دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / کاربرد تزریق ژل آبرسان پوست

کاربرد تزریق ژل آبرسان پوست

با افزایش سن، پوست صورت و بدن شادابی خود را از دست داده و چین و چروک‌هایی روی آن ظاهر می‌شوند. طراوت و شادابی پوست، رابطه مستقیمی با دو پروتئین بنیادی کلاژن و الاستین که وظیفه آبرسانی به پوست و حفظ استحکام و جوانی و هیدراته کردن آن را بر عهده گرفته‌اند، دارد. بالا رفتن سن، موجب کاهش تولید این دو پروتئین در بدن شده که با از بین رفتن شادابی پوست و چروک شدن آن همراه خواهد بود. هیالورونیک اسید نیز ماده‌ای است که به‌صورت طبیعی در بدن تولید شده و وظایفی مانند ساخت و تولید کلاژن، حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، خونرسانی بهتر به بافت‌های پوستی را بر عهده دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

افزایش سن، موجب کاهش این اسید در بدن و در نتیجه، پیری پوست و کم‌آب شدن آن می‌شود. روش‌های زیادی مانند آبرسانی به پوست برای مقابله با این اتفاق و حفظ جوانی پوست وجود دارد. یکی از این روش‌ها، آبرسانی پوست با تزریق مزوژل (Mesogel) بوده که نسبت به سایر روش‌ها، متدی نسبتاً کم‌ریسک و به قیمت معقول به شمار می‌رود که در عین حال نتیجه قابل قبولی نیز از خود ارائه می‌کند. مزوژل در واقع یک ترکیب غنی از هیالورونیک اسید بوده که در صورتی که به عمق پوست تزریق شود، کمبود این اسید در بدن را جبران کرده و با تحریک پوست، روند تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد.

در ترکیب مزوژل، مواد دیگری نظیر ویتامین ها، کوانزیم ها، آنتی اکسیدان ها، آمینواسیدها، موادمعدنی نیز مشاهده می‌شود که ترکیب تمامی این عناصر، سبب شده که مزوژل، به عنوان یک ژل آبرسان پوست با حداقل عوارض و حداکثر بازده به بازار معرفی شود.

دلایل کم آبی پوست

  1. افزایش سن
  2. اشعه فرابنفش خورشید
  3. شستشوی پوست با آب سخت
  4. دوش گرفتن با آب داغ
  5. شرایط محیطی و دمای هوا

علائم کم آبی پوست

  1. خطوط و چین و چروک های عمیق پوست: در پوست هایی که دهیدراته بوده و به کم آبی شدید مبتلا هستند، چروک های عمیق‌تر و همچنین گودی زیر چشم بیشتری دیده می‌شود.
  2. افزایش حساسیت های پوستی: رطوبتی که روی سطح پوست شما وجود دارد، بعنوان مانعی برای تماس انواع باکتری‌ها و آلودگی‌ها با پوست می‌باشد. در صورتی که این لایه رطوبت از بین رفته باشد، پوست شما با علائمی مانند قرمزی، خارش و سوزش دست و پنجه نرم خواهد کرد.
  3. خارش پوست: کم آبی و خشکی پوست، با خارش‌های مکرر و همچنین پوسته پوسته شدن پوست همراه خواهد بود.

ترکیبات مزوژل

مزوژل یک درمان ایمن و سالم پوست است و حاوی مواد مورد نیاز برای ترمیم و شادابی آن می باشد:

در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید مزو ژل بکار برده میشود اصلی ترین عنصر هیالورونیک اسید است. این ماده یک نوع قند است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود. این ماده سبب حفظ آب موجود در پوست شده و به هیدراته شدن پوست کمک می کند.

کاربرد تزریق ژل آبرسان پوست

فواید تزریق مزوژل

نحوه تزریق مزوژل

در ابتدا پزشک از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بعد از بی‌حس کردن ناحیه تزریق دوز مناسبی از مزوژل به ناحیه تزریق می‌شود و متقاضی بدون نیاز به استراحت می‌تواند به منزل یا محل کار خود برگردد.

کاندید نامناسب تزریق مزوژل

همه افراد نمی‌توانند از مزوژل استفاده کنند. افرادی که در دسته‌های زیر قرار دارند به هیچ عنوان نباید از مزوژل استفاده کنند:

نکات مراقبتی قبل از تزریق مزوژل

  1. حداقل ۲۴ ساعت قبل از تزریق مزوژل نباید نوشیدنی های الکلی مصرف کنید و همینطور تا دو هفته پیش از تزریق نیز اجازه استفاده از داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون ندارید.
  2. معمولاً کبودی پس از درمان وجود دارد بنابراین پزشکان پیشنهاد می کنند که تا ۵ روز پیش از درمان تا حد زیادی قطره آرنیکا استفاده کنید.
  3. دقت داشته باشید که پیش از تزریق حق استفاده از مکمل ها و ویتامین و روغن ماهی را ندارید و باید دقت داشته باشید که موقعیت تزریق برای شما به چه صورت است.

نکات مراقبتی بعد از تزریق مزوژل

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مدت ماندگاری مزوژل

نتيجه ی تزريق مزوژل بسته به نوع ژل و مهارت پزشک و بافت پوست و مراقبت های پس از تزریق عموماً بين ٦ تـا ٩ ماه باقی می ماند و سـپس تدریجاً از بين مي رود. براي اينكه اين نتايج مزوژل براي مدت زمان طولاني تري باقي بمانند و پوسـت جوان تر و شاداب تر به نظر برسد، درمان با مزوژل بايد تكرار شود.

عوارض تزریق مزوژل

مزوژل یک روش درمانی کم تهاجمی با حداقل درد بوده و طبق نظر مراجعین میزان سطح درد ناشی از تزریق قابل تحمل است. پزشک از یک سوزن بسیار باریک و ریز در هنگام تزریق استفاده می کند. با این حال برای کاهش درد در برخی موارد پزشکان از ژل های بی حسی موضعی استفاده می کنند. عموماً مزو ژل به عنوان یک درمان با ریسک پایین محسوب می شود و بروز عوارض سطحی مانند تورم، قرمزی و کبودی تا 48 ساعت پس از تزریق، به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد. متأسفانه در صورتی که تزریق توسط افراد ناشی، غیر متخصص، نا معتبر، در مکان های نا متعارف و توسط برندهای تأیید نشده انجام شود احتمال بروز عوارض جدی بسیار بالا خواهد بود. این عوارض عبارتند از:

  1. عفونت در نتیجه تزریق
  2. نکروز بافت پوستی
  3. جای زخم در پوست

هزینه تزریق مزوژل

هزینه تزریق مزوژل به عواملی از جمله مقدار مصرف، تعداد جلسات، وسعت ناحیه درمان، کلینیک و پزشک متخصص بستگی دارد.

برای آشنایی با عوارض کاشت مو در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست



نظرات کاربران درباره این مطلب :قنادیان [ 1402-08-10 ]
سلام آقای دکتر دو روز بعد ازتزریق پروفایلو میشود روتین ضد لک پوست صورتمو انجام دهم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

ریزش ابرو بعد از عمل کاشت ابرو، طبیعی است چرا که بعد از دو هفته ممکن است که ساقه ابرو یا قسمتی از آن ریزش کند در حالی که ریشه همچنان در جای خود است ... ادامه مطلب

شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کروناشرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

ویروس عامل کرونا از راه تنفس منتقل می شود و شیوع این ویروس ارتباطی با کاشت مو ندارد؛ بنابراین فقط ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا یا زدن دستهای آلوده به ویروس به صورت باعث ابتلا به این بیماری می شود. ... ادامه مطلب

تفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدامتفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدام

ممکن است تا کنون بارها تبلیغات مختلفی از کاشت موی طبیعی توسط کلینیک ها یا انسیتوهای مذکوردیده یا شنیده باشید ولی آیا باید کدام را انتخاب کرد و شما کدام را ترجیح می دهید؟ ... ادامه مطلب

آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟

خیلی از افراد اعتقاد دارند که رنگ کردن ابرو باعث سفید شدن ابروها می‌ شود؛ اما این عقیده، غلط است. استفاده از رنگ ابرو ممکن است شامل عوارضی چون خشکی و شکنندگی ابروها بشود؛ ولی استفاده از آن به هیچ عنوان موجب سفیدی آن نمیشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465