دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / هیر فیلر یا فیلر مو چیست و چه تاثیری در تقویت موها دارد؟

هیر فیلر یا فیلر مو چیست و چه تاثیری در تقویت موها دارد؟

یکی از عوامل مؤثر بر زیبایی چهره، تراکم موهای سر است. موهای پرپشت و ضخیم جذابیت بسیار زیادی دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. افرادی که از موهای ضعیف و شکننده رنج می برند و ریزش زیادی دارند می توانند با استفاده از هیر فیلر به راحتی موهای خود را درمان کرده تا محکم و مقاوم شده و ریزش آنها قطع گردد. هیر فیلر اولین آمپول پرکننده مو است که برای درمان آسیب ها و مشکلات مو مانند ریزش مو به کار می رود. این محصول سبب بهبود ضخامت مو و تقویت آن می شود و با احیای سلول های پوست سر گردش خون بهبود می‌یابد که این امر هم ریزش مو را از بین می برد و هم رشد آنها را افزایش می دهد. زمانی که گردش خون بهبود پیدا می کند همواره فولیکول ها تغذیه بهتری خواهند داشت که این رشد موها را چندین برابر خواهد کرد. این روش امروزه برای بانوان و آقایان به صورت ویژه انجام می شود تا بتوانند با حفظ موهای خود جوانی و شادابی را تجربه کنند و از داشتن موهای پر و زیبا لذت ببرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

هیر فیلر چیست؟

هیر فیلر یک داروی مایع تزریقی تشکیل شده از غنی ترین مواد اولیه ای می باشد که باید به پوست سر تزریق شود و پس از تزریق این مواد به بافت سلول های کف سر نفود کرده و با پخش مواد مغذی سرعت گردش خون بالا می رود و تغذیه رسانی به تارهای مو با سرعت بیشتری انجام می شود که نتیجه ی آن باعث تقویت تارهای مو و ضخیم شدن آنها خواهد شد و مانع ریزش تارهای مو می شود و از بروز مشکلاتی مانند طاسی، آلوپسی و کم پشتی مو جلوگیری می کند.

مواد تشکیل دهنده هیر فیلر

کاربرد تزریق هیر فیلر

هیر فیلر برای تقویت مو

مزایای تزریق هیر فیلر

تزریق هیر فیلر چگونه انجام می شود؟

در این روش ابتدا محل تزریق باید توسط الکل تمیز شود و پس از آن در صورت لزوم بی حسی موضعی به سطح پوست زده شود. سپس پزشک از طریق وارد کردن سوزنی نازک مواد را به پوست سر تزریق می کند. البته این تزریق لازم است چند بار و در فواصل منظم انجام شود.

شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک موهای خود را بشویید.
چند روز قبل از مزوتراپی داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید. همچنین اگر از داروهای ضد انعقادی یا رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، حتماً در مورد مصرف آنها پیش از جلسه‌ی درمانی با پزشک مشورت کنید.

مراقبتهای پس از تزریق هیر فیلر

زمان اثرگذاری هیر فیلر

برای تعیین تعداد جلسات لازم برای تزریق فیلر نیاز است شما نزد پزشک رفته و پس از بررسی مو و پوست شما بر اساس شرایط تعداد جلسات تعیین شود. معمولاً بین 3 تا 5 جلسه حداقل لازم است تا تأثیر هیر فیلر مشخص شود.

چند نوبت نیاز به تزریق هیر فیلر است؟

تعداد دزهای تزریق هیر فیلر یا فیلر مو طبق نظریه ی پزشک مشخص می شود. پزشک معالج با بررسی مشکلات مو، میزان ریزش، حجم موی سر و نازکی آنها تعداد تزریق و دز آن را تعیین می نماید. به طور نرمال تعداد دز هیلر فیلر ۸ بار تزریق در طول چهار ماه به صورت هر دو هفته یک بار می باشد.

ماندگاری هیر فیلر چقدر است؟

نتیجه ی درمان مشکلات ریزش مو و نازک شدن با استفاده از هیر فیلر با یک نوبت کامل نخواهد شد و نیاز به چند دوره درمان و تزریق های چندگانه دارد؛ ولی با این حال با یک بار تزریق مواد مغذی زیر پوست پخش می شود و به بافت سلول ها نفوذ پیدا می کند و موجب تقویت تارهای مو شده که پس از دو هفته نتیجه ی آن مشخص می شود. اگر به دنبال گرفتن بهترین نتیجه هستید باید دوره درمان را کامل کنید و ماندگاری آن با رعایت توصیه های پزشک و انجام روتین های مراقبتی تجویز شده توسط پزشک بیشتر خواهد شد و به طور معمول اثر آن حدود یک سال ماندگار خواهد بود.

آیا تزریق هیر فیلر درد دارد؟

درمان کم‌ پشتی و ریزش مو با استفاده از هیر فیلر به صورت تزریق با سوزنهایی به کف سر انجام ‌می شود و در برخی نواحی حساس کف سر درد بیشتری دارد. البته با توجه به تفاوت میزان تحمل درد در افراد مختلف نمی توان نظر قطعی در مورد آن بیان کرد؛ اما اگر مایل نیستید درد زیادی را تحمل کنید می توانید از پزشکتان درخواست نمایید تا کف سر شما را با استفاده از ژل های مخصوص بی حس کند تا در روند درمان اذیت نشوید.

عوارض هیر فیلر چیست؟

هیر فیلر در کنار مزایای بسیار زیاد فراوانی که در خود جای داده همواره معایبی هم دارد که در ادامه به چند مورد از این معایب اشاره خواهیم کرد تا با آنها آشنا شوید. این معایب عبارتند از:

فرق هیر فیلر با مزوتراپی مو

در مزوتراپی مو انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آمینواسید ها و دیگر مواد مورد نیاز جوانی و رشد موهایمان به سر تزریق میشود؛ اما در روش تزریق هیر فیلر علاوه بر درصدی از مواردی همچون ویتامین ها و مواد معدنی، عاملی مهم دیگری بنام هیالورونیک اسید به فیلر مو اضافه شده است. در مقایسه مزوتراپی و فیلر مو میتوان گفت مهم ترین تفاوت، وجود انواعی از اشکال مختلف و خاص هیالورونیک اسید است.

هزینه تزریق هیر فیلر

به طور کلی نمی‌ توان برای هزینه‌ی هیر فیلر قیمت دقیقی مشخص کرد؛ چراکه هزینه تزریق فیلر مو به عواملی مانند میزان دوز مورد نیاز برای تزریق، برند فیلر و دستمزد پزشک بستگی دارد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465