دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

در طول زندگی هر فرد ممکن است اتفاقات و حوادث گوناگونی رخ دهد. افراد ممکن است در طی کودکی یا بزرگسالی دچار آسیب در ناحیه ابرو شوند. این آسیب می‌تواند باعث ایجاد یک اسکار ناشی از شکستگی ابرو و یا بخیه کردن آن گردد. بدیهی است با توجه به اهمیت ابرو در زیبایی ظاهری، آن فرد مدام ناراحت آسیب این ناحیه باشد و از هر راهی کمک بگیرد تا آن را مخفی نماید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مناطق اسکار که ناشی از سوختگی، تروما، آسیب دیدگی، تصادف، بریدگی، جراحی، پرتودرمانی و دلایل دیگر باشند را نیز می توان با کاشت ابرو پوشاند و استتار کرد. طی گزارشات منابع معتبر ثابت شده است که در بیشتر مواقع، بافت اسکار مانع از رشد فولیکول‌های پیوند داده شده در روش کاشت ابرو نمی‌شود. این موضوع یک خبر مسرت بخش برای تمام افرادی بود که طی حوادث مختلف ابروهای خود را از دست داده‌اند.

بافت زیرین اسکار از رشد فولیکول‌های تازه کاشته شده پشتیبانی می‌کند و پزشک متخصص نیز سعی می‌کند تا مناطق اسکار را به‌خوبی با ابرو بپوشاند و زیبایی را دوباره به فرد برگرداند.

مزایای کاشت ابرو روی اسکار

در صورتی که بخواهید برای برطرف کردن جای اسکار از روی ابروهای خود از روش کاشت ابرو استفاده کنید، از مزیت های زیر بهره مند خواهید شد:

ایجاد جلوه بسیار طبیعی

کاشت ابرو روی اسکار جلوه بسیار طبیعی و زیبایی را به وجود می آورد؛ زیرا در این روش از هیچ ماده اضافی برای ترمیم ابرو استفاده نمی شود بلکه گرافت های مویی خود فرد برای ترمیم ابروهای او به کار می روند.

افزایش زیبایی چهره

مسلما با از بین رفتن خط اسکار از روی ابروها به زیبایی چهره نیز افزوده می شود و هیچ آثاری از جراحت، سوختگی، بخیه و … بر روی ابرو دیده نخواهد شد.

امکان تغییر مدل ابروها

چنانچه از کاشت ابرو روی اسکار استفاده کنید قادر به تغییر دادن مدل ابروهای خود نیز خواهید بود و می توانید میزان کلفتی و یا نازکی ابرو ها را خودتان تعیین کنید و یا حتی مدل آن را به هر شکلی که مایل هستید، انتخاب نمایید.

امکان ایجاد تراکم ابروی مورد نظر افراد

کاشت ابرو روشی است که در آن متقاضیان می توانند تراکم مورد نظر خود را تعیین کنند تا پزشک به هر میزانی که آنها مایل باشند به پر کردن بخش های خالی از موی ابرو بپردازد.

بهره بردن از نتایج کاشت ابرو روی اسکار تا پایان عمر

کاشت ابرو یک روش دائمی برای ترمیم ابروها است که می توان در صورت ترمیم ابرو ها با این روش از نتایج آن تا پایان عمر بهره برد و در واقع خط اسکاری که با این روش پوشانده شود هیچ گاه به وضعیت قبلی خود باز نمی گردد.

رشد کردن ابرو ها و امکان اصلاح آنها

گرافت های کاشته شده بر روی خط اسکار قابل رشد هستند و همانند تار موهای دیگری که در بدن وجود دارند رشد می کنند که در نتیجه به اصلاح ابرو بعد از به کار بردن این روش نیاز خواهد بود.

کاشت ابرو در محل اسکار

انواع روش های کاشت ابرو در محل اسکار و بخیه

اقدامات قبل از کاشت ابرو روی اسکار و جای زخم و شکستگی

  1. قبل از کاشت ابرو مقاومت بدن خود را با خوردن میوه‌ها و سبزیجات بالا ببرید.
  2. اگر سابقه مصرف داروی خاص یا بیماری خاصی را دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. از چند روز قبل از کاشت ابرو داروهای حاوی آسپیرین مصرف نکنید.
  4. از ۳ روز قبل از اینکه کاشت خود را انجام دهید، در معرض نور خورشید قرار نگرفته و از اشعه آن دور بمانید.
  5. از یک هفته قبل باید از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  6. در روز عمل کاشت ابرو از مصرف نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند باید خودداری کنید؛ چراکه این مواد خونریزی شما را بیشتر می کند.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو روی اسکار

پس از عمل کاشت مو بر روی اسکار شما می‌توانید با انجام کار‌هایی بر بهبود رویش مو‌ها پس از کاشت ابرو تأثیر مثبت بگذارید و احتمال موفقیت‌آمیز بودن پیوند ابرو را بالا ببرید:

چه مدت بعد از ایجاد زخم یا اسکار میتوان کاشت ابرو انجام داد؟

بدن هر فرد با دیگری متفاوت است و در مقابل زخم و اسکارها عکس‌العمل متفاوتی دارد. به طور کلی بهبود زخم در افراد مختلف با سرعت مختلفی انجام می‌شود. اگر بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشید احتمالاً بین ۶ الی ۹ ماه زخم شما بهبود پیدا خواهد کرد و بهبود التهاب پوست بعد از سه ماه ایجاد می‌شود. در کاشت ابرو روی اسکار بدن فرد باید آمادگی لازم را برای ایجاد زخم مجدد در ناحیه کاشت ابرو را داشته باشد، بنابراین بهترین زمان‌ برای کاشت ابرو بعد از ایجاد زخم، حدوداً یک سال بعد می‌باشد. یک سال زمانی است که فرد بهترین نتیجه را از کاشت ابرو می‌گیرد.

مدت ماندگاری کاشت ابرو روی اسکار و جای زخم و شکستگی

کاشت ابرو روی اسکار در صورتی که در مراکز معتبر صورت گیرد و مراقبت های پس از کاشت نیز به خوبی انجام شود، طولانی مدت خواهد بود. پیوند فولیکول مو، یک روش دائمی برای کاشت ابرو است و در این روش، فولیکول های پیوند خورده همانند موهای طبیعی رشد خود را آغاز می کنند. بنابراین در صورتی که مراقبت های ویژه پس از کاشت صورت انجام گیرد و تقریباً تا چند هفته اول، به نکات توصیه شده توسط پزشک عمل کنید، مسلماً نتایج مطلوبی خواهید گرفت.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ابرو بر روی اسکار

پیوند ابرو از جمله عمل‌های زیبایی است که ممکن است عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد. قبل از انجام کاشت ابرو باید دقت کنید که حتماً توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا کمترین عوارض را برای شما به همراه داشته باشد. عوارض کاشت ابرو بر روی اسکار عبارت است از:

  1. حساسیت‌های احتمالی به داروهای بی‌حسی موضعی
  2. امکان ایجاد عفونت در محل ابرو بر اثر استریل نشدن محیط کاشت ابرو
  3. تورم و درد در ناحیه اسکار که البته بعد از چند روز از بین می‌رود.
  4. التهاب، قرمز شدن و خارش خفیف در ناحیه اسکار
  5. خونریزی احتمالی در ناحیه ابرو

هزینه کاشت ابرو روی اسکار و جای زخم و شکستگی

تعداد فولیکول‌های مورد نیاز، روشی که متخصص برای پیوند مو روی جای اسکار استفاده می‌کند، تجهیزات استفاده شده و همچنین دستمزد متخصص و هزینه پایه کلینیک، مهمترین مواردی هستند که بر روی هزینه کاشت مو روی جای زخم تأثیر می‌گذارند. هر چه بافت اسکار ضخیم‌تر باشد چون نیاز به دقت و ظرافت بیشتری خواهد بود به همین دلیل هزینه کار افزایش پیدا خواهد کرد.

حداکثر تراکم کاشت مو را در کلینیک کاشت موی دکتر سلیمانی در اصفهان تجربه کنید. لطفا برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :طاها [ 1402-08-10 ]
بله دقیقا عالی میشید من توی ابروم شکستگی داشتم کاشت ابرو که انجام دادم خیلی تغییر کردم ممنونم آقای دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ ها برای درمان کم پشتی و طاسی سر است. کاشت مو می‌ تواند با عوارضی موقت و زودگذر همراه باشد. برخی از عوارض مانند ترک خوردگی سر پس از پیوند مو جزو عوارض نادر کاشت مو است. ترک خوردن سر بعد از کاشت مو با نشانه‌ هایی مانند ترک پوست سر خود را نشان می‌ دهد. ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل، موی قابل‌ توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به می‌ توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم، اسکار، آکنه و جوش است. ... ادامه مطلب

قطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت موقطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

با مصرف محلول ماینوکسیدیل می توان آن قسمت از پوست را که مورد عمل کاشت مو قرار گرفته است تقویت کرد. ... ادامه مطلب

کاشت مو طبیعی به روش FITکاشت مو طبیعی به روش FIT

یکی از روش های محبوب کاشت مو طبیعی ، تکنیک FIT است . در این تکنیک که حداقل میزان تهاجمی بودن را دارد ، گرافت های مو به دو صورت گروهی و یا دانه ای از محل اهدا کننده توسط یک دستگاه پانچ مخصوص برداشته می شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465