دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ریش و سبیل / برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟

یکی از عناصر زیبایی در چهره مردان، داشتن ریش‌های پرپشت است؛ اما بسیاری از مردان به دلایل مختلفی نظیر مصرف دخانیات و الکل، عوامل وراثتی، نداشتن تغذیه مناسب، سانحه‌هایی همانند آتش سوزی و … به مرور زمان ریش خود را از دست می‌دهند. کاشت ریش یک روش منحصر به فرد برای برگرداندن زیبایی به چهره مردان است و می‌توانند به صورت همیشگی به ریش‌ دلخواه خود دست یابند.

آنچه در این مطلب میخوانید

موهای پیوندی در تمام روش های کاشت از پوست خود فرد برداشت می شود، لذا معمولاً اولین انتخاب، ناحیه پشت سر است که موهای ضخیم تر و شبیه به ریش دارد و توسط یک آنالیزور تراکم و ضخامت موهای پشت سر بررسی می‌‏شود. جهت انجام برداشت مو از بی حسی موضعی در این ناحیه استفاده می شود و توسط دستگاه های مخصوص فولیکول ها به صورت تکی یا گروهی (با توجه به روش) استخراج می شوند.

مزایای کاشت ریش

برای آشنایی با بهترین کلینیک کاشت ریش در اصفهان ، روی لینک کلیک کنید.

روشهای کاشت ریش

۱. روش‌ کاشت مو FUT :

FUT یک روش‌ کاشت سبیل است که در این روش، برداشت مو به صورت نواری است به همین جهت به این متد، روش نواری نیز گفته می شود. در این روش یک نوار ۳ تا ۴ اینچی از بانک مو موجود در سر برداشته می شود و به گرافت‌های کوچک که هر کدام شامل ۴ تار مو است تقسیم می‌ شود. سپس این گرافت‌ ها در ناحیه مورد نظر در ریش و سبیل کاشته می شوند. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام می شود.

۲. روش کاشت مو FUE :

از رایج ترین روش های کاشت ریش و سبیل روش FUE است که در آن همانند روش FUT موی پیوندی از سر گرفته می‌ شود. با این تفاوت که این روش در محل برداشت مو اسکاری یا جای زخمی ایجاد نمی‌ شود. نتایج حاصل شده از روش FUE کاملاً طبیعی خواهد بود.

۳. روش کاشت مو SUT :

در کاشت ریش و سبیل به روش sut می توان در تمامی مناطق از قبیل چانه، پشت لب، خط ریش و … عمل کاشت مو را انجام داد. در این روش نیازی به جراحی طولانی مدت، خونریزی های شدید، درد، عوارض های جانبی، دوران نقاهت و … نبوده و صفر تا صد پروسه برداشت توسط دستگاه انجام می شود. کل عمل در یک جلسه قابل انجام است. از مزایای این روش این است چون برداشت گرافت ها با دستگاه انجام می شود در نتیجه گرافت ها کاملاً سالم برداشت شده و آسیبی به گرافت های اطراف زده نمی شود؛ در نتیجه از تمامی ظرفیت بانک مو می توان استفاده کرد.

کاشت ریش

مراحل کاشت ریش

مراقبت های قبل ازکاشت ریش

مراقبت های بعد از کاشت ریش

مراقبت‌های بعد از کاشت ریش، شامل موارد زیر است:

  1. روز بعد از کاشت باید صورت خود را با محلول ضدعفونی کننده مخصوص بشویید.
  2. در روز دوم باید صورت خود را با آب سرد و صابون مایع با pH ملایم بشویید.
  3. ممکن است برای پیشگیری از عفونت‌ها، به شما آنتی بیوتیک خوراکی بدهیم. حتماً داروهای تجویز شده را در زمان مناسب و به طور کامل مصرف کنید.
  4. ورم صورت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از کاشت به حداکثر خود می‌رسد و ظرف ۲ تا ۴ روز بعد می‌خوابد.
  5. ۳ ماه بعد از کاشت، موهای کاشته شده می‌ریزند و کمی طول می‌کشد تا موهای جدید جوانه بزنند. حدود ۱ سال باید صبر کنید تا نتایج نهایی کاشت ریش و سبیل را مشاهده کنید؛ ولی نتایج اولیه از ۴ تا ۶ ماه بعد از کاشت قابل مشاهده هستند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ریش

روش‌های امروزی کاشت ریش و سبیل کم‌تهاجمی، ایمن و کم‌عارضه هستند. بیشتر عوارض جانبی کاشت مو طبیعی و موقت هستند. عوارض طبیعی و موقت کاشت ریش شامل موارد زیر هستند:

  1. خارش و التهاب
  2. ورم نواحی گیرنده
  3. حساسیت صورت و بانک مو نسبت به لمس
  4. قرمزی پوست صورت و بانک مو
  5. بی‌حسی پوست صورت و بانک مو
  6. تشکیل شدن و ریختن دلمه‌ها یا لخته‌های خون.

هزینه کاشت ریش

هزینه کاشت ریش و سبیل به عواملی از جمله وسعت ناحیه ریزش موهای ریش، تعداد گرفت های استخراج شده، میزان تجربه و مهارت پزشک جراح، تکنیک مورد استفاده و موارد دیگری که هم به شرایط شما و هم به کلینیک پیوند مو که به آن مراجعه می کنید بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: مراحل کاشت سبیل و ریش


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

انواع روش کاشت ریش و سبیل

بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟

دوره نقاهت کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل به روش FUT



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادیدرمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادی

لکه های مادرزادی، لکه های رنگی هستند که در زیر یا روی پوست دیده می شوند و از هنگام تولد وجود داشته اند. لک های مادرزادی در اندازه و شکل های متفاوت وجود داشته و می توانند آبی، سیاه، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای، صورتی، قرمز، بنفش و سفید باشند. در این به معرفی روش های درمان لک ماه گرفتگی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟

در بیشتر تکنیک های جوانسازی، پوست تحریک به کلاژن سازی شده و فرآیند خود ترمیمی را آغاز می کند. رفع چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی پوست، جبران حجم از دست رفته، بهبود رنگ و درمان لک و لیفت پوست نیز از جمله سازوکارهای تکینک های مختلف جوانسازی پوست است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشمتزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشم

چروک های پوستی یکی از رایجترین مشکلاتی هستند که باعث میشوند زیبایی چهره تا حد زیادی کاهش پیدا کند و اعتماد به نفس فرد کاهش یابد. ... ادامه مطلب

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبیاقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم ظاسی آنها بسیار بالا است استفاده میشود. اگر میزان ریزش مو زیاد باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مدنظر شماست برای کاشت مو را انجام داد از این روش برای کاشت مو استفاده میکنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465