دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / ترمیم ابرو پس از کاشت چگونه و چه زمانی انجام میشود؟

ترمیم ابرو پس از کاشت چگونه و چه زمانی انجام میشود؟

ابرو یکی از تأثیرگذارترین اجزای صورت برای محافظت از چشم است که نقش مهمی را در زیبایی فرد ایفا می‌کند. برخی افراد به دلیل ژنتیک خاص و یا بیماری‌های مختلف ممکن است دچار ریزش ابرو شوند که در این شرایط، کاشت ابرو بهترین اقدامی است که می‌توان انجام داد. در این روش، تراکم و گستره تارهای ابرو افزایش پیدا می‌کنند و ابرو به فرم مورد نظر فرد تبدیل می‌شود. از آنجایی که نتیجه واقعی و نهایی کاشت حدود یک سال بعد از عمل نمایان می‌شود، ترمیم کاشت ابرو فاصله زیادی با عمل اصلی دارد و درصورتی که نقص ابرو برطرف نشود، این عمل ضرورت پیدا می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

نیاز به ترمیم کاشت ابرو وقتی ایجاد می‌شود که ابرو کاشت شده تراکم لازم را نداشته و یا در نواحی چون دم ابرو دچار کم‌پشتی باشد. انتخاب مناسب‌ترین روش برای ترمیم ابروی کاشته شده بستگی به عوامل مختلفی دارد که در نهایت به نیازها و ترجیحات فرد متأثر می‌شوند. این عوامل ممکن است شامل ویژگی‌های فیزیکی، سابقه پزشکی، و نیازهای زیبایی خاص باشند.

ترمیم کاشت ابرو در چه صورت انجام میشود؟

ترمیم ابرو یک روش آرایشی برای زیباتر کردن ابروها، فرم‌دهی و از بین بردن نواقص آنها است. از ترمیم ابرو می‌توانید در صورت به وجود آمدن هرکدام از شرایط زیر استفاده کنید:

ریزش قسمتی از ابرو

گاهی حوادث گوناگون مانند شکستگی، زخم یا سوختگی در ناحیه ابرو منجر به ریزش دائمی موهای آن قسمت می‌شود. به طوری که دیگر هیچ مویی در آن قسمت نمی‌روید. ترمیم کاشت ابرو در این موارد می‌تواند جای خالی ابروها را پر کند.

کم پشت شدن ابروها

استفاده بیش از حد از وسایل آرایشی ابرو یا اصلاح بیش از اندازه آنها به مرور زمان باعث کم‌پشت شدن ابروها می‌شود. این اتفاق در بین خانم‌ها نسبت به آقایان رایج‌تر است. ترمیم ابرو راهی است که می‌تواند پرپشتی را به ابروها برگرداند.

از دست دادن کامل ابروها

بیماری‌های متعددی منجر به ریزش کامل موهای سر و از دست دادن کامل ابروها می‌شوند. انواع سرطان‌ها، بیماری‌های عفونی، اختلالات تیروئیدی، تغییرات هورمونی و حتی بیماری‌های روحی از جمله این بیماری‌هاست. گاهی خود بیماری منجر به ریزش ابرو بعد از کاشت نمی‌شود؛ بلکه داروهایی که برای درمان آنها مصرف می‌شود، ابروها را دچار ریزش می‌کند. کاشت ابرو و ترمیم بعد از کاشت ابرو بهترین راه برای به دست آوردن دوباره ابروهاست.

ترمیم ابرو پس از کاشت

زمان ترمیم ابرو پس از کاشت

اگر به ‌تازگی کاشت انجام داده‌اید و می‌خواهید بدانید که چه زمانی نیازمند جلسه ترمیم کاشت ابرو هستید، باید حداقل ۶ تا ۹ ماه دست نگه دارید.

روشهای ترمیم ابرو پس از کاشت

شاید برای ترمیم کاشت ابرو به شما پیشنهاد شود که از مزوتراپی، تتو، میکروبلیدینگ و … برای این کار استفاده کنید؛ اما این روش‌ها خطر یا عوارضی به همراه داشته و نتایج آن‌ چنان‌که باید طبیعی نیست. در چنین موارد پیوند طبیعی ابرو بهترین کار است که به دو روش زیر انجام می‌شود:

  1. کاشت ابروی FUT: در روش پیوند واحد فولیکول (FUT) نواری از پوست دارای مو از محل اهداکننده، معمولاً پشت سر، بریده می‌شود. بعد موها استخراج شده و در ابرو پیوند زده می‌شود. این روش زمان بسیار کمتری برای اجرا نیاز دارد، با این ‌حال، اسکارهای خطی در پشت سر ظاهر می‌شود.
  2. کاشت ابروی SUT: SUT یکی از مدرن‌ترین و محبوب‌ترین روش های ترمیم بعد از کاشت ابرو است که در آن فولیکول‌ها با ظرافت استخراج شده و سپس به روش میکروگرافت کاشته می‌شوند. عوارض این روش به‌ طور قابل‌توجهی کمتر از روش‌های کلاسیک و قدیمی است.

تعداد گرافت مورد نیاز برای ترمیم کاشت ابرو

بسته به شرایط ابروها، پزشک ممکن است تعداد گرافت متفاوتی را برای هر فرد پیشنهاد دهد.

ترمیم کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

ترمیم ابرو یکی از جراحی هایی است که در مجموع ۵ تا ۶ ساعت طول می کشد و تنها در یک جلسه انجام خواهد شد.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

چه افرادی نیاز به ترمیم کاشت ابرو دارند؟

این افراد عبارتند از:

اولین و مهمترین گام برای دریافت بهترین نتیجه از کاشتن ابرو، مراجعه به کلینیک معتبر و سپردن عمل، به پزشکی متخصص و کاربلد است. واضح است که اگر کاری به این حساسی را به پزشک نابلد بسپارید، نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود.

در صدر مهمترین مراقبت‌های پیش از هر عمل جراحی، ترک سیگار و دخانیات قرار دارد و این از این جهت است که سیگار و دخانیات روند بهبود فرد را کاهش می‌دهند. مشابه این موضوع در مورد کاشت ابرو نیز وجود دارد؛ چراکه مواد سمی موجود در دخانیات، مانع از اکسیژن‌رسانی کافی به موها می‌شوند و تراکم ابرو را کاهش می‌دهند. توصیه پزشکان این است که حداقل تا دو هفته قبل و سه ماه بعد از جراحی از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز شود.

اقدامات زیبایی چون تاتو، هاشور و میکروبلیدینگ روی ابرو مانع حفظ تراکم پس از کاشت می‌شوند؛ چراکه این اقدامات نیز، اکسیژن‌رسانی به بافت‌های ابرو را کاهش می‌دهند. مشابه این اتفاق نیز هنگامی پیش می‌آید که قبلاً ابرو دچار سوختگی شده و یا شکسته و بخیه خورده باشد. در این شرایط نیاز به ترمیم کاشت ابرو دو برابر بیشتر از شرایط معمول است و طبق آمار از هر ۵ نفر دارای تاتو که کاشت انجام داده‌اند، یک نفر نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.
افرادی که نسبت به مراقبت‌های لازم بعد از کاشت، بی‌توجه هستند.
حداقل تا یک هفته بعد از کاشت باید نسبت به انجام مراقبت‌های لازم حساس بود؛ چراکه در این زمان هنوز هم ابروها آسیب‌پذیر هستند. به این منظور نباید مالش یا لمس شدید ابرو با دست انجام گیرد و الزامی است که از مصرف دخانیات و برخورد مستقیم آب با چشم و ابرو به مدت یک هفته پرهیز شود. همچنین نکته بسیار مهم بعد از کاشت، پرهیز از انجام آرایش است که احتمال عفونت و آسیب به ابرو را بالا می‌برد.

آیا در عمل ترمیمی کاشت ابرو خواب ابرو اصلاح میگردد؟

گاهی اوقات انجام جلسه ترمیم کاشت ابرو بعد از گذشت یک سال و با پر کردن نواحی کم پشت ابرو، می‌تواند به رفع حالت سیخ ابروها و خواب آنها کمک کند.

عدم نیاز به ترمیم کاشت ابرو با رعایت مراقبتها

حدود یک ماه بعد از کاشت ابرو گرافت ها کاملاً با پوست پیوند خورده اند و نیاز به مراقبت ویژه ای ندارند؛ اما پیش از آن لازم است برخی نکات را در مراقبت از ابروی تازه کاشته شده رعایت نمایید. شست و شوی ابروی کاشته شده همانطور که پزشک توصیه کرده است اهمیت زیادی دارد. همچنین لازم است در این مدت از اعمال فشار و و مالش ابروها خودداری نمایید. عدم رعایت نکات گفته شده باعث عدم دریافت نتیجه مناسب از کاشت ابرو می شود. رعایت نکات مهم و مراقبت های لازم پس از کاشت ابرو تأثیر زیادی در افزایش مدت زمان ماندگاری آن دارد. از جمله مهم ترین مراقبت های بعد کاشت ابرو به شرح زیر است:

هزینه ترمیم کاشت ابرو

این امر به عوامل متعدد و مختلفی از جمله میزان تراکم مد نظر شما، نوع آسیب، بانک مو، روش انتخابی، میزان شهرت کلینیک و تبحر پزشک شما بستگی خواهد داشت.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ایجاد فرم طبیعی ابروها پس از کاشت

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت موبکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت مو

بااستفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو میتوان افیکیسی کاشت مو در روش برشی را از 80 درصد میتوان به 95 درصد رساند ودر روش غیرجراحی نیز میتوان افیکیسی کاشت را از حدود 70 میتوان به 80 درصد رساند ... ادامه مطلب

نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنیدنکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه‌حل ممکن محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

فیشیال پوست چیست؟فیشیال پوست چیست؟

از آنجایی که سلول‌ های مرده بر روی سطح پوست جمع می‌ شوند، از میزان درخشندگی و شادابی پوست کاسته خواهد شد. فیشیال پوست، درمان پوستی چند منظوره است که با هدف بهبود ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465