دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

بسیاری از افراد در طول زندگی خود به دلایلی مانند رژیم غذایی نامناسب، فشار و استرس روانی بالا، عدم تعادل هورمونی در بدن و بیماری های مختلف و یا مصرف داروهای شیمیایی دچار ریزش مو خواهند شد که در صورت ادامه دار بودن می‌ تواند موجب طاسی مو شود. البته یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو ژنتیک یا وراثت می باشد که می تواند بخش زیادی از موهای شما را از بین برده و موجب طاسی شود. کاشت مو یکی از ماندگارترین روش‌های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع می‌توان گفت که تنها راهکاری که نتایجی دائمی دارد و می‌تواند برای همیشه طاسی یا کم‌پشتی موها را از بین ببرد کاشت مو است. در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش های کاشت مو طبیعی هم می باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحدهای فولیکولی مو از یک ناحیه با رشد موهای متراکم به یک منطقه بدون مو استفاده می شود. کاشت موی FIT مؤثرترین و بهترین روش ترمیم موهای از دست‌رفته برای افرادی است که هنوز دچار طاسی گسترده نشده‌اند.

مزایای کاشت مو به روش FIT

روش کاشت مو به روش FIT

مشاوره

در وهله‌ی اول باید دید که آیا کاشت مو راهکار مناسبی برای شما هست یا خیر. اگر ریزش موی شما علت ژنتیکی داشته باشد یا به بیان علمی از آلوپسی آندروژنی (ریزش موی ژنتیکی-هورمونی) رنج ببرید، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید، البته به شرط این که روند ریزش موی شما تثبیت شده باشد. اگر ریزش موی فعالانه داشته باشید، باید صبر کنید تا روند ریزش مو به ثبات برسد. در قدم دوم باید دید که آیا بانک موی شما شرایط کاشت مو را دارد یا خیر. اگر طاسی وسیعی داشته باشید یا بانک مو شما پرپشت نباشد، کار دشوار می‌شود.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

بررسی شرایط جسمی

کاشت مو به روش FIT با وجود کم‌تهاجمی بودن یک عمل جراحی محسوب می‌شود و باید پیش از انجام آن اطمینان حاصل کنیم که شما از نظر جسمی آمادگی کاشت مو را دارید یا خیر. پزشک باید داروهای مصرفی و بیماری‌های زمینه‌ای شما را بررسی کند. همچنین باید آزمایش خون بدهید تا اطمینان حاصل کنیم که کاشت مو برای شما خطرساز نخواهد بود. سلامت و ایمنی متقاضیان کاشت مو همیشه در اولویت قرار دارد. نکته‌ی دیگری که حائز اهمیت است، وضعیت پوست سر شما است. گاهی اوقات پوست ظرفیت پذیرش گرافت‌ها را ندارد. در این صورت تعداد کمی از گرافت‌ها زنده می‌مانند و عملاً کاشت مو بی‌فایده خواهد بود. پزشک متخصص کلینیک تمام این موارد را با دقت بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود که کاشت مو برای شما ایمن و مؤثر است.

طرح کاشت مو

طرح و برنامه‌ی کاشت مو یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از کاشت مو است. به طور مثال اگر طاسی وسیعی داشته باشید، اولویت کاشت مو در نواحی خط رویش و جلوی سر است و ممکن است در جلسه‌ی اول کاشت در ناحیه‌ی تاجی صورت نگیرد. در این موارد اگر طرح کاشت مو به درستی تعیین نشود، ممکن است بانک موی شما خالی شود و جلوه‌ی بدی پیدا کند.

استخراج واحدهای فولیکولی

مهم‌ترین ویژگی‌ کاشت مو این است که در آن از فولیکول‌های مو استفاده می‌کنیم. فولیکول‌ها ساختارهایی کوچک شامل چندین نوع سلول مختلف هستند که وظیفه‌ی تولید مو را برعهده دارند. هر واحد فولیکولی شامل ۱ تا ۵ تار مو، پیاز مو و بخش‌های ضمیمه‌ای است. در مرحله‌ی آغازین کاشت مو به روش FIT باید واحدهای فولیکولی را از بانک مو استخراج کنیم. بانک مو یا ناحیه‌ی دهنده معمولاً در پشت یا طرفین سر قرار دارد. البته می‌توان از موهای ریش یا بدن نیز به عنوان بانک مو استفاده کرد؛ ولی بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که از موهای ناحیه‌ی پشت سر استفاده کنیم. برای استخراج واحدهای فولیکولی، پزشک به کمک ابزاری به نام پانچ، سوراخی در حد ۱ میلی‌متر روی پوست ایجاد می‌کند. این سوراخ فولیکول را از پوست مجاور آن جدا می‌کند و سپس پزشک می‌تواند به کمک انبری کوچک (پنس) فولیکول را از درون پوست بیرون بکشد. این کار بارها تکرار می‌شود تا به تعداد گرافت‌های مد نظر برسیم.

مراحل کاشت مو

مرحله استخراج گرافت های مو در FIT

پوست ناحیه‌ی بانک مو در این مرحله به کمک داروی بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شود و دردی احساس نخواهید کرد. سوراخ‌های ایجاد شده برای استخراج واحدهای فولیکولی به سرعت بهبود می‌یابند و نگران این نیستیم که جای زخم یا اسکاری در این ناحیه تشکیل شود. البته اگر پانچ‌ها فاصله‌ی کمی نسبت به هم داشته باشند، احتمال ایجاد اسکار وجود دارد و این به مهارت پزشک شما وابسته است. بعد از التیام سوراخ‌ها، ممکن است جای آنها به شکل نقاط روشن دیده شود که در بیشتر موارد با گذر زمان محو می‌شوند.

آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت

در این مرحله از کاشت مو به روش FIT ، واحدهای فولیکولی از پوست استخراج شده‌اند و باید آنها را برای کاشت آماده کنیم. واحدهای فولیکولی از نظر سلامت بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد در زیر میکروسکوپ ترمیم می‌شوند. در این مدت فولیکول‌ها را در مایع نگهدارنده قرار می‌دهیم تا آسیبی نبینند. حال که واحدهای فولیکولی آماده‌ی کاشت هستند، گرافت نام می‌گیرند.

پیوند یا کاشت گرافت‌ها

کاشت گرافت‌ها در ناحیه‌ی گیرنده آخرین مرحله‌ی کاشت مو به روش FIT است. برای این کار هم از ابزار پانچ یا ایمپلنتر کمک می‌گیریم و سوراخ‌هایی به اندازه‌ی حدود ۱ میلی‌متر روی پوست ایجاد می‌کنیم. سپس گرافت‌ها را درون این سوراخ‌ها قرار می‌دهیم. این کار بارها تکرار می‌شود تا تمامی گرافت‌ها در ناحیه‌ی گیرنده قرار بگیرند. در این مرحله زاویه و عمق قرار گیری گرافت‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر پانچ‌ها عمق زیاد یا کمی داشته باشند، گرافت زنده نمی‌ماند و اگر زاویه‌ی ایجاد سوراخ‌ها نامناسب باشد، موهای شما حالت غیرطبیعی و نازیبایی پیدا می‌کند. مهارت جراح در این مرحله اهمیت زیادی دارد. مرحله‌ی آخر کاشت مو به روش FIT همانند مرحله‌ی ابتدایی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و دردی نخواهید داشت. این مرحله نیز بدون خونریزی و بدون نیاز به بخیه انجام می‌شود.

کاشت گرافت ها در FIT

برای این که جراح دید مناسبی به نواحی دهنده و گیرنده‌ی کاشت مو داشته باشد و همچنین برای به حداقل رساندن احتمال عفونت، تراشیدن موهای سر در روش FIT توصیه می‌شود. البته می‌توان کاشت مو را بدون تراشیدن سر نیز انجام داد؛ ولی بیشتر جراحان این کار را توصیه نمی‌کنند. کاشت مو بدون تراشیدن سر دشوارتر و زمان‌برتر است. کلیه مراحل کاشت مو به روش FIT در مجموع بین ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. البته در بین عمل به شما زمان استراحت نیز داده می‌شود. به کمک روش FIT می‌توان در هر جلسه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت را پیوند زد.

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش FIT

در صورتی که به لحاظ جسمی آمادگی انجام عمل FIT را داشته باشید، رهنمودها و توصیه هایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید:

  1. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، فوراً این موضوع را به پزشکتان اطلاع دهید؛ چرا که ممکن است مصرف آن را منع کند.
  2. اگر از بتابلوکرها استفاده می کنید، فوراً به پزشکتان اطلاع دهید.
  3. اگر از اسپری تنفسی استفاده می کنید، روز انجام عمل، اسپری را همراه خود داشته باشید.
  4. مراقب باشید پوست سرتان قبل از کاشت مو دچار آفتاب سوختگی نشود.
  5. از مصرف داروهای ضدالتهاب به مدت یک هفته قبل از عمل بپرهیزید.
  6. از مصرف ویتامین های B یا E به مدت یک هفته قبل از عمل بپرهیزید؛ زیرا این گونه مولتی ویتامین ها باعث افزایش خونریزی می شوند.
  7. به مدت دو هفته قبل از عمل، از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری کنید؛ چرا که روند بهبود را مختل می سازد.
  8. اگر موهایتان را به طور مرتب رنگ می کنید، لطفاً سه روز قبل از انجام کاشت مو، آنها را رنگ نمایید.
  9. ناحیه اهدای مو را که توسط پزشکتان تعیین شده است، روزی 10 دقیقه ماساژ دهید تا موجب افزایش انعطاف پذیری و میزان شل بودن پوست سرتان بشوید.
  10. ممکن است پزشکتان از شما بخواهد پیش از انجام عمل، صبحانه یا ناهار صرف کنید و یا اینکه از شما بخواهد به مدت 12 ساعت قبل از کاشت مو، از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید. در هر صورت، توصیه پزشکتان را جدی بگیرید.
  11. در روز عمل کاشت مو، از اسپری یا هر گونه محصول دیگری استفاده ننمایید.
  12. در روز عمل، از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاندید مناسب کاشت مو به روش FIT

هزینه کاشت مو به روش FIT

در این روش نیز به مانند دیگر روش‌های کاشت مو، هزینه عمل جراحی بر حسب فاکتورهای مختلف تعیین شده و نمی‌توان یک نسخه را برای همه افراد پیچید. این فاکتورها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

معایب کاشت مو به روش fit

کاشت مو FIT عوارض قابل‌توجهی ندارد. با مشورت با پزشک می‌توان جلوی هرگونه عوارض احتمالی پس از کاشت مو را گرفت. برخی از عوارض احتمالی کاشت مو به این روش عبارت‌اند از:

اگر می خواهید با جدیدترین روشهای کاشت ابرو در دنیا آشنا شوید؛ کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

مراحل کاشت مو به روش DHI

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

نحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبی

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت



نظرات کاربران درباره این مطلب :حکیمی [ 1402-08-10 ]
سلام بازه قیمتی کاشت ابرو رو میخواستم و آیا تضمینی برای سلامت کار خودتون در قرینگی و ثبات کاشت دارین؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مومعرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژلزاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با استفاده از روش‌ هایی مانند تزریق ژل از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا فرم دهی صورت است. این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌ های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی ‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌ تر و خوش ‌فرم ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

منگوله ی پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟منگوله ی پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

منگوله پوستی یا زائده گوشتی رشد زائده غیر سرطانی و بدون درد در پوست می باشد. این زائده ساقه ظریف و کوچکی به نام پدانکل دارد که آن ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465