی کرده و بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و انواع آلرژی‌ها را در بدن مشخص می‌کند. این اطلاعات نشان دهنده وضعیت عمومی سلامتی بدن فرد بوده و اگر هرگونه مشکل در سیستم بدن وجود داشته باشد از این طریق قابل تشخیص است.

آزمایش تیروئید قبل از کاشت ابرو

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های ریزش پیوسته ابرو، مشکلات تیروئید است. درصورتی که فرد به کم کاری یا پرکاری تیروئید مبتلا باشد، دچار ریزش ابرو خواهد شد. به همین منظور فرد در ابتدا آزمایشات لازم تیروئیدی‌ را بگیرد تا از سلامت خود اطلاع یابد.

آزمایش شمارش سلولهای خونی قبل از کاشت ابرو

آزمایش خون می‌تواند یکی از مهم ترین تست‌هایی باشد که فرد باید قبل از کاشت ابرو بدهد. این تست، زمان دقیق لخته شدن خون را تعیین می‌کند و به متخصص کمک می‌کند تا در حین عمل بتواند از خطرات احتمالی خونریزی جلوگیری کند. بسیار مهم می‌باشد که قبل از انجام کاشت مو و ابرو این تست را گذرانده باشید و از میزان انعقاد خون با خبر باشید.

آزمایش دیابت و کلسترول قبل از کاشت ابرو

آزمایش کلسترول یکی از موارد ضروری برای آزمایش قبل کاشت مو است. سطح بالای کلسترول در خون می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل سکته قلبی باشد. پس با انجام این آزمایش پزشک می‌تواند خطر این اختلالات را ارزیابی کند، همچنین باید بدانید سطح بالای کلسترول نشانه تجمع پلاکت‌های چربی در دیواره‌های عروق است که به طولانی شدن عمل جراحی و وقوع خطر برای بیمار منجر می‌شود، بنابراین انجام آزمایش کلسترول قبل از کاشت مو به منظور ارزیابی وضعیت قلب و عروق بیمار، جهت کنترل خطرات و پیشگیری از خطرهای احتمالی برای فرد متقاضی انجام می‌شود.
آزمایش گلوکز اغلب برای نظارت بر سطح قند خون انجام می‌شود و می‌گوید که آیا بیمار دیابت دارد یا خیر. اگر سطح قند خون شما خیلی بالا باشد، ممکن است لازم باشد قبل از کاشت مو، آن را تحت کنترل داشته باشید. بیماران دیابتی تنها در صورتی می‌توانند پیوند مو انجام دهند که داروهای خود را به‌طور منظم مصرف کرده باشند و وضعیت خود را به خوبی مدیریت کنند.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

آزمایش هپاتیت قبل از کاشت ابرو

یکی دیگر از آزمایشات قبل از کاشت ابرو آزمایش هپاتیت می‌باشد. هپاتیت یک ویروس بسیار خطرناک است که مستقیماً به کبد حمله می‌کند. هپاتیت‌های نوع B و C قبل از کاشت مو و ابرو گرفته می‌شود و به جرأت می‌توان گفت یکی از آزمایش‌های مهم قبل از کاشت ابرو می‌باشد. این نوع بیماری‌ها معمولاً از طریق وسایل جراحی به فرد منتقل می‌شوند، اگر فرد به این نوع بیماری‌ها مبتلا باشد به هیچ عنوان کاندید مناسبی نمی‌باشد.

آزمایش ایدز یا HIV قبل از کاشت ابرو

ویروس ایدز به صورت مستقیم به سیستم دفاعی حمله می کند. این ویروس باعث می شود که بدن قدرت مبارزه با باکتری ها را نداشته باشد. در صورتی که فرد قصد کاشت ابرو را داشته باشد، انجام تست HIV لازم است. اگر فرد بیماری ایدز داشته باشد، انجام جراحی کاشت ابرو نباید برای وی انجام شود.

برای آزمایش کاشت ابرو باید ناشتا بود؟

در برخی آزمایشات مانند خون، قند و دیگر آزمایشاتی از این قبیل نیاز است تا 8 الی 12 ساعت قبل از آزمایش چیزی مصرف نشود؛ اما در آزمایشات پوست و زیبایی، نیازی به ناشتا بودن نیست. البته در این مورد باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بنا بر آزمایشی که برایتان تجویز می‌گردد مشخص شود که باید ناشتا باشید یا خیر.

هزینه آزمایشات قبل از کاشت ابرو

هزینه آزمایش خون برای کاشت مو برای همه افراد یکسان نیست و به وضعیت سلامتی فرد، بیماری‌های خاص و عوامل مختلفی مثل تعداد آزمایش‌ها، انتخاب آزمایشگاه برای انجام این کار و بیمه تحت پوشش بستگی دارد و تمامی موارد گفته شده در هزینه نهایی آزمایشات قبل از کاشت مو مؤثر است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

ایجاد فرم طبیعی ابروها پس از کاشت

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاهتزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاه

فیلرها، از انواع مواد مختلف شامل پرکننده‌ های اسید هیالورونیک ، پرکننده‌ های کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پرکننده‌ های اسید پلیلاکتیک و پرکننده‌ های کلاژن و تزریق فیلر ساخته می‌ شوند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک اغلب برای درمان چین و چروک و افزایش حجم پوست کاربرد دارند. ... ادامه مطلب

روشهای کاشت ابرو با موی طبیعیروشهای کاشت ابرو با موی طبیعی

کاشت ابرو به روش‌ های متعددی انجام می‌ گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ های کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کاشت ابرو به روشFIT و FUT از روشهایی است که می‌تواند زیبایی ابروهایتان را برگرداند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

یکی از دلایل ریزش ابرو استفاده از خدمات تتوی ابرو است. بانوان عزیزی که سابقه‌ی استفاده از خدمات تتوی ابرو و ریزش ابرو بر اثر استفاده از این خدمات را دارند، قادر به استفاده از خدماتکاشت ابرو به روش futهستند.همچنین از جمله دلایل دیگر ریزش ابرو که می‌توان در آن از خدمات کاشت ابرو به روش futاستفاده کرد، ... ادامه مطلب

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465