دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

در فرآیند کاشت مو، فولیکول های سالمی که از نقاط پرپشت سر به نقاط کم پشت انتقال داده می شوند، نیازمند خون رسانی هستند. هر چقدر جریان خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به فولیکول ها انتقال داده شود، فولیکول های کاشته شده بهتر رشد می کنند، بنابراین برای رشد بهتر فولیکول ها لازم است به هر نحوی که می شود، مواد مغذی، ویتامین ها، املاح و سایر مواد لازم برای فولیکول ها را فراهم نمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

برخی پزشکان انجام مزوتراپی پس از کاشت مو را به افراد توصیه می کنند. مزوتراپی به مجموعه ای از درمان های تزریقی گفته می شود که با اهداف مختلف و به نقاط مختلف بدن تزریق می شود. در روش مزوتراپی مو انواع آمینواسیدها، ویتامین ها، مواد معدنی و … به لایه میانی پوست سر یا همان درم و با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف تزریق می شود. به طور کلی ورود این مواد مغذی به لایه میانی پوست سر که محل قرارگیری فولیکول ها یا گرافت ها است، باعث رشد و تقویت هر چه بیشتر موها می شود.

انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو هیچ تأثیر منفی بر نتایج کاشت مو نخواهد داشت و در صورتی که در زمان درست و توسط یک پزشک متخصص انجام شود می تواند بر نتیجه نهایی کاشت مو اثر مثبت هم داشته باشد.

مزوتراپی بعد کاشت مو

فواید مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

در طول هر جلسه، برای بیحس کردن ناحیه تحت درمان ابتدا دارو لیدوکائین به پوست تزریق می‌شود. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف مواد درمانی را به پوست تزریق می‌کند. ممکن است سوزن مزوتراپی به یک تفنگ مکانیکی متصل باشد تا تزریق سریع‌تر و پشت هم انجام بگیرید. بسته به شدت آسیب و نیاز به درمان، تزریق در عمق ۱ تا ۴ میلی‌متری پوست انجام می‌گیرد. در هر بار تزریق تنها یک قطره کوچک محلول وارد پوست می‌شود. برای انجام مزوتراپی مو هیچ تکنیک یا فرمول خاصی وجود ندارد و مهم‌ترین عامل موفقیت این عمل می‌تواند انتخاب یک پزشک مورد اعتماد باشد. پزشک با توجه به نیاز و شرایط شما از روش خاص و مقدار معینی از مواد درمانی جهت کاهش مشکل ریزش مو در مزوتراپی استفاده می‌کند.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

تعداد و مدت زمان جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو

به طور معمول ۳ تا ۶ جلسه مزوتراپی را پس از کاشت مو پیشنهاد می شود. با این حال ممکن است پزشک برای افرادی که گرافت های کاشته شده ی ضعیفی دارند، جلسات بیشتری توصیه شود. هر جلسه مزوتراپی حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ای به طول می انجامد.

چند روز بعد از کاشت مو میتوان مزوتراپی کرد؟

پزشکان توصیه می کنند 35 تا 40 روز بعد از کاشت مو نسبت به مزوتراپی اقدام کنید و معمولاً 3 یا 4 جلسه را به افرادی که کاشت مو انجام داده اند توصیه می کنند.

عوارض مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی بعد از کاشت مو خالی از عوارض نیست؛ اما خوشبختانه هیچ عارضه ی جدی و شدیدی ندارد. چند مورد اینجا به صورت خلاصه ذکر می شود:

  1. احساس سرگیجه و سردرد که معمولاً روز بعد کامل از بین می رود.
  2. ایجاد عفونت باکتریایی و نکروز بافتی که بسیار نادر است.
  3. ممکن است فرد به مواد تزریقی واکنش آلرژیک نشان بدهد که برای پیشگیری از این عارضه، قبل از تزریق پزشک متخصص معاینات لازم را انجام می دهد تا مطمئن شود حساسیت وجود ندارد.
  4. تورم، کبودی و التهاب به دلیل فرو رفتن سوزن در پوست سر که بعد از سه یا چهار ساعت از بین می رود.
  5. درد در هنگام تزریق مواد به پوست سر

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو شامل هزینه مواد اولیه (کوکتل مزو)، دستمزد پزشک، خدمات کلینیک مورد نظر است.

برای آگاهی از تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بعد از کاشت مو چه کنیم؟

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

نحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

علت نکروز در کاشت مو چیست؟

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :صفری [ 1402-08-10 ]
سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم ومتاسفانه موهام درحد تاسی داره میریزه درحالی که موهای خیلی پرپشتی داشتم حالا مزو تاثییری درریزش موی من خواهد گذاشت یانه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. به همین دلیل افراد ممکن است روش های مختلفی را به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش ها که می تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است ... ادامه مطلب

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

اگر مراقبت‌ های قبل و بعد از کاشت مو را به درستی انجام ندهید حتی اگر بهترین پزشک و مدرنترین روش را انتخاب کنید، درصد موفقیت کمی در کاشت مو خواهید داشت. در ادامه عواملی را بررسی می‌ کنیم که روی درصد موفقیت کاشت مو مؤثر است. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یکی از ماندگارترین روش‌ های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است. ... ادامه مطلب

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی الدرمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

اگرچه تغییرات سبک زندگی و دارو های موضعی تجویزی می ‌تواند بسیار کمک کند اما نور پالس شدید (IPL) به یک درمان محبوب و موثر برای کاهش قرمزی و افزایش اعتماد به نفس تبدیل شده است. اگر پوست قرمز، قهوه ای یا لکه دار به دلیل بیماری دارید، آی پی ال می تواند گزینه خوبی برای کمک و بهبود قرمزی گونه های شما باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465