دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چه کاربردهایی دارد؟

لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چه کاربردهایی دارد؟

در سال‌های اخیر لیزرها به پرطرفدارترین و البته مؤثرترین روش‌ها تبدیل شده‌اند. تکنولوژی لیزر، طیف گسترده‌ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهد. لیزر کیوسوییچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند. کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی مواردی مانند لک پوست را از بین می‌برد و هیچ آسیبی به بافت‌های پوست نمی‌رساند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این روش اشعه‌ای با طول موج معین (۱۰۶۴ نانومتر) با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود. این اشعه با نفوذ به لایه‌های پوست توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک‌ها یا رنگ‌های مصنوعی موجود در پوست می‌شود. دوره نقاهت و روند درمان تا دو هفته کامل می‏ شود و پس از دو هفته شاهد نتیجه ‏گیری خواهید بود.

کاربردهای لیزرهای کیوسوئیچ

مزایای لیزر کیوسوئیچ

  1. کارآیی بالا: دستگاه لیزر کیوسوئیچ قادر است به طور مؤثر لک‌های پوستی و تاتو را از بین ببرد. پالس‌های قدرتمند لیزر، رنگدانه‌های موجود در پوست را شکسته و تجزیه می‌کند.
  2. کوتاه مدت بودن درمان: به دلیل شدت بالای لیزر کیوسوئیچ، نیاز به جلسات درمانی مکرر کاهش می‌یابد.
  3. حداقل تأثیر جانبی: دستگاه لیزر کیوسوئیچ دقیقاً بر روی ناحیه مورد نظر تمرکز می‌کند و در عین حال با حداقل تأثیر جانبی عمل می‌کند. بنابراین آسیب به بافت اطراف واقعی کاهش می‌یابد.
  4. قابلیت تنظیم شدت لیزر: دستگاه لیزر کیوسوئیچ قابلیت تنظیم شدت و قدرت لیزر را دارد.
لیزر کیوسوییچ

انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ

دستگاه کیوسوییچ دارای لنواع مختلفی است که تفاوت آنها ناشی از از میله های کریستالی به کار رفته در بخش داخلی دستگاه لیزر می باشد. این میله ها سبب ایجاد اختلاف در طول موج ها می شوند که اندازه طول موج ها تعیین کننده کاربرد دستگاه می شود. انواع لیزر کیوسوئیچ از نظر فناوری شامل موارد زیر هستند:

همچنین می توان دستگاه کیوسوییچ را از نظر قدرت به دو نوع کیوسوییچ نانوسکند و کیوسوییچ پیکوسکند تقسیم کرد.

روش لیزرکیوسوئیچ

درمان با لیزر کیوسوییچ روشی بدون درد است؛ اما ممکن است گرمای اشعه تابانده شده به پوست باعث ایجاد سوزش در پوست شود. به همین دلیل پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. بعد از آن با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، مقدار کنترل شده‌ای از اشعه به سطح موردنظر تابانده می‌شود. این اشعه به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و رنگ‌دانه‌های پوست را می‌شکند. رنگ‌دانه‌های ریز شده از طریق ماکروفاژهای پوستی به دیگر قسمت‌های بدن می‌روند و در نهایت از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند. البته پوسته‌پوسته شدن پوست بعد از درمان نیز به از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها کمک می‌کند.

مراقبت قبل از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت‌های پس از درمان با لیزر کیوسوییچ

پس از درمان جهت تسریع فرایند بهبودی و کاهش عوارض جانبی ناشی از آن لازم است موارد زیر رعایت شود:

  1. طبق دستور پزشک از پمادهای تجویزشده استفاده نمایید.
  2. استفاده مرتب از کرم‌های مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده پوستی توصیه می‌شود.
  3. لازم است به مدت 24 ساعت پس از درمان از شستن پوست خودداری نمایید.
  4. تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار نگیرید؛ چراکه آفتاب سبب ایجاد لک بر روی پوست می‌شود.
  5. در صورت ضرورت بر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید حتماً از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده شود و هر 2 ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.

موارد منع استفاده از لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ با تمام مزایایی که دارد، برای برخی از افراد توصیه نمی‌شود. این افراد نباید در معرض تابش لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند:

اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه لیزر کیوسوییچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. علاوه بر آن اندازه عارضه پوستی نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، رنگ تتو، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه لیزر مؤثر خواهد بود.

عوارض لیزر کیوسوییچ

این روش درمانی از نظر ایمنی و دقت بسیار شایان توجه است. عوارض جانبی بسیار نادر بوده و معمولاً موقتی می‌باشند. بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند. این مورد به خودی خود درمان می شود؛ اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود، که باید به پزشک مراجعه کرد.

درمان کک و مک و لکه های پوستی دیگر با لیزر کیوسوئیچ در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر محسن سلیمانی پزشک پوست، کاشت مو و لیزر در کلینیک بهین قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :عالینژاد [ 1402-08-27 ]
سلام دکتر من برای پاک کردن تاتو بدن از این لیزر استفاده کردم آیا میتونم برای روشن شدن پوست هم از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع روش کاشت ریش و سبیلانواع روش کاشت ریش و سبیل

در کاشت ریش و سبیل موهای اهدا کننده به طور معمول از ناحیه پس سری برداشته می‌شوند تا موهای درشت داشته و بلندتر از موهای سر اصلاح شوند. روند برداشت مو مشابه موهای سر است البته بستگی به میزان مطابقت ویژگی‌های مو با موهای صورت دارد، گاهی اوقات موهای پشت سر هماهنگی بیشتری دارد و گاهی هم موهای طرفین ... ادامه مطلب

نقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشمنقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشم

مزونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی دور چشم است که ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد ... ادامه مطلب

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مومعرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟

کاشت ابرو با خواب طبیعی بهترین انتخاب ایده آل برای پر پشت کردن ابرو‌های شما است. ابرو یکی از قسمت های است که در زیبایی افراد تأثیر فوق العاده زیادی دارد. از این پس بسیاری از افراد که بر اثر عوامل و شرایط مختلفی ابروی آنها کم پشت است سعی بر تقویت ابرو خود دارند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465