دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تاثیر تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

تاثیر تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

پیری پوست یک فرایند بیولوژیکی و اجتناب‌ناپذیر است که در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن، عوامل محیطی، سبک زندگی و رژیم تغذیه‌ای ایجاد می‌شود. از نشانه‌های پیری پوست می‌توان به افزایش چین‌وچروک، کاهش الاستیسیته، کاهش رطوبت پوست و ایجاد لک پوستی اشاره داشت. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. پی آر پی PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است.

آنچه در این مطلب میخوانید

پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند. در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد میکنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع میشود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلولها تسریع پیدا میکند و در سنین بالاتر باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی میشود.

کاربرد تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

مزایای پی آر پی پوست

نواحی قابل درمان با پی آر پی

تاثیر تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

نحوه جوانسازی پوست با پی آر پی

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از ماده‌ی ضدعفونی، پوست پاک شده و تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود. این تزریقات در نواحی مختلف پوست انجام می‌شود تا کل ناحیه مورد نظر بهبود پیدا کند. بعد از تزریق پی آر پی، برای کاهش تورم، روی ناحیه مورد نظر کمپرس سرد قرار داده می‌شود. کل جلسه‌ی درمانی شما در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت پیش از درمان با پی آر پی

مراقبت‌های پس از درمان با پی آر پی

  1. حساسیت خفیف تا متوسط پوست، قرمزی و تورم ناحیه تحت درمان تا ۱۲ تا ۲۴ ساعت باقی خواهد ماند. در صورت لزوم می‌توانید از یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
  2. از استفاده از مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌های معطر یا روغنی و همچنین حاوی مواد فعال مانند رتینول‌ها، اسیدهای گلیکولیک و ویتامین سی خودداری کنید.
  3. در طول روز از ضد آفتاب با طیف وسیع SPF حداقل +30 استفاده کنید و از قرار گرفتن غیرضروری در معرض نور آفتاب خودداری نمایید.
  4. به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان از ورزش، شنا یا سایر فعالیت‌هایی که باعث تولید گرما می‌شوند خودداری کنید.
  5. از انجام اپیلاسیون یا هرگونه درمان پوستی دیگر در ناحیه در حال بهبودی خودداری کنید.
  6. ممکن است ناحیه تحت درمان، خشک شده و پوسته پوسته شود. در صورت لزوم لایه برداری ملایم می‌تواند به از بین بردن پوست مرده کمک کند.

موارد منع تزریق پی آر پی

موارد منع مصرف درمان PRP بسیار اندک است. از آنجا که از خون خود بیمار برای تهیه PRP استفاده می‌شود، از خطر انتقال بیماری، واکنش‌های آلرژیک، مسمومیت یا طرد شدن اجتناب می‌شود. سایر موارد منع مصرف شامل این بیماران است:

ماندگاری پی آر پی صورت

نتیجه این درمان معمولاً تا یک سال ماندگار است. پس از این مدت می‌توانید با انجام دو بار تزریق سالانه نتیجه دلخواه خود را حفظ کنید.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه پی آر پی صورت

شرایط پوست هر بیمار کاملاً خاص و متفاوت با بیمار دیگر است و بنابراین درمان هر بیمار نیز کاملاً مخصوص به خود است. عواملی که بر هزینه‌ی درمان شما مؤثر است عبارتند از میزان تزریق، دستمزد پزشک و نوع بیحسی مورد استفاده برای درمان.

عوارض پی آر پی صورت

شایع‌ترین عوارض جانبی پی ار پی درمانی شامل درد محل تزریق، تورم، قرمزی و خونریزی است. بیماران آسیب پذیر نیز ممکن است برخی از کبودی‌ها را مشاهده کنند. عوارض جانبی نادر شامل حساسیت به کرم بی‌حس کننده، عفونت، سردرد و تغییر رنگ پوست است. پی ار پی از خون شما گرفته می‌شود، بنابراین بعید است که به تنهایی باعث ایجاد حساسیت شود. عفونت نیز غیر معمول است، به ویژه با مراقبت‌های خوب پس از آن، زیرا پی آر پی دارای خواص ضد میکروبی است.

برای آگاهی از روشهای بازگرداندن زیبایی و جوانی پوست ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

روش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ

هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :قبادی [ 1402-08-02 ]
برای افرادی هم که ریزش مو دارند هم پی آر پی جواب میده من ۲۴ ساله هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابروجوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از بهترین راهکارهایی است که کمک می‌ کند مشکل کم‌ پشتی ابرو برطرف شده و از این پس ابروهایی خوش‌ حالت و زیبا داشته باشید. کاشت ابرو باعث می‌ شود برای همیشه ابروهای پهن و پرپشت داشته باشید. همزمان با ظهور تکنیک‌ های جدید و اصلاح شده‌ تر، متقاضیان این عمل زیبایی هم بیشتر شده‌ اند ... ادامه مطلب

انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحیانواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد و انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است. ... ادامه مطلب

پیوند ابرو برای چه کسانی مناسب است؟پیوند ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

ابرو یکی از قسمت های است که در زیبایی افراد تأثیر فوق العاده زیادی دارد، لذا بسیاری از افراد که بر اثر عوامل و شرایط مختلفی ابروی آنها کم پشت است سعی بر تقویت ابرو خود دارند. کاشت ابرو روشی مناسب برای افرادی است که خواهان ابروهایی پرپشت‌ تر و خوش‌حالت تر میبباشند. ... ادامه مطلب

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مومعرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465