دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / مدت زمان محکم شدن گرافت مو پس از کاشت

مدت زمان محکم شدن گرافت مو پس از کاشت

کاشت مو یکی از روش های درمانی ریزش و طاسی مو می باشد که موهای شما را از ناحیه ای از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد. به واحدهایی که شامل یک یا چندین تار مویی است که در یک نقطه درکنار هم قرار دارند و فولیکول یا پیاز موی آنها در یک نقطه مشترک کنارهم قرارگرفته است، گرافت مو میگویند.

آنچه در این مطلب میخوانید

گرافت مو جهت عمل کاشت مو از ناحیه بانک مو برداشت شده و به ناحیه کاشت یا گیرنده منتقل میشوند. مدت زمانی که برای محکم شدن گرافت مو تعیین شده است، به میزان و نوع رشد موها، تکنیک پیشرفته گرافت مو، و خصوصیات فردی شما بستگی دارد. این مهم در واقعیت در افراد مختلف متفاوت است و معمولاً می‌تواند مدتی طول بکشد. به طور کلی، برای دیدن نتایج نهایی و محکم شدن موهای کاشته شده ممکن است حدود 6 ماه تا 1 سال یا حتی بیشتر زمان لازم باشد.

عوامل موثر بر محکم شدن گرافت مو

همچنین بخوانید: مراحل رشد مو بعد از کاشت

محل برداشت گرافت مو

هر فردی دارای یک بانک مو می باشد که در عمل کاشت مو بسیار کارآمد و مؤثر است. بیشتر اوقات، بانک مو در ناحیه پشت سر بین دو گوش واقع شده است. موهای این ناحیه از مقاومت بالایی برخوردارند و نسبت به ریزش نیز بسیار مقاوم اند، به همین دلیل این منطقه، ناحیه بسیار خوبی برای برداشت فولیکول های مو به حساب می آید.

تعداد برداشت گرافت مو

در حالت حداقلی تراکم کاشت مو را می‌توان حدوداً ۴۵۰۰ گرافت مو یا ۱۴۰۰۰ تار مو عنوان کرد.

مدت زمان محکم شدن گرافت مو پس از کاشت

علت کنده شدن گرافت کاشته شده

اگر کاشت مو در شرایط استاندارد صورت گرفته باشد، احتمال کنده شدن گرافت کاشته شده بسیار پایین است؛ چراکه در چنین شرایطی، گرافت ها در اوج دقت و ظرافت در سر شما کاشته می شود. در نتیجه یکی از دلایل مهم کنده شدن گرافت ها پس از کاشت مو این است که در جریان فرایند، پزشک دقت کافی به خرج نداده و این گرافت ها را در عمق مناسبی نکاشته است. این اتفاق معمولاً به ندرت رخ می دهد و تنها در شرایطی شکل می گیرد که فرآیند کاشت طبیعی مو در یک کلینیک غیرمجاز صورت گرفته باشد. مسئله دیگری که می تواند منجر به کنده شدن گرافت ها پس از کاشت مو شود، رعایت نکردن اصول مراقبتی لازم از سوی فرد است. بلافاصله پس از پایان پیوند مو، پزشک همه توصیه های لازم برای مراقبت از گرافت های کاشته شده را با فرد در میان می گذارد. در اولین روزهای پس از کاشت طبیعی مو، گرافت ها هنوز به ثبات کافی نرسیده اند و وارد شدن فشار زیاد به آنها، ممکن است موجب کنده شدن این گرافت ها شود.

مدت زمان ترمیم گرافت مو

معمولاً برای دیدن نتایج نهایی و محکم شدن گرافت مو حدود 6 ماه تا 1 سال زمان لازم است؛ اما ممکن است برخی از موها از طریق مراحل مختلف رشد خود، در طول مدت 1 تا 2 سال به استحکام نهایی برسند. بعد از عمل کاشت مو می‌توان ترمیم کاشت مو انجام داد؛ اما باید به مدت یک سال صبر کنید.

نحوه تقویت موی کاشته شده

درمان های تخصصی

از جمله روش های تخصصی و کلینیکی تقویت موها بعد از کاشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای خوراکی

مراقبت های ضروری

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که روند تقویت مو بعد از کاشت مو، چند ماه طول می کشد و بسیار مهم است که یک سری نکات و مراقبت ها در طول دوران تقویت و رسیدگی به موها در نظر گرفته شود تا نتایج بهتری را شاهد باشیم. از جمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از آنجایی که تغذیه، یکی از مواردی است که بر رشد موها تأثیر می گذارد، لذا در طول دورانی که از روش های تقویت مو استفاده می کنید، به این مورد اهمیت ویژه ای دهید. رژیم غذایی شما باید حاوی میوه و سبزیجات تازه، گوشت، پروتئین، آهن، زینک و انواع ویتامین ها باشد. در مقابل، از مصرف مواد غذایی چرب و فست فودها باید خودداری شود. هیدراته بدن شما باید حفظ شود و تا جایی که می توانید آب و مایعات مصرف کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز باید خودداری شود.
  2. هرگونه دارویی که بعد از کاشت مو توسط پزشک تجویز می شود، باید به موقع و به طور مرتب مصرف شود.
  3. تا چند ماه بعد از کاشت مو از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید یا رفتن به سونا و جکوزی باید خودداری شود. آسیب های وارده به فولیکول ها در اثر گرما و حرارت می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
  4. حالت خوابیدن شما بعد از پیوند مو باید به گونه ای باشد که کمترین میزان تماس با فولیکول های کاشته شده ایجاد شود.
  5. از کندن یا دستکاری دلمه ها و پوسته های تشکیل شده در ناحیه گیرنده باید خودداری شود.
  6. برای شستشوی موها حتماً از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند. شامپو بچه یکی از بهترین گزینه هایی است که معمولاً توسط پزشکان تجویز می شود.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های لازم جهت استحکام گرافت مو

  1. روزهای اول پس از عمل هنگامی که استراحت می‌کنید و سر خود را روی بالش قرار دهید و مراقب باشید که در تماس سر با بالش فولیکول‌های مو نریزند. اگر احساس کردید ریزش موی شما غیر طبیعی است، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. در روزهای اول پس از عمل پیوند مو سعی کنید، در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  3. از کلاه یا روسری استفاده نکنید؛ زیرا باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌ها و کند شدن روند بهبود می‌شود.
  4. بعد از اینکه پزشک به شما اجازه شستن مو را اعلام کرد، به آرامی موهای خود را شست و شو بدهید.
  5. بهتر است محل مورد نظر پس از کاشت، مرطوب نگه دارید.
  6. مصرف مواد غذایی و همچنین داروهای منبع ویتامین و آهن بسیار در التیام زخم‌ها تأثیرگذار است.
  7. استفاده از پمادهایی که پزشک تجویز نموده برای خشک کردن زخم‌ها و در نتیجه از بین رفتن آنها بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

برای آگاهی از علائم عفونت بعد از کاشت مو ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

تیکسل درمان چروک و خطوط پوستتیکسل درمان چروک و خطوط پوست

داشتن پوستی شاداب و جوان برای هر فردی حائز اهمیت است و از مهم ترین ویژگی های زیبایی و شاخصه زیبایی شناختی به شمار می رود. تیکسل روش درمانی جدیدی برای ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

زنان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت مو داشته باشند؛ اما باید این نکته را در ذهن داشت که در زنان معمولاً ریزش یا طاسی در قسمت جلویی سر اتفاق می‌ افتد. از طرفی زنان برای برداشت واحد های فولیکولی محدودیت دارند و نمی‌ توان از ناحیه پشت سر یا کناره‌ ها، گرافت‌ های مو را استخراج کرد. ... ادامه مطلب

ماندگاری کاشت ابروماندگاری کاشت ابرو

نتایج کاشت ابرو و ماندگاری این روش زیبایی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهارت و تجربه پزشک در کاشت، مراقبتهای پس از کاشت ابرو، شرایط بدنی و سلامت فرد، همه و همه از عوامل تعیین کننده ایی هستند که ماندگاری ابروهای کاشته شده را تضمین می‌کنند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465