دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / نقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشم

نقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشم

پوست دور چشم از حساس ترین قسمتهای پوست بدن است و نیاز بیشتری به مراقبت های خاص دارد. همچنین در تعریف زیبایی، سلامتی و شادابی فرد بیشتر از هر عضو صورت مؤثر هستند و یکی از عواملی است که در اعتماد به نفس فرد اثر بسیاری دارد. حساسیت پوست دور چشم به قدری است که در برابر عوامل محیطی و بدنی نسبت به دیگر قسمتهای بدن سریعاً تأثیر پذیرفته و حالت خود را از دست می دهد. این امر باعث پف، کبودی و چروک دور چشم شده و ظاهری خسته و سنی بالاتر از آنچه باید به فرد می دهد. مزونیدلینگ یکی از روش‌های درمان این موارد است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد که در این روش، کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه پوست یعنی مزودرم نفوذ کرده و درمان انجام می‌شود. مزوندیلینگ با دستگاه مزوگان یا درماپن انجام می‌شود. در مزونیدلینگ از سرم های قوی و مقوی برای پوست استفاده می‌شود که علاوه بر لیفت به تغذیه پوست و تأثیر آن بر روی سلول‌های پوست کمک می‌کند. سرم های حاوی هیالورونیک اسید می‌تواند به درمان افتادگی و سیاهی دور چشم کمک کند.

کاربردهای مزونیدلینگ زیر چشم

نحوه اثرگذاری مزونیدلینگ برای رفع سیاهی زیر چشم

مزونیدلینگ دور چشم شبیه میکرونیدلینگ می‌باشد که لیفت مکانیکی پوست را انجام می‌دهد. مزونیدلینگ دور چشم به این صورت است که سوزن‌های مزونیدلینگ عمق کمی را در پوست ایجاد می‌کنند. با این کار، سرم های فعال به درون پوست وارد می‌شود و به بهبود پوست کمک می‌کند. به این صورت که موجب از بین رفتن سلول‌های پیر پوست شده و سلول‌های جدید را تغذیه می‌کند و با این کار به بهبود پوست کمک می‌کند.

روش این درمان به این صورت است که 12 سوزن ریز، بافت زخم‌های قدیمی شکسته شده و سلول‌ها تحریک و تکثیر می‌شوند و به ایجاد لایه جدید فیبر کلاژن و الاستین کمک می‌کند و باعث ایجاد مویرگ‌های جدید شده که به بهبود جریان خون نیز کمک می‌کند همچنین با تولید کلاژن بیشتر، از میزان چین و چروک دور چشم کاسته خواهد شد.

مزایای مزونیدلینگ زیر چشم

  1. جوانسازی پوست
  2. از بین بردن فرورفتگی‌ها، برجستگی‌ها و چین‌ وچروک‌ها
  3. تولید کلاژن پوست
  4. افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  5. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  6. کم ‌رنگ کردن و رفع لک های سطحی پوست
  7. افزایش نفوذ کرم‌ها و ویتامینه‌ها در پوست تا ۹۰%
  8. افزایش خونرسانی به پوست
  9. نفوذ به عمیق ترین لایه پوست

ماندگاری مزونیدلینگ زیر چشم

بعد از گذراندن دوره درمان، به طور طبیعی طی 6 الی 12 ماه آینده، روند بهبودی شما ادامه خواهد یافت. اما به طور کلی ماندگاری مزونیدلینگ صورت به عوامل متعددی مانند نوع مواد تزریقی، متابولیسم بدن، نوع پوست و مهارت پزشک بستگی دارد.

مزونیدلینگ دور چشم

زمان نتیجه دهی مزونیدلینگ زیر چشم

به طور معمول، نتایج را پس از اولین درمان مشاهده خواهید کرد. نتایج قابل توجه و ماندگارتر پس از 4 تا 6 جلسه درمان (با فاصله 2 تا 4 هفته از هم) حاصل خواهد شد. پوست شما طی 6 تا 12 ماه آینده پس از یک دوره درمان و هنگامی که با مراقبت های توصیه شده بعد از درمان ترکیب می شود، به بهبود خود ادامه خواهد داد.

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ زیر چشم

  1. از داروهای رقیق کننده مثل آسپرین و بروفن چند روز قبل از درمان خودداری کنید.
  2. در صورت سابقه تبخال یا مشکلات پوستی دیگر حتما پزشک را مطلع نمایید.
  3. این درمان با دیگر درمان های زیبایی مثل تزریق های مختلف دو هفته فاصله بیاندازید.
  4. از مواد حاوی رتینول از دو روز قبل از درمان استفاده نکنید.
  5. در روز انجام مزونیدلینگ، پوست خود را به‌طور کامل تمیز کرده و از هیچ کرم آرایشی استفاده نکنید.
  6. پیش از انجام مزونیدلینگ از انجام سولاریوم یا آفتاب گرفتن خودداری کنید.
  7. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ زیر چشم

عوارض مزونیدلینگ زیر چشم

ازآنجایی ‌که درمزونیدلینگ سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند، التهاب، قرمزی و کمی سوزش از رایج‌ ترین عوارض آن هستند. همچنین بعد از این عمل ممکن است پوست، کمی تیره شود و تغییر رنگ دهد. به دلیل استفاده از سوزن در این روش، زخم‌های بسیار ریز و کوچکی در محل درمان ایجاد می‌ شود. این زخم‌ها ظرف چند روز پس از عمل به ‌طور کامل برطرف می‌شوند و جای آنها نیز باقی نمی‌ماند.

هزینه مزونیدلینگ زیر چشم

هزینه مزونیدلنگ زیر چشم بسته به نوع و عمق پوست شما، تعداد جلسات و مهارت پزشک متفاوت است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چگونه بعد از مزونیدلینگ از پوست خود مراقبت کنیم؟

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

مزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوست

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟

کاشت مو به روش FIT یکی از روشهای غیرتهاجمی کاشت مو است. در این روش فولیکول های مو به صورت بسیار دقیق از سر بیمار برداشته میشوند وخونریزی و زخم بعد از کاشت مو مشاهده نخواهد شد. انجام این روش کاشت مو نیاز به مراقبت‌های ویژه ندارند ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چه کنیم؟بعد از کاشت مو چه کنیم؟

کاشت مو فرآیندی است که موفقیت آن تا حد زیادی به انجام دقیق و درست مراقبتهای پس از عمل بستگی دارد. پیوند مو پروسه‌ای نسبتاً پرهزینه و زمان بر است؛ بنابراین نباید این سرمایه‌ی مالی و زمانی صرف شده، بر اثر بی‌توجهی‌ در دوران نقاهت برباد رود ... ادامه مطلب

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است که همه ساله افراد زیادی را در سطح جهان درگیر می‌کند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. ... ادامه مطلب

کاشت مو برای افرادی که دچار سوانح آتش سوزی شده اندکاشت مو برای افرادی که دچار سوانح آتش سوزی شده اند

کاشت مو در محل سوختگی سر با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه است. از یک‌سو درجه سوختگی و میزان آسیبی که به پوست سر وارد شده، موفقیت یا شکست کاشت مو را مشخص خواهد کرد. از سوی دیگر می‌توان با کمک تکنیک‌های جراحی پلاستیک، ناحیه اسکار یا سوختگی را کوچک و ترمیم کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465