دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

داشتن ابروهای پر پشت و طبیعی یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی برای بسیاری از افراد است؛ اما بعضی از افراد بنا به دلایل مختلف، ابروهای کم پشت و نامنظمی دارند. در گذشته روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود داشت که اکثر این روش ها موقتی بودند؛ اما امروزه بسیاری از افراد برای حل این مشکل کاشت ابرو را انتخاب می کنند. کاشت ابرو یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها برای جبران کم پشتی ابروها است، به طوری که در حال حاضر روش‌های بسیاری برای این منظور در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت ابرو نسبت به کاشت مو اگرچه زمان کمتری از پزشک و فرد می‌گیرد؛ ولی حساسیت بیشتری دارد. این حساسیت به دلیل این است که ابروها مستقیماً در معرض دید هستند و اگر فولیکول‌های تازه کاشته شده به‌خوبی رشد نکنند جلوه‌ی خوبی ندارد. افرادی که به دنبال چنین راهکاری برای داشتن ابروهای زیبا و پرپشت هستند، باید مراقبت‌های بعد از آن را نیز به منظور رسیدن به بهترین نتیجه ممکن رعایت کنند؛ چرا که عدم رعایت این مراقبت‌ها به معنای عدم موفقیت در عملیات کاشت ابرو خواهد بود.

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، از جمله اقداماتی است که باید و نبایدهایی در خصوص انجام آن وجود دارد و با توجه به این که گرافت ها بعد از کاشت، حساس هستند و نباید کوچک ترین آسیبی به آنها وارد شود، این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند.

نحوه کاشت ابرو

در این روش، پزشک فولیکول‌ها را از ناحیه اهدا برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. این روش به علت استفاده از فولیکول‌های بیمار، طبیعی بوده و شما می‌توانید به اصلاح آن نیز بپردازید. همچنین کاشت ابرو دائمی بوده و مانند روش‌های تاتو و هاشور نیاز به تمدید ندارد. مراحل این روش به شرح زیر می‌باشد:

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت طبیعی

علت عدم استفاده از رنگ بعد از کاشت ابرو

رنگ‌های شیمیایی حتی ممکن است ابروهای طبیعی یک فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌های ابرو حاوی مواد شیمیایی مثل پراکسیدها و مواد بی‌رنگ کننده است و به دلیل اینکه موهای تازه کاشته شده نسبت به موهای طبیعی انسان بسیار حساس‌تر هستند نباید استفاده شوند. رنگ‌های شیمیایی باعث بسته شدن منافذ ابروهای شما شود و این سبب قطع ارتباط فولیکول‌های تازه کاشته شده با بیرون می شود. فولیکول‌های تازه کاشته شده برای رشد به رطوبت، هوا و مواد مغذی نیاز دارد که رنگ بعد از کاشت ابرو آن را دچار اختلال می‌کند. در صورتی که رنگ ابرو زودتر از موعد و قبل از بهبودی زخم ها انجام شود، می تواند باعث آسیب دیدگی گرافت ها شود، به خصوص که ممکن است هنگام رنگ کردن، فشار به ابروها وارد شود و پوست تحریک شود که خود می تواند منجر به ریزش گرافت ها شود.

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان ابروها رنگ کرد؟

بنابر توصیه پزشکان حداقل به مدت سه هفته از هیچ گونه رنگ و یا مواد شیمیایی در ابروهای کاشته شده و یا حتی موهای کاشته شده استفاده نشود.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی رنگ ابرو

عوارض جانبی شایع و خطرات ناشی از رنگ کردن ابرو شامل سوزش چشم، پوست و التهاب بافت های اطراف ابرو و تحریکات پوستی است. برخی افراد ممکن است تورم و التهاب را تجربه کنند و در برخی موارد نادر منجر به کوری می گردد. معمولاً عوارض جانبی رنگ کردن روی همه افراد یکسان دیده نمی شود و ممکن است عوارض جانبی از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت باشد.

کلینیک کاشت مو دکتر سلیماین در اصفهان یکی از با سابقه ترین مراکزی است که انواع خدمات جوانسازی و زیبایی، کاشت مو، ابرو و ریش را با بهترین نتایج به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره 36290689 - 031 اقدام نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

معرفی جدیدترین روشهای کاشت ابرو در دنیا

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :علیزاده [ 1402-08-10 ]
من 8 ماه پیش ابرو کاشتم پیش دکتر سلیمانی و خیلی راضیم دوستان میتونم بگم که ایشون بهترین دکتر کاشت مو وابرو در اصفهان هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ موتوصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

عوارض رنگ کردن مو و این آسیب‌ها ممکن است همان اول خود را نشان ندهند و اثرات آن بعد از روزها یا هفته‌ها بروز کند. در ادامه به عوارض رنگ مو که از چند عارضه‌ای که ممکن است در صورت رنگ کردن مو آن به صورت مکرر ایجاد شود، می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟

با وجود اینکه کاشت مو با کمترین عوارض جانبی همراه است؛ اما برخی افراد ممکن است بعد از جراحی یک یا چند عارضه را تجربه کنند که جای نگرانی نیست. پزشک جراح، دستورالعمل هایی برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض کاشت مو به شما ارائه می دهد. ... ادامه مطلب

شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کروناشرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

ویروس عامل کرونا از راه تنفس منتقل می شود و شیوع این ویروس ارتباطی با کاشت مو ندارد؛ بنابراین فقط ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا یا زدن دستهای آلوده به ویروس به صورت باعث ابتلا به این بیماری می شود. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های چانهتزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های چانه

چین های روی چانه روی ظاهر فرد تأثیر منفی می گذارد و باعث فرسودگی چهره می شود. بوتاکس محصولی است که پس از تزریق به درون عضلات ناحیه مورد نظر به طور موق ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465