دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / رفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسی

رفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسی

چشم‌ها اولین بخشی از چهره هستند که در چهره دیگران به آن توجه می‌نمایید. شرایط زیادی می‌تواند باعث ایجاد سیاهی و پف دور چشم شود که می‌تواند شامل عوامل غیر قابل کنترلی مانند ژنتیک هم باشد. حتی در افرادی که فاکتور ژنتیکی را نداشته باشند، این حلقه‌های سیاه دور و زیر چشم می‌تواند توسط عوامل کاملاً متفاوت دیگری ایجاد شوند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان تیرگی و پف دور چشم وجود دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از این روش ها کربوکسی تراپی است که برای این درمان از گازی به نام دی اکسید کربن (CO2) استفاده می‌شود. کربن دی اکسید مورد استفاده در این روش، کم فشار است تا از آسیب به بدن جلوگیری شود. هنگامی که ناحیه تحت درمان با اکسیژن بیشتری تأمین شود، تولید کلاژن تحریک شده و تخلیه سریع سموم در آن ناحیه تقویت می‌گردد و در نتیجه پوست ظاهری سالم‌تر به خود می‌گیرد.

علت تیرگی و پف زیر چشم

رفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسی

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

روش انجام کربوکسی تراپی دور چشم

پزشکان قبل از تزریق گاز، برای بیحس کردن ناحیه ی تزریق از پماد بیحسی استفاده می کنند. یک مخزن گاز کربن دی اکسید با یک لوله پلاستیکی به یک کنترل کننده ی جریان متصل می شود. پزشک با دقت میزان جریان خروجی از مخزن را کنترل می کند. گاز از مخزن وارد سیستم کنترل کننده ی جریان و سپس لوله ی استریل فیلتر دار می شود. این فیلتر تمامی ناخالصی های گاز را قبل از ورود به بدن جدا می کند. پس از فیلتر، گاز وارد یک سوزن بسیار نازک می شود. پزشک با استفاده از این سوزن گاز را به نواحی مختلف زیر پوست تزریق می کند.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی دور چشم

به منظور کاهش عوارض و خطرات کربوکسی تراپی بهتر از مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی انجام شود که از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتماً پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.
  2. یک روز قبل از انجام کربوکسی تراپی از خوردن مشروبات الکلی خودداری شود؛ زیرا مصرف این مواد باعث رقیق شدن خون و افزایش تورم و کبودی در ناحیه درمان خواهد شد.
  3. برای جلوگیری از ضعف بدنی، قبل از کربوکسی تراپی از مواد مغذی و سالم استفاده کنید.
  4. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند امگا ۳، ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفن، به مدت یک هفته قبل از انجام کربوکسی تراپی خودداری شود؛ زیرا خطر کبودی را افزایش می دهد.
  5. چنانچه در دوران بارداری یا شیردهی هستید، از انجام این شیوه درمان خودداری کنید.
  6. اگر به سرماخوردگی مبتلا هستید، بهتر است انجام کربوکسی تراپی را تا بهبودی کامل به تأخیر بیاندازید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

موارد منع انجام کربوکسی تراپی دور چشم

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم

ماندگاری کربوکسی تراپی از فردی به فرد دیگر متغیر است. مدت ماندگاری این روش تابع عوامل گوناگونی نظیر جنس پوست، سن شخص، میزان عوارض پوست و شدت آن ها، ناحیه تزریق شده و… می باشد. در حالت کلی می توان گفت که میزان ماندگاری روش مذکور بین 9 تا 12 ماه است. در صورتی که فرد به تکرار مجدد این عمل بپردازد، ماندگاری نتایج حاصل افزایش خواهد یافت.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

انجام عمل کربوکسی تراپی توسط پزشک متخصص فاقد عارضه بوده و یا در موارد بسیار نادری عوارض کمی را در پی دارد؛ اما بدون شک هر عملی می تواند موجب بروز برخی عوارض در افراد گردد. از جمله مهم ترین عوارضی که پس از انجام این عمل ایجاد می گردد، می توان به احساس درد ملایم در ناحیه مورد نظر، قرمز یا بنفش شدن نواحی تزریق، گرمای شدید در این نواحی، جمع شدن خون در زیر پوست، ورم و… اشاره نمود. بروز این عوارض کاملاً طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز ناپدید می شوند.

قیمت کربوکسی تراپی دور چشم

هزینه کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل عبارت است از: تعداد جلسات درمان، نوع درمان و ناحیه مورد نظر می باشد.

برای آگاهی از جدیدترین روشهای کاشت ابرو ، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا اکبرنژاد [ 1402-08-15 ]
سلام آقا ی دکتر برای رفع تیرگی زیر چشم به چند جلسه کربوکسی تراپی نیاز هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

کاشت موی ایده آل روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. دستاورد کاشت موی ایده آل مشخص است، پر کردن نواحی بدون موی سر به شکلی که زیبایی و جوانی شما را بازیابی کند. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت موبکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت مو

بااستفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو میتوان افیکیسی کاشت مو در روش برشی را از 80 درصد میتوان به 95 درصد رساند ودر روش غیرجراحی نیز میتوان افیکیسی کاشت را از حدود 70 میتوان به 80 درصد رساند ... ادامه مطلب

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی است که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند ... ادامه مطلب

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

کاشت ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند دوباره ظاهر زیبای خود را به دست می‌آورند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465