دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. در هر جلسه لیزر موهای زائد بدن، حدود ۱۵ درصد موها در حالت آناژن از بین می‌روند. این روند تا زمانی که همه موها از بین برود ادامه خواهد داشت. بعد از تکمیل جلسات حدود ۹۰ درصد موهای زائد بدن از بین می‌رود. با توجه به این که لیزر روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد است، احتمال رویش مجدد موهای زائد پس از لیزر بسیار کم می باشد؛ اما در برخی موارد وجود شرایطی چون بیماری، اختلالات هورمونی و … ممکن است که باعث رویش مجدد موهای زائد بشود. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که هر ۶ ماه یکبار یا هر یک سال یکبار جلسه ترمیم لیزر را انجام دهید. این جلسات به دائمی بودن و از بین رفتن موهای زائد بدن کمک بسیاری می‌کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

از بین نرفتن کامل فولیکول‌ موها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد؛ اما به جز این مورد، دلایل دیگری نیز برای رشد مجدد موها بعد از لیزر وجود دارد. از جمله مهم‌ترین دلایل رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. اختلالات هورمونی علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

رشد موهای زائد ارتباط مستقیمی با هورمون‌های بدن دارد. بعضی از هورمون‌ها رشد مو و فولیکول‌ها را تحریک می‌کنند. پیش از شروع جلسات لیزرتراپی با انجام آزمایش خون می‌توان از وجود تعادل در میزان هورمون‌های بدن اطمینان پیدا کرد. به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها، لیزر موهای زائد به نوجوانانی که بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند و زنان باردار، توصیه نمی‌شود.

۲. کیفیت دستگاه لیزر. مراکز درمانی معتبر را انتخاب کنید.

نامرغوب بودن دستگاه لیزر می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. شدت تابش اشعه لیزر و گرمای حاصل از آن، باید توان تخریب فولیکول‌های مو را داشته باشد. همچنین باعث سوختن و آسیب رسیدن به پوست نشود؛ بنابراین باید در انتخاب دستگاه و مرکز زیبایی برای انجام لیزر دقت بالایی به خرج داد.

۳. نوع مو و رنگ پوست. مؤثر در بازگشت موهای لیزر شده

افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، در اکثر موارد بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می‌گیرند. افرادی که موهای بور و کرکی دارند، معمولاً نتیجه مطلوبی از لیزر موهای زائد نمی‌گیرند؛ بنابراین نوع مو و رنگ پوست می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد.

۴. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین جلسات

اگر جلسات لیزر را به‌ طورکامل پشت سر نگذاشته باشید، همچنان شاهد رشد موهای بدن خواهید بود. در هر جلسه تقریباً ۱۵ درصد از موهای زائد از بین می‌روند. تعداد جلسات لیزر برای هر فرد، باتوجه‌به رنگ پوست و ضخامت موها متفاوت است. لیزر موهای تیره و ضخیم‌تر یا موهای ناحیه زیر بغل، تعداد جلسات کمتری را می‌طلبد. برای گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از برگشت موها بعد از لیزر، بهتر است دوره درمانی را کامل کنید. معمولاً افراد بعد از ۶ یا ۸ جلسه، به نتیجه دلخواه می‌رسند و بعد از شش ماه یا یک سال، باید برای جلسات یادآور اقدام کنند.

۵. بیماری‌های خاص می‌تواند روی نتیجه لیزر تأثیرگذار باشند.

بروز بعضی از بیماری‌ها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. بیماری‌هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک که رشد موها را تحریک می‌کنند، روی نتیجه لیزر تأثیرگذار هستند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری‌های شایع در زنان است که باعث به هم ریختن چرخه رشد موهای بدن می‌شود. بهترین کار پیش از شروع جلسات لیزر، مشورت با پزشک متخصص است. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

برگشت موها بعد از لیزر

اهمیت انجام جلسات درمانی لیزر

مو طی یک چرخه سه مرحله ای به رشد خود ادامه می دهد.مرحله اول که مرحله رشد نام دارد و فولیکول ها با دریافت خون و اکسیژن رشد می کنند. مرحله دوم یا انتقالی که در حدود دو تا سه هفته طول می کشد. مرحله سوم یا استراحت که فولیکول ها در این مرحله غیر فعال هستند و ریزش مو اتفاق می افتد. در واقع، لیزر موهای زائد باید زمانی انجام شود که فولیکول ها در مرحله رشد هستند و اگر فولیکول در مرحله استراحت باشد، احتمال برگشت و رشد مجدد بعد از لیزر وجود خواهد داشت. به همین خاطر است که توصیه می شود لیزر موهای زائد طی یک دوره درمانی انجام شود؛ چرا که این کار تعداد موهایی را که در مرحله فعال، هدف قرار می گیرند افزایش می دهد و نتایج مطلوب تری حاصل خواهد شد.

مزایای لیزر موهای زائد

  1. هزینه نهایی کمتر (برای تمام طول عمر) در مقایسه با اپیلاسیون و سایر روش‌ها
  2. عدم وجود درد یا ناراحتی ناشی از اپیلاسیون یا روش های دیگر
  3. عدم نیاز به رفع موهای زائد به طور منظم
  4. پوستی صاف و یکدست
  5. عدم رشد موهای زیر پوستی
  6. سریع و مؤثر بودن
  7. ایجاد ناراحتی کمتر برای پوست
  8. کاهش رشد بیش از حد مو

نحوه لیزر موهای زائد

مناطقی از پوست که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرند از هر نوع آلودگی، روغن یا مرطوب کننده به خوبی تمیز می‌شوند. انرژی لیزر، فولیکول مو را هدف قرار داده و آن را غیرفعال کرده و از رشد آن جلوگیری می‌کند. جلسات درمانی در فواصل مناسبی از هم انجام می‌شوند تا پوست ناحیه تحت درمان بتواند بهبود یابد و نیز زمانی که لازم است تا فولیکول‌های مویی که در فاز استراحت بودند وارد فاز فعال رشد شوند طی شده و بتوان درمان را برای این فولیکول‌ها اجرا کرد.

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لازم برای هر فرد بستگی به نوع مو و پوست شخص و این که بخواهد کدام منطقه را تحت درمان قرار دهد دارد. علاوه بر این، از آنجا که مناطق مختلف بدن، چرخه رشد موی خاص خود را دارند، بنابراین رفع دائمی موها در هر منطقه بستگی به این دارد که فولیکول‌ها در زمان درمان در چه فازی قرار داشته باشند. ممکن است نیاز باشد 4 تا 8 جلسه درمان انجام شود.

موارد منع لیزر موهای زائد

اگر فرد سابقه‌ی تبخال دارد باید قبل از لیزر و بعد از آن از درمان‌های ضد ویروسی استفاده کند تا از عود تبخال و شدید شدن وضعیت آن جلوگیری کند.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی لیزر موی زائد

عوارض جانبی لیزر جزئی رایج هستند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جلوگیری از بازگشت موهای زائد بعد از لیزر


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با لیزر مو

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت موقطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

با مصرف محلول ماینوکسیدیل می توان آن قسمت از پوست را که مورد عمل کاشت مو قرار گرفته است تقویت کرد. ... ادامه مطلب

با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟

در بیشتر تکنیک های جوانسازی، پوست تحریک به کلاژن سازی شده و فرآیند خود ترمیمی را آغاز می کند. رفع چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی پوست، جبران حجم از دست رفته، بهبود رنگ و درمان لک و لیفت پوست نیز از جمله سازوکارهای تکینک های مختلف جوانسازی پوست است. ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل، موی قابل‌ توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به می‌ توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم، اسکار، آکنه و جوش است. ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465