دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

داشتن چهره ای متناسب یکی از اصلی ترین و مهم ترین خواسته های افراد در حوزه ی زیبایی است. از میان تمامی استانداردهای زیبایی، خط فک و چهره ای زاویه دار یکی از برترین معیارهای زیبایی شناسی به حساب می آید. زاویه فک به درجه و انحنای خط فک اشاره دارد که نقشی اساسی در تعیین ظاهر کلی صورت دارد. با این حال، به دلیل عوامل ژنتیکی، تغییرات مرتبط با سن یا سایر بی نظمی‌های صورت، برخی از افراد ممکن است خطوط فک کمتر مشخصی داشته باشند که منجر به نارضایتی از فرم صورت می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه با وجود پیدایش روش‌های مؤثر و کم خطر، تمایل افراد به برجسته‌سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است. روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد و انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است.

مزایای زاویه سازی صورت

  1. حداقل زمان استراحت در مقابل جراحی
  2. پاسخ دهی در کوتاه مدت
  3. عدم نیاز به بیهوشی
  4. هزینه معمولاً کمتر از جراحی است.
  5. خطر عوارض کمتر از جراحی

قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن در قرینه سازی صورت است. این ماده که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده درمانی ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. این روش نتایج قابل پیش بینی و ایمنی را ارائه می‌دهد و عوارض جانبی کمی دارد. تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم (بوتاکس) با یک برند استاندارد به نواحی خاص صورت که دچار افتادگی و عدم تقارن است، باعث شل شدن موضعی عضلات آن قسمت‌ها می‌شود و در نهایت با استفاده از تجربه و مهارت پزشک آموزش دیده منجر به کاهش نامتقارن بودن نواحی مورد نظر می‌شود.

ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس به وسیله ی سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌شود. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

زاویه سازی با تزریق ژل و فیلر

زاویه سازی صورت با ژل یا فیلر یکی از روش های موقت و رایج زاویه سازی صورت است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌تر و خوش‌فرم ایجاد می‌شود. برای رفع افتادگی پوست روی فک و پایین صورت، تزریق پرکننده‌های پوست باعث توپر کردن پوست‌های شلی که از زیر فک آویزان شده‌اند، می‌شود و فک بیمار را بازسازی و جوانتر می‌کند. پوست صورت استریل شده و ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

زاویه سازی به روش لیفت با نخ

این روش نیز یکی از محبوب ترین روش های استفاده شده در زاویه سازی صورت است. در این روش ابتدا پزشک معالج نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص این کار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است. این روش هیچگونه عارضه ای ندارد و باعث ایجاد زخم یا اسکار بر روی صورت نمی شود.

کانتورینگ بدون جراحی

زاویه سازی با تزریق چربی

در زاویه سازی فک با چربی بر خلاف ژل، از هیچگونه ماده مصنوعی استفاده نمیشود. چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. زاویه سازی صورت با چربی، سالم ترین روش برای زاویه سازی صورت است. تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود.

زاویه سازی با هایفوتراپی

هایفوتراپی از دستگاه رایج جهت جوانسازی پوست و لیفت صورت است. هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی است که از کاربردهای آن می توان به زاویه سازی فک اشاره کرد. در روش زاویه سازی فک با هایفو، تابش امواج ماوراء صوت به ناحیه فک باعث جوانسازی، سفت شدن و ایجاد زاویه دلخواه در این ناحیه می شود. استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی باعث می شود زاویه و خط فک به صورت برجسته و نمایان درآید و زیبایی چهره فرد چندین برابر شود. پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک، درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

مراقبت های قبل از زاویه سازی صورت

  1. قبل از انجام تزریق حتماً استحمام نموده و صورت خود را از تمام مواد آرایشی و بهداشتی پاک نمایید.
  2. مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، ایبوپروفن، قرص های مربوط به آرتروز و ... طبق دستور پزشک قطع کنید.
  3. استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی را یک هفته قبل از تزریق حتما قطع کنید. زیرا مانع از اثر گذاری ژل و فیلرها بر روی صورت شما می شوند.
  4. مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها را باید از ده روز پیش از تزریق کنار بگذارید.
  5. اگر دچار بیماری مشخصی هستید و یا در حال درمان می باشید قبل از مراجعه به کلینیک و زاویه سازی صورت حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید. و طبق صلاحدید او اقدام نمایید.

مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت

  1. پس از انجام تزریقات تا 4 ساعت هیچ فشاری بر ناحیه مورد نظر وارد نکنید.
  2. از ماساژ دادن و حرکت زیاد عضلات آن ناحیه به عمد جداً پرهیز نمایید؛ زیرا این کار سبب حرکت ژل بر روی نواحی صورت و بد فرم شدن آن می شود.
  3. مصرف آب و مایعات را جدی بگیرید. استفاده روزانه آب قبل و بعد از تزریق می تواند روند درمان زیبایی شما را به خوبی پیش ببرد.
  4. از مصرف مواد غذایی که نیاز به جویدن بسیار دارند پرهیز کنید. پیشنهاد می شود تا طی شدن دوره نقاهت از غذاهایی نرم و آب دار استفاده کنید.
  5. داروهای رقیق کننده خون را همچنان مصرف نکنید. در صورت لزوم به استفاده به هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.
  6. از لوازم آرایشی تا صرف مدت زمان 4 ساعت پس از تزریق استفاده نکنید.
  7. در هنگام خواب به گونه ای دراز بکشید که به صورت و فک فشاری وارد نشود. تا صرف 24 ساعت به روی شکم نخوابید.
  8. تا سپری شدن 7 روز کامل شما اجازه ندارید که به سونا بروید و از محیط آب گرم استفاده کنید.
  9. از انجام ورزش های سنگین در دوره نقاهت به طور کامل اجتناب کنید؛ زیرا که سبب فشار به صورت و فک می شود و به طور کلی ممکن است نتیجه کار را بهم بریزد.
  10. برای شستشو ناحیه تزریق از شوینده های ملایم و غیر حساسیت زا استفاده نمایید. از یاد نبرید محل تزریق باید تمیز و خشک باشد.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

بهترین روش زاویه سازی صورت بدون جراحی

روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج بستگی دارد. قبل از انجام عمل، ابتدا پزشک، حالت صورت و گردن، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به برخی مواد مانند ژل یا نخ از او گرفته می شود. در نهایت با مشورت پزشک معالج، می توانید یکی از روش ها را جهت زاویه سازی صورت انتخاب نمایید.

هزینه زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. نوع روش و دستمزد پزشک بر روی هزینه‌ تأثیرگذار می باشد.

عوارض زاویه سازی صورت

در صورتی که زاویه سازی، توسط پزشک مجرب و با رعایت اصول علمی و مواد مصرفی استاندارد انجام شود بدون عارضه است. عوارضی شامل تورم و کبودی ظرف ۳ الی ۷ روز برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراحل کاشت سبیل و ریش


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژل

فیلر چانه چیست و چه تاثیری بر زیبایی صورت دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آنعلت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

بحث خونریزی بعد از کاشت مو حدوداً در هر فردی نسبی بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد.یکی دیگر از این عوامل روند و فرآیند انجام پیوند مو توسط پزشک می‌باشد.چنانچه تمامی مراحل کاشت مو به‌درستی انجام گیرد و تحت نظر پزشک باشد، احتمال وجود خونریزی به علت اجرای غلط مراحل بسیار کم می‌باشد. ... ادامه مطلب

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟

استفاده از ژل های پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزودن یا بازگرداندن حجم به گونه مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت موروشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌ شود. برخی از شیوه‌ های تقویت مو مانند مزوتراپی، پی آر پی و لیزر ممکن است توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ها پیشنهاد شود که در ادامه این در مورد این روشها توضیح داده میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465