دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

با افزایش سن، میزان فعالیت سلول‌های بدن کاهش می‌یابد و اولین نشانه‌های این کاهش فعالیت را در کم ‌شدن انعطاف پوستی خواهید دید. کاهش کلاژن‌سازی و کاهش انعطاف پوست، باعث به وجود آمدن چین‌ و چروک‌های نازک شده و علائم افزایش سن، روزانه پررنگ‌تر می‌شوند. از سوی دیگر، حضور در محیط‌های مختلف و البته قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید و UV، سبب می‌شود که رنگدانه‌های پوست نیز افزایش یافته و شاهد ظهور لک‌های قهوه‌ای باشیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

رتینول تراپی یکی از روش های رفع چنین عارضه هایی است. ویتامین A باعث ترمیم سلول‌های بدن می‌شود. رتینول نیز به‌عنوان یکی از مشتقات این ویتامین با نفوذ در سلول‌های پوستی، آنها را ترمیم‌کرده و میزان فعالیتتشان را افزایش می‌دهد. انواع مختلف رتینوئیدها و در واقع رتینول، باعث تحریک سلول‌ها برای افزایش تولید کلاژن می‌شوند. علاوه بر این با شبیه‌سازی فرآیند تولید رگ‌های خونی، گردش خون را نیز افزایش داده و باعث شفافیت و روشن‌سازی ظاهر پوست خواهند شد. افزایش انعطاف پوست، بسته‌شدن منافذ باز، از بین‌رفتن جوش‌ها و آکنه‌ها و لایه برداری پوست از فواید این ماده بی‌نظیر و شگفت‌انگیز است.

رتینول تراپی چیست؟

رتینول یکی از شکل های اولیه ویتامین A بوده و همچنین یکی از مهم ترین مواد موجود در ترکیبات انواع کرم های جوانساز پوست است.ترکیبات مورد استفاده در رتینول‌ تراپی به علت برخورداری از ساختار مشابه ویتامین A، علاوه بر جوانسازی پوست، از پوست صورت در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رتینول از بین تمام مواد موجود در گروه رتینوئید‌ها (نوعی ترکیب که برای محافظت و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد)، از کمترین امکان ایجاد حساسیت و تحریک پوست برخوردار است که برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب است.

علاوه بر جوانسازی و پاکسازی، تشابه ساختار رتینول با ویتامین A باعث ایجاد تأثیر بازسازی در این ماده و کرم‌های ساخته شده بر پایه ترکیبات این ماده شده است. پاکسازی، جوانسازی و بازسازی بافت پوست صورت با استفاده از رتینول تراپی، بدون نیاز به عمل جراحی و عاری از هرگونه عوارض جانبی امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربرد رتینول تراپی

رتینول تراپی

مزایای رتینول تراپی

  1. عدم نیاز به استفاده از مواد تزریقی
  2. عدم نیاز به استفاده از بی حسی موضعی مالشی یا تزریقی
  3. عدم نیاز به گذران دوره نقاهت

جوانسازی پوست با رتینول تراپی چگونه است؟

رتینول به عنوان درمان موضعی کاربرد دارد و در قالب محصولاتی همچون کرم، ژل و سرم تولید می‌شود. برای استفاده از محصولات حاوی رتینول، توصیه می‌شود نکات زیر را رعایت نمایید:
قبل استفاده از رتینول، پوستتان را با استفاده از شوینده ملایمی بشویید. فرمولاسیون شوینده پوست در دوره مصرف رتینول اهمیت بالایی دارد. هنگام استفاده از رتینول، انتخاب شوینده‌های قوی، لایه بردار و پاک کننده‌های عمقی توصیه نمی‌شود. این دست از مواد شوینده، ممکن است در تداخل با رتینول، باعث افزایش حساسیت‌های پوستی، التهاب و خشکی پوست شوند. پس از شستشو، مقداری مرطوب کننده را روی تمام قسمت‌های پوستتان زده و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در این مرحله می‌توانید با توجه به بروشور محصول مورد نظرتان، از رتینول استفاده کنید.

اقدامات قبل از رتینول تراپی

پیش از شروع استفاده از رتینول، توصیه می‌شود تست پچ انجام دهید تا از عدم حساسیت پوستی خود نسبت به این ماده اطمینان حاصل نمایید.

  1. اگر به تازگی مصرف رتینول را شروع کرده‌اید، توصیه می‌شود ابتدا تحمل پوستی خود را بسنجید. برای این کار، از دوزهای کم رتینول شروع کنید و به آرامی دوز محصول را افزایش دهید.
  2. بهترین زمان استفاده از محصولات حاوی رتینول، شب است. رتینول قدرت لایه برداری بالایی دارد و به همین خاطر، حساسیت پوست را در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید افزایش می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان در طول روز از رتینول استفاده نمایید. در غیر این صورت، توصیه می‌شود بعد از استفاده رتینول، مقدار کافی کرم ضد آفتاب با SPF بالا روی پوستتان بمالید و هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.
  3. اگر در دوران بارداری یا شیردهی به سر می‌برید، توصیه می‌شود از مصرف رتینول به صورت موضعی یا خوراکی اکیداً خودداری نمایید. استفاده از رتینول در این بازه زمانی ممکن است باعث سقط جنین و به وجود آمدن ناهنجاری‌های ژنتیکی شود.
  4. اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید یا در حال گذراندن دوره نقاهت بیماری هستید، توصیه می‌شود قبل از استفاده رتینوئید و رتینول، با پزشک متخصص مشورت کنید.

اقدامات بعد از رتینول تراپی

از جمله مهمترین اقدامات پس از انجام رتینول تراپی، می‌توان به مراقبت از پوست در برابر تابش نور آفتاب و آلودگی‌های موجود در سطح شهر و محیط زندگی نام برد. منافذ پوست پس از انجام رتینول‌تراپی تا مدت محدودی باز خواهند بود؛ در نتیجه تابش مستقیم اشعه یا نفوذ مستقیم آلودگی بیشترین ضرر ممکن را به پوست صورت وارد خواهد ساخت. یکی از اقدامات اصلی در محافظت از پوست پس از انجام رتینول تراپی که به علت حساس‌شدن پوست صورت نسبت به قبل و جلوگیری از آسیب به منافذ باز شده توصیه می‌شود، استفاده از کرم ضد آفتاب با درجه SPF بالا است.

در صورت عدم حساسیت به چنین درجه‌ای از کرم، استفاده از آن توصیه می‌شود در غیر این صورت برای دریافت راه‌حل بهتر، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید. تا حد ممکن از بیرون رفتن هنگام تابش مستقیم و شدید نور آفتاب پرهیز کنید و در صورت بیرون زدن در طول روز و محیط‌های ماشین رو حتما از ماسک استفاده کنید.

موارد منع انجام رتینول تراپی

  1. افرادی که دارای بیماری های پوستی حساس مانند روزاسه هستند، معمولاً نمی توانند محصولات یا مواد قوی مانند رتینول را تحمل کنند.
  2. همچنین اگر شخصی هستید که زمان زیادی را در معرض تابش مستقیم آفتاب بدون محافظت مناسب قرار می گیرد، از استفاده از رتینول خودداری کنید؛ زیرا رتینول پوست شما را در برابر آفتاب حساس می کند.
  3. برخی از رتینوئیدها برای کسانی که باردار هستند و یا در دوره شیردهی هستند نیز توصیه نمی شود.
  4. همیشه قبل از شروع یک رتینول با دوز بالا ( بالای 2% ) یا اگر نگران اثرات رتینول هستید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

تعداد جلسات رتینول تراپی

تعداد جلسات موردنیاز برای پاکسازی و جوانسازی پوست با فرآیند رتینول تراپی از جمله موارد همواره تعیین شده توسط پزشک است که با توجه به معاینه صورت و دریافت خلاصه وضعیت از کیفیت و سطح سلامت بافت پوست و سطح ساخت کلاژن و الاستین در پوست صورت تعیین خواهد شد.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض رتینول تراپی

اگر از رتینول بیش از اندازه یا نادرست استفاده کنید، ممکن است عوارضی مانند خشکی، حساسیت، قرمزی، التهاب، خارش و پوسته پوسته شدن را به همراه داشته باشد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند در ابتدای رتینول تراپی از دوز های کمتر آن استفاده کنید. بهتر است سه بار در هفته از این نوع محصولات را مصرف کنید و کم کم میزان استفاده را افزایش دهید. در ابتدا بهتر است از یک محصول حاوی رتینول استفاده کنید؛ زیرا مصرف چندین محصول حاوی رتینول باعث تحریک پوست می شود. نکته ی دیگری که بهتر است بدانید در زمان استفاده از محصولات حاوی رتینول حساسیت پوست نسبت به نور آفتاب بیشتر می شود پس بهتر است از ضد آفتاب مناسب، قوی و با کیفیت استفاده کنید.

هزینه رتینول تراپی

هزینه مربوط به جلسات پاکسازی و جوانسازی پوست با رتینول تراپی هم بسته به نوع و میزان مواد اولیه و کرم‌های مورد استفاده در جلسات رتینول تراپی تعیین خواهد شد. در نتیجه تعیین زمانبندی و هزینه‌ها، پس از جلسه‌ی معاینه توسط پزشک و دریافت مشاوره صورت خواهد پذیرفت.

حداکثر تراکم کاشت مو را در کلینیک کاشت موی دکتر سلیمانی در اصفهان تجربه کنید. لطفا برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

چگونه بعد از مزونیدلینگ از پوست خود مراقبت کنیم؟

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟

آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست



نظرات کاربران درباره این مطلب :کتایون پناهیان [ 1402-08-10 ]
دختر عموی من با این دستگاه روی صورتش برای جوانسازی کار کرده بود خیلی فوق العاده شده بود البته تهران ساکنه حالا منم میخوام امتحان کنم دستگاه رتینول تراپی رو انشالله که جواب میده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان جوش صورت با لیزردرمان جوش صورت با لیزر

مؤثرترین و ساده ترین راه برای درمان جوش، روش غیر تهاجمی لیزر جوش صورت با استفاده از لیزر های جوانسازی و درمانی است. ... ادامه مطلب

اگر نمیخواهید پوستتان خراب شود این مطلب را بخوانیداگر نمیخواهید پوستتان خراب شود این مطلب را بخوانید

پوست، نوعی سپر دفاعی است که ما را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر وظایف متعدد، پوست باعث کنترل دمای بدن و بهبود گردش خون می شود.لذا مراقبت پوست، ضرورت فراوانی یافته است و برای حفظ سلامت پوست یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم که در این بخش به آنها پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

چرا پوست پیر میشود؟چرا پوست پیر میشود؟

با گذشت زمان ، خطوط و چروکهای روی پوست ما نمایان گشته ، پوست سفتی خود را از دست داده و صورت کم کم از حالت بیضی خارج می گردد. بر اثر افزایش سن فعالیت کراتینوسیت ها کاهش یافته و مکانیسم تنظیم طبیعی ضد افتادگی پوست ازبین می رود ... ادامه مطلب

دلایل کم پشتی ریش و سبیل و روش پر پشت کردندلایل کم پشتی ریش و سبیل و روش پر پشت کردن

پرپشت کردن ریش و سبیل یکی از موضوعات مربوط به زیبایی و ظاهر است که برخی از مردان به دنبال راهکارهایی برای آنها هستند. در گذشته راهی برای اصلاح کم پشتی ریش و سبیل وجود نداشت؛ اما با پیشرفت‌ های صورت گرفته روشهای مختلفی جهت درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465